Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonekasvien naurettavat hinnat

Vierailija
21.12.2020 |

Onko ihmisten suhteellisuuden taju kadonnut tyystin, kun laitetaan huonekasveja myyntiin? Puolikuolleet tai suorastaan pystyynkuolleet rehut hintalapulla 40e, peruskultaköynnös 30e, parhain oli värinokkonen 100e

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kadonnut. Someroskakulttuuri hallitsee ja sumentaa.

Vierailija
2/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normihinta täälläpäin, älä osta jos ei rahat riitä.

Hanki vaikka hyasintti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko ostaa. Kasvata ite.

Sincc

Vierailija
4/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normihinta täälläpäin, älä osta jos ei rahat riitä.

Hanki vaikka hyasintti.

15 vuotta olen huonekasveja harrastanut ja harvinaisuuksista maksankin hyvän summan, jos sellaisen haluan. