Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska juoksutrikoista on tullut uudet "verkkarit"?

Vierailija
09.05.2014 |

Nykyään näkee tosi usein ihmisiä ihan arkisissa toimissa juoksutrikoissa, siis sellaisissa tiukoissa leggarimallisissa urheilupöksyissä, bloggaritkin hengailee niissä vapaa-aikana..toinen ihme muoti on ne birkenstockit, eli sellaiset terveyskengät ihan nuorillakin. Ugh, vanha akka on puhunut ;)

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendit tulee ja menee. Luulisi vanhan akan nähneen jo aikamoisen kirjon männä vuosikymmeninä.

Vierailija
2/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, omasta puolestani voin vastata, että useimmiten hoidan asioita (ruokakaupat, posti yms.) pyöräillen ja kun päivittäisiä ajokilometrejä kertyy melko paljon on huomattavasti miellyttävämpää laittaa päälle trikoot kuin esim. farkut. Saatan siinä välillä piipahtaa kahvillakin tai vastaavaa. Mihinkään siistimpään paikkaan en trikoissani mene, mutta olen ollut jopa luennolla niissä. Tunnen itseni kyllä suht hölmöksi ne päällä mutten ehkä sitten kuitenkaan niin paljon että viitsisin fillaroida niissä epämukavammissa vaatteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilytrikoot on erilaiset kuin noi "trendikkäät" juoksutrikoot.
Mut joo, saman oon huomannu. Teinit suosii juoksutrikoita.
Juoksulenkkaritkin on arkikenkinä. Ihan outoa.

Vierailija
4/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nähnyt yllättävissä paikoissa ihmisiä juoksutrikoissa ja lenkkareissa. Epäilen, että eivät ole olleet lenkkeilemässä tuolloin. Mutta eipä minua haittaa. Korkeintaan vähän huvittaa, kun vanhatkin muorit menevät kävelylle trikoissa. Itse käytän juostessa trikoita vain siksi, että niistä ei tule ilmanvastusta, en siksi, että ne olisivat muotivaate.

Vierailija
5/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:11"]Pyöräilytrikoot on erilaiset kuin noi "trendikkäät" juoksutrikoot.

[/quote]

No. 3 tarkentaa vielä: nuo käyttämäni trikoot ovat kyllä nimenomaan juoksu- eivätkä pyöräilytrikoot. Mustat tosin, onko lieventävä asianhaara vai onkohan kuitenkin aika itsetutkiskelulle ja häpeälle? :D

Vierailija
6/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti on rantautunut vissiin Tukholmasta. :D Olen töissä ruotsalaisomisteisessa firmassa ja näin kyseisen vaateyhdistelmän ensimmäisen kerran 2010, kun pääkallopaikalta tuli ihmisiä Helsingin päähän. Ihmettelin silmät pyöreinä kun ovesta pyyhälsi sisään kaksi naista lenkkareissa, juoksutrikoissa ja molemmilla yläosana aivan tavallinen toimistokäyttöön sopiva kauluspaita sekä jakku. 

Tukholmassa on tainnut mennä jo aikaa sitten ohi, kun lenkkivaatteissa ei ole aikoihin tultu käymään joten eiköhän tämä meilläkin ole kohta entinen muoti.

Vierailija
7/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomista. :) 

Vierailija
8/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:11"]Pyöräilytrikoot on erilaiset kuin noi "trendikkäät" juoksutrikoot.

[/quote]

No. 3 tarkentaa vielä: nuo käyttämäni trikoot ovat kyllä nimenomaan juoksu- eivätkä pyöräilytrikoot. Mustat tosin, onko lieventävä asianhaara vai onkohan kuitenkin aika itsetutkiskelulle ja häpeälle? :D

[/quote]

Eikun huolestuttavampaa on, että pyöräilet juoksutrikoissa...

Vierailija
9/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös se johanna (?) Loiri huumannut miehiä ajamaan melkein kolareita jossain riemunkirjavissa juoksutrikoissaan ja pääsi ihan iltalehteen :D Olen huomannut saman, ihan koiraa taluttaessa tulee vastaan koiran lenkittäjiä juoksutrikoissa, eivätkä siis juokse vaan taluttelevat pikku fifiä, kaupassa ja asioilla olen myös näitä nähnyt..ei ole kauaa aikaa sitten kun ne näytti hassuilta ihan tavisjuoksijoillakin kun niitä oli tottunut näkemään vain tosipyrähtelijöillä. No aika aikaansa kutakin.

Vierailija
10/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan luullut, että ihmiset tulevat lenkille vaikka ratikalla johonkin kivempaan paikkaan ja ovat siksi juoksutrikoissa tai juoksevat salilta kotiin suihkuun tms mutta ilmeisesti jotkut sitten oleilevat noissa kamppeissa enemmänkin

Vierailija
11/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:11"]Pyöräilytrikoot on erilaiset kuin noi "trendikkäät" juoksutrikoot. Mut joo, saman oon huomannu. Teinit suosii juoksutrikoita. Juoksulenkkaritkin on arkikenkinä. Ihan outoa. [/quote]

Ja varsinkin noi teinit on usein vielä just niitä jotka ei eläissään ole juossu metriäkään. Ainakaan ulkomuodon perusteella.

Vierailija
12/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:18"]

Minäkin olen nähnyt yllättävissä paikoissa ihmisiä juoksutrikoissa ja lenkkareissa. Epäilen, että eivät ole olleet lenkkeilemässä tuolloin. Mutta eipä minua haittaa. Korkeintaan vähän huvittaa, kun vanhatkin muorit menevät kävelylle trikoissa. Itse käytän juostessa trikoita vain siksi, että niistä ei tule ilmanvastusta, en siksi, että ne olisivat muotivaate.

[/quote]

Se ilmanvastushan on vaan hyvä asia kuntoillessa, tulee enemmän tehoa treeniin.

Viimeisen päälle trimmatut asut kuuluvat vain kilpaurheiluun, kun otetaan mittaa toisista.

Aivojakin saa käyttää.

Vierailija
13/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mahtavaa, joku muukin ihmettelee!!!!

Olen työpaikassa, jossa on paljon nuoria ja rupesin syksyllä jo ihmettelemään, että juokseeko nämä kaikki työmatkansa ja miksi niillä ei siinä tapauksessa ole vaihtovaatteita. Sitten rupesin näkemään tätä pukeutumista myös lasten puistoissa, ja pohdin taas, että koska tuo äiti lähtee nyt sille lenkilleen tuosta. Jossain vaiheessa välähti, että tämä on joku uusi ihme muoti. 

Anteeksi nyt vaan... mutta ÄÄRIMMÄISEN harva näyttää hyvältä juoksutrikoissa... mielestäni vähän sama kuin pitkissä kalsareissa kulksi tuolla...

Vierailija
14/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yleensä hoitamassa kauppa-, posti- ja muut sellaiset asiat juoksulenkkien ja salikäyntien yhteydessä. Siksipä olenkin yksi noista trikoot jalassa kaupassa käyvistä. Välillä saatan tavata kaverin ja tulla houkutelluksi kahville tai puistoon istumaan, mutta en siis pukeudu noihin tapahtumiin tarkoituksella trikoisiin.

Vierailija
15/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, mä oon niin lihava, että melkein häpeän itteäni normaaleissa löysissä verkkareissakin julkisilla paikoilla. Trikoita en ikinä suostuisi laittamaan päälleni muualla kuin kotona. Taidan olla kalkkis :)

Vierailija
16/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oudoin paikka jossa olen nähnyt juoksutrikoomuotia oli erään kaupan työasuna. Kyseessä ei edes ollut urheilukauppa vaan se oli ruotsalainen lastentarvikeliike. Kaikilla myyjillä (nuoria naisia) samanlaiset mustat trikoot ja t-paidat.

Vierailija
17/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän niitä nimenomaan "verkkareina"! Ne on maailman mukavimmat housut!

Vierailija
18/37 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihmiset leggarimuodin myötä tottuivat tiukkoihin trikoohousuihin, joten kynnys kulkea juoksutrikoissa(kin) julkisella paikalla on matala.

Vierailija
19/37 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän juoksutrikoita jos käyn vaikka taaperon kanssa vaunulenkillä. Tai joskus jopa kauppaan laitan. Ne on vaan niin mukavat. Paremman tuntuiset kuin löysät housut :) Ihan sama, ihmetteleekö muut.

Vierailija
20/37 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skinsin juoksutrikoot on todella ihanan tuntoiset jalassa.

Hassumman näköistä oli aikoinaan ne riemunkirjavat salihousut. Tai 70-luvulla mikrohousut ja napapaita.

Monenlaista muotia on nähty ja minä olen myös vanha akka. Siksi ihmettelen enemmän, että joku toinen vanha akka viitsii juoksutrikoita edes ihmetellä. Jos muistaa 70-luvun ja tytöillä miesten pukutakit ja pitkät paidat, ei juoksutrikoot ole mitään :)