Kuinka usein pesette ikkunat?
Kommentit (16)
Kerran vuodessa saa riittää ja tietysti myös karmit puhdistetaan.
Pari kertaa vuodessa, sisäpinnat usein kun lapset niitä rähmii. Kyllä karmit myös sekä tarvittaessa hion ja maalaan.
Keväällä ja syksyllä ja aina ovat pestessä jo tosi likaiset, koska vieressä kulkee vilkas tie. Karmit pestään juu.
Pitäisi kai täsäs kuussa pestä, ed kerrasta ainakin 4v..
Kerran vuodessa? :o itse pesen noin. 6 kertaa vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 12:08"]Kerran vuodessa? :o itse pesen noin. 6 kertaa vuodessa.
[/quote]
Miksi peset niin usein?
Olen itse aiemmin pessyt keväisin. Viime vuonna jäi väliin ja yritän tässä nyt tsempata itseäni tuohon kamalaan puuhaan... Eli suurin osa pesee kerran vuodessa ja kunnolla karmitkin. Siis pakkohan mun nyt on tämä homma tehdä. Ap
Pari kertaa vuodessa tulee pestyä, keväällä ja syksyllä.
Pyrin pesemään kerran vuodessa (keväällä) perusteellisesti eli karmit ja ikkunapellit myös. Toisen kerran pesen syksyllä, mutta vain ulkoapäin. Kun lapset oli pieniä, pyyhin sisäpinnat lähes viikoittain niistä ikkunoista, joihin pienten tahmatassut kävivät jälkensä jättämässä.
Kerran vuodessa, keväisin. Enkä aina jaksa pestä edes kaikkia ikkunoita. ne mitkä pesen, pesen kyllä kunnolla karmeineen ja ikkunalautoineen.
Monen vuonna olen kyllä pesettänyt. Talossa on melkein 30 ikkunaa, eli 4 x 30 pintaa pestäväksi (osa pienempiä ja osa isompia) ja homma on yksi tylsimmistä jonka tiedän. Sen parisataa euroa kärsii mielellään kun tuon kärsimyksen välttää...
Kerran vuodessa. Kaikki pesen myös sälekaihtimet. Hidasta hommaa varsinkin kun ikkunoita on yli 20. Joten en todellakaan pese niitä useammin. 6 kertaa vuodessa pesevä tuskin hinkkaa kaiken? Tai sitten on vain 3-4 ikkunaa
Miten saisin törkyiset ikkunankarmit valkeiksi taas? Ne ovat paksun lian peitossa enkä saa kokeilemillani aineilla niitä puhtaiksi. Kokeiltu on Tolu, Fairy ja universal stone. Mikrokuituliinalla ja sienellä olen yrittänyt.
Kerran vuodessa, yleensä osa ikkunoista keväällä ja osa syksyllä. Meillä sama kuin yhdellä aiemmalla vastaajalla eli iso talo ja paljon ikkunoita ja muutaman kerran on pesetetty siivoojalla, suosittelen muillekin, ei ollut edes niin pahan hintaista kuin pelkäsin ja kotitalousvähennyksenkin siitä saa.
Pesen kerran vuodessa sisä- ja ulkopinnat, myös karmit. Välistä pesen vain joka toinen vuosi.