Onko akateeminen työtön eliittityötön?
Vähän niin kuin parempi kuin muut työttömät, ylempänä rahvastyöttömiä.
Kommentit (32)
Ei. Työtön on työtön ja sillä selvä. Usein akateeminen työtön on jopa huonommassa asemassa kuin esim. ammattikoulun pintakäsittelylinjan käynyt työtön. On helpompaa löytää niitä maalarin töitä kuin egyptologian maisterin duuneja.
Minkä takia sitten kukaan viitsii opiskella joksikin huuhaa-tieteiden maisteriksi, vaikkei työtä ole muillakaan saman ''linjan'' käyneillä taivaanrannanmaalareilla?
Nyt on paljon DIppejä työttöminä. Tekniikan kovin koulutus.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 09:06"]
Minkä takia sitten kukaan viitsii opiskella joksikin huuhaa-tieteiden maisteriksi, vaikkei työtä ole muillakaan saman ''linjan'' käyneillä taivaanrannanmaalareilla?
[/quote]
Siinäpä kysymys. Miksi ihmeessä Suomessa edes on jokin egyptologian opintosuunta yliopistossa?
Onhan se tietty hienoa kun on oikein maisterismies/-nainen, mutta kun se ei cittarin kassalla maksutilanteessa auta yhtään millainen koulutus on taustalla. Raha ratkaisee.
On. Niitäkin alkaa jo olemaan aika paljonkin..
Katson olevani "eliittityötön" aivan muista syistä kuin akateemisuuteni vuoksi. Itse asiassa harmittaa niin omasta kuin yhteiskunnan puolesta, kun minunkin koulutukseen on niin paljon sijoitettu, ja sitten vain työttömyyskorvauksella elän.
Eliittiin katson kuuluvani siksi, että vaikka elintaso työttömänä onkin huonompi kuin työssä ollessa, elämisen taso on korkeampi. Rahatilanne on kieltämättä huono, mutta aamuisin herään sattuneista syistä samaan aikaan kuin töihinlähtevät. Juon kaikessa rauhassa aamukahveja pari tuntia ja katselen ikkunasta töihinmatkaavia.
Omia puuhia riittää päiväksi, eli aika ei tule pitkäksi enkä ehdi turhautua, kun saan tehdä ihan juuri sitä mitä haluankin. Noin enimmäkseen siis, toki tavanomaiset kotityöt ym. kuuluvat ohjelmaan, piti niistä tai ei.
Ei, hehe heh. Työttömänä kaikki ovat samassa veneessä, aivan turha kuvitella olevansa muita jonottajia paremmpi.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 09:31"]
Katson olevani "eliittityötön" aivan muista syistä kuin akateemisuuteni vuoksi. Itse asiassa harmittaa niin omasta kuin yhteiskunnan puolesta, kun minunkin koulutukseen on niin paljon sijoitettu, ja sitten vain työttömyyskorvauksella elän.
Eliittiin katson kuuluvani siksi, että vaikka elintaso työttömänä onkin huonompi kuin työssä ollessa, elämisen taso on korkeampi. Rahatilanne on kieltämättä huono, mutta aamuisin herään sattuneista syistä samaan aikaan kuin töihinlähtevät. Juon kaikessa rauhassa aamukahveja pari tuntia ja katselen ikkunasta töihinmatkaavia.
Omia puuhia riittää päiväksi, eli aika ei tule pitkäksi enkä ehdi turhautua, kun saan tehdä ihan juuri sitä mitä haluankin. Noin enimmäkseen siis, toki tavanomaiset kotityöt ym. kuuluvat ohjelmaan, piti niistä tai ei.
[/quote]
On se hienoa että voi kuvitella asioita paremmin päin. Itse ajattelen sinun olevan työtön, joka ei ole jostain syystä kyennyt löytämään töitä / kelvannut mihinkään.
Ei todellakaan. Olen köyhempi kuin kukaan tuntemani ihminen.
Eliittityötön! Jee-ee-ee. Voi jeesus.
t: akateeminen ja pian taas työtön, kun määräaikainen loppuu
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 09:06"]
[/quote]
Siinäpä kysymys. Miksi ihmeessä Suomessa edes on jokin egyptologian opintosuunta yliopistossa?
