Mies ei sitten tullut yöksi kotiin. Mitäs nyt?
Lähti ystävänsä luo illanviettoon ja sillä tiellä on yhä. Ei todellakaan ole hänen tapaistaan, aina on tullut yöksi kotiin. Todennäköisin skenaario on, että on sammunut ja jäänyt sinne yöksi, mutta mitä jos jotain onkin sattunut? Puhelin hälytti kun soitin kaksi kertaa. Kolmannella meni suoraan vastaajaan.
mitä tekisitte? Rupeanko onkimaan miehen ystävien puhelinnumeroita ja soittamaan/viestittämään tietävätkö miehen liikkeistä, vai odotanko vain että miehestä kuuluu?
kyllä vituttaa ja huolestuttaa. Pettämistä en epäile, mutta mistäpä sitäkään tietää. Olen nukkunut ehkä 2h yöllä ja pitkä päivä edessä.
Kommentit (154)
Menisin olostani riippuen joko takaisin nukkumaan tai keittäisin aamukahvit ja uppoutuisin aamulehteen. Jos on pieniä lapsia, alkaisin laittaa lasten päivää käyntiin. Ainakin Helsingissä on ihana auringonpaiste.
Jos mies ei ole vielä klo 10 maissa antanut kuulua itsestään, soittaisin ensin miehen numeroon ja ellei se vastaa, soittaisin hänen kaverilleen.
Kiitos, ehkä teen juuri näin. Yritän nukkua muutaman tunnin ja rupean sitten selvittelemään kavereiden puhelinnumeroita.
ap
Kyllä se sieltä kotia ilmesyy, kun maltat odotella. Ei kannata maalata vielä piruja seinille. Laita vaikka jotain herkkuja odotellessasi. Kotitekoinen pizza maistuisi varmaan krapulassa kotiin palaavalle ja huolehdi, että jääkaapista löytyy kylmää juotavaa.
Miehesi potee kotiuduttuaan omantunnontuskia "katoamisestaan", kun on kiva vaimo pizzan kanssa odottamassa! Sitten keskustelette asiallisesti siitä, että olit huolissasi hänestä.
Unohda saarnaaminen, hilluminen ja mykkäkoulu.
Itse varmaan lähtisin pois kotoa koko päiväksi. Mies ois valmistautunu selityksiin ja kotona odottavaan pirttihirmuun niin meniskin pasmat sekaisin kun kotona olis tyhjä koti. Saattais säikähtää tosissaan että mokasko miten pahasti.
Tuohon aiempaan ehdotukseen pitsan paisteluista en todellakaan lähtis. En näe siinä mitään järkeä. Tulee mieleen joku 60-luvun kotirouva joka ei saa poikkipuolista sanaa sanoa miehen menoista. En usko että mies ajattelis edes "oivoi minua törppöä, vaimo näin ihana vaikka minä mokasin". Ens kerralla ei pelkäis olla taaa yötä jossain kun saa sittem kuninkaan kohtelun seuraavana päivänä.
Aikuinen mies! Miksi et nukkunut yöllä? Ei se sinun valvominen mitään auta. Mies tulee aikanaan jos tulee. Ei poliisillekaan näin pian voi katomisilmoitusta tehdä. Relaa nyt.
:D
en todellakaan ala pitsan paistoon, mutten mikään pirttihirmukaan ole. Illanviettopaikka oli kaukana ja itse ehdotin ennen lähtöään että pitäisikö miehen jäädä sinne yöksi. Sanoi kuitenkin tulevansa yöksi kotiin.
Vähintä mitä odotan on että ilmoittaisi jäävänsä yöksi, vaikka sammuneena se on toki mahdottomuus. Mutta että juo itsensä sellaiseen kuntoon ettei pääse yöksi kotiin eikä saa edes ilmoitettua. Aina silloin tällöin kuitenkin kuulee näitä baarireissuilta katoamisia ja ruumis löytyy parin kuukauden päästä lähivesistöstä, eli epätietoisuus ei todellakaan ole kiva juttu.