Onhan se tietty hienoa kun on oikein maisterismies/-nainen, mutta kun se ei cittarin kassalla maksutilanteessa auta yhtään millainen koulutus on taustalla. Raha ratkaisee.
[/quote]
Miten tämä toisten cittarilla maksaminen on sinun ongelmasi?
Ei välttämättä, sillä eliittiin kuuluminen ei ole kiinni koulutuksesta vaan varallisuudesta. Jos työtön on onnistunut hankkimaan varallisuutta tai perinyt/voittanut rahaa, miten vaan, eikä työnteko ole hänelle rahan takia välttämätöntä niin silloin hänet voi laskea "eliittiin". Kun työn puuttumisesta huolimatta pystyy maksamaan elämisen kulut ilman unettomia öitä ja saa hankittua jotain extraakin silloin tällöin. On ehkä varaa matkustella tai harrastaa jotain kallista. Noilla minä määrittelisin eliiitin. Jos nyt tosissasi kysyit :)
Olen siirtymässä eliittityöttömäksi parin kuukauden päästä. Minulla on akateeminen tutkinto ja kymmenen vuoden työkokemus omalta alaltani. Ansiosidonnaista tulen saamaan lähemmäs 2000 euroa kuussa. Asumiskustannukseni ja eläminen noin muutenkin on minulle edullista, koska asun velattomassa (perityssä) asunnossa keskustassa. Minulla ei ole autoa, ei kesämökkiä tms. rahasyöppöjä. Lisäksi olen säästänyt pahan päivän varalle parikymmentä tuhatta riihikuivaa rahaa. Voin helposti jopa matkustella työttöttömänä ollessani! Ei ole kiire löytää uusia töitä. Kirjoittelen ja harrastan seuraavat 500 arkipäivää :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 11:31"]
Olen siirtymässä eliittityöttömäksi parin kuukauden päästä. Minulla on akateeminen tutkinto ja kymmenen vuoden työkokemus omalta alaltani. Ansiosidonnaista tulen saamaan lähemmäs 2000 euroa kuussa. Asumiskustannukseni ja eläminen noin muutenkin on minulle edullista, koska asun velattomassa (perityssä) asunnossa keskustassa. Minulla ei ole autoa, ei kesämökkiä tms. rahasyöppöjä. Lisäksi olen säästänyt pahan päivän varalle parikymmentä tuhatta riihikuivaa rahaa. Voin helposti jopa matkustella työttöttömänä ollessani! Ei ole kiire löytää uusia töitä. Kirjoittelen ja harrastan seuraavat 500 arkipäivää :)
[/quote]
Enpä ole ennen törmännyt henkilöön, joka elvistelee työttömäksi jäämisellä... Av:lla oppii aina uutta! Oletko aivan varma, että sitten kun kiireettömästi alat katsella uutta työpaikkaa, saat sen juuri sopivasti ansiosidonnaisuuden päättyessä?
Olet hieno ihminen kun oivallat asemasi ja tiedostat olevasi parempi, jopa työttömänä. Hyvää jatkoa, arvostan sinun syvällisyyttäsi ihmisenä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 11:48"]
[/quote]
Enpä ole ennen törmännyt henkilöön, joka elvistelee työttömäksi jäämisellä... Av:lla oppii aina uutta! Oletko aivan varma, että sitten kun kiireettömästi alat katsella uutta työpaikkaa, saat sen juuri sopivasti ansiosidonnaisuuden päättyessä?
[/quote]
Mä voin mennä sukuni firmaan töihin heti kun haluan :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 11:48"]
[/quote]
[/quote]
Tuo on joillakin ihan suunnitelmallista toimintaa. Eipä kauheesti huudella , että meillä todellakin on ihmisryhmä, joka vetelee todella kovia palkkoja ja säästelee ahkeraan sen ajan, että työssäoloaika täyttyy ansiosidonnaisen päivärahan osalta, sitten sanotaan itsensä irti ja nautitaan elämästä sen 500pv. Etsitään uusi työpaikka ja sama kierre alusta.
Pakko ihmetellä, että työnantajat ei kysele hirveesti, että "miksi olet sanoutunut irti näin monesta paikasta".
"Hienosti" osataan käyttää järjestelmää kyllä hyväksi. Onko tää sitten sitä eliittityöttömyyttä?
Akateeminen työtön on luuseri.