Nyt menee oma päiväkin hukkaan kun en ole saanut nukuttua.
ap
On toki aikuinen mies, mutta itse en miellä tällaista vastuullisen aikuisen käyttäytymiseksi. menin itse myöhään nukkumaan ja heräsin neljältä eikä mies ollut tullut. Sen jälkeen en saanut nukuttua. Kuudelta sitten yritin soittaa.
ap
Sinuna tekisin juurikin niin että lähtisin päiväksi pois, pyörimään ostoskeskuksissa tai jotain, kunhan ois pois kotoa. Sit ku mies tulis kotiin niin siinähän soittelis perään. Tietenkään puheluihin ei voi vastata. Sitten menis jossain vaiheessa kotiin ja kysyisin mieheltä että oliko kiva elää epätietoisuudessa kun ei tiennyt missä oon ja kun en vastannut. Jos se siitä tajuaisi.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 07:53"]Aikuinen mies! Miksi et nukkunut yöllä? Ei se sinun valvominen mitään auta. Mies tulee aikanaan jos tulee. Ei poliisillekaan näin pian voi katomisilmoitusta tehdä. Relaa nyt.
[/quote]
Mä olen myös sellainen, että uni ei tule, jos huolestuttaa. Ei se ole oma valinta olla nukkumatta.
Mun mies teki samoin jokunen kuukausi sitten, huoli oli ihan hirveä. Onneksi löytyi, mutta oli vakava keskustelu kun kotiin raahautui. Tiedän miltä tuntuu, toivottavasti mies tulee pian kotiin, eikä mitään ole sattunut.
Älä nyt ainakaan ota miestä vastaan jonkun pizzan kanssa tai sano, ettet ole nukkunut! Mitä muuten mies tekisi jos sinä tekisit saman homman? Odottaisiko kotosalla pizzan kanssa? Tuskin. Taitaisi olla kotona aika tarkka kuulustelu ja luotto olisi mennyt täysin.
Sinuna lähtisin varmaan päiväksi pois ja antaisin miehen keksiä entistä parempia syitä sillä aikaa. Tuskinpa olisin niitä kiinnostunut kuulemaan kuitenkaan ellei mies ole ollut sairaalassa yön vietossa.
Lapselliselta? Milläköhän perusteella?
Jos miehestä ei puoleen päivään mennessä ole kuulunut niin sitten epäilen kyllä jotain sattuneen. Jos on sammunut sinne kaverilleen, niin kai siellä jotain elon merkkejä siihen mennessä pitäisi ilmetä ja mies tajuaisi soittaa. Tietää varmasti että olen huolissani.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 08:21"]
Mun mies oli kerran juurikin näin "kateissa", ei tullut yöksi kotiin ja odotin silloin viimeisilläni toista lastamme. Puhelimesta loppui lopulta akku, kun koitin soitella. Aamulla raahautui kotiin, oli sammunut kaverilleen. Siitä eteenpäin päätin, etten valvo saman asian takia. Valvominen ja murehtiminen ei häntä pelasta, jos jotain sattuu niin on sattuakseen ja jos ei niin kaikki ok. Jos hän esim hukkuisi, kuten joku mainitsi niin ainakin olisi lasten kannalta helpompi ottaa uutinen vastaan kun äiti on levännyt yön. Ja melko varmasti mitään ei edes satu.
Aikuisia miehiä, ei lapsia kuitenkaan vaikka käytös välillä siltä vaikuttaa.
[/quote]
Olisi AINA korrektia ilmoittaa puolisolle, jos ei tule kotiin. Kaveri voi varmaan lainata sitä kännykkäänsä sen verran, että siitä voi yhden tekstiviestin lähettää.
Mun mies oli kerran juurikin näin "kateissa", ei tullut yöksi kotiin ja odotin silloin viimeisilläni toista lastamme. Puhelimesta loppui lopulta akku, kun koitin soitella. Aamulla raahautui kotiin, oli sammunut kaverilleen. Siitä eteenpäin päätin, etten valvo saman asian takia. Valvominen ja murehtiminen ei häntä pelasta, jos jotain sattuu niin on sattuakseen ja jos ei niin kaikki ok. Jos hän esim hukkuisi, kuten joku mainitsi niin ainakin olisi lasten kannalta helpompi ottaa uutinen vastaan kun äiti on levännyt yön. Ja melko varmasti mitään ei edes satu.
Aikuisia miehiä, ei lapsia kuitenkaan vaikka käytös välillä siltä vaikuttaa.
Kunpa osaisinkin suhtautua asiaan yhtä tyynesti kuin 14. Aivan tottahan se on ettei huolehtiminen auta mitään.
Toista kertaa on kyllä paree olla tulematta. Tämän vielä voin kuitata ilman raivareita, keskustelun paikka toki on. Toisen kerran jälkeen miettisin vakavasti haluanko tällaista suhteeltani.
ap
Onpa täällä taas liikenteessä tiukkapipoista porukkaa, kun vastaustani on alapeukutettu niin selkeästi:/
Minä olenkin kiva vaimo ja mulla on hyvä mies sekä toimiva avioliitto. Enkä todellakaan silti ole mikään alistettu pikkurouva nyrkin ja hellan välissä, niin kuin joku antoi ymmärtää.
Mutta tsempit nyt vielä Ap:lle.
nim. "Se pizzanpaistaja"
Sitä saa mitä tilaa! Minä tilasin raittiin ja elämä hymyilee ;-)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 08:31"]
Onpa täällä taas liikenteessä tiukkapipoista porukkaa, kun vastaustani on alapeukutettu niin selkeästi:/
Minä olenkin kiva vaimo ja mulla on hyvä mies sekä toimiva avioliitto. Enkä todellakaan silti ole mikään alistettu pikkurouva nyrkin ja hellan välissä, niin kuin joku antoi ymmärtää.
Mutta tsempit nyt vielä Ap:lle.
nim. "Se pizzanpaistaja"
[/quote]
Sa vaan on niin, että suurin osa palstalaisista on pirttihirmuja, jotka katsovat velvollisuudekseen kurmoottaa miestä kunnolla jos on sattunut pikku fiba. Tätä kurmootusta jatketaan sitten tapauksesta riippuen 4-8 vuotta, muistuttaen aina siite yhdestäkin kerrasta kun teit sitä ja tätä.
Kyllä sillä äijällä on jo valmiiksi paska fiilis, ei sitä tartte enää syventää. Pizza valmiiksi ja selkeästi kerran sanottuna silmiin katsoen, ettei moinen sovi, vaan on ilmoitettava menemisistä ja menemättä jättämisistä. Case closed.
Tulee tiistai-iltana selvittyään kun viinat on loppu ja huorat häipyneet. Odottele nöyrästi kanttasi, vakkaseni.
luin ajatuksella, muttei osunut. Minulla on enemmän ystäviä kuin miehelläni. Itse olin "keitolla" viime viikonloppuna, mutta pääsin kyllä yöksi kotiin. Kävin myös juuri kaupunkilomalla ystäväni kanssa, mies kävi myös kaverinsa kanssa viikonloppureissulla. Ikinä en ole kieltänyt lähtemästä minnekään, mutta jonkinlaista käyttäytymiskoodia odotan silti. Eli yöksi kotiin ellei muuta ole sovittu. Jos tulee este, niin edes viestiä voisi laittaa ettei toisen tarvitse turhaan huolestua.
siitä tässä nyt oli kyse, turhasta huolesta ja ikävästä epätietoisuudesta. Minulle parisuhteen peruspilari on luottamus, ja tämä tempaus nyt hieman sitä horjutti. Ei tämä maailmanloppu ole, en aio skitsota miehelle viikkoa tai muistuttaa asiasta vuosikausia. Mutta viimeinen kerta sai olla.
Jos olen hullu pirttihirmu kun odotan että minunkin tunteet huomioidaan, niin sitten olen. löytyy näköjään myös niitä pitsanpaistajiakin, joten on miehelläkin valinnanvaraa jos minun kriteerini ovat liikaa.
ap
[/quote] Sitten kun se seuraava yökyläily tulee, niin muistahan kertoa tänne meillekin! Jäämme odottelemaan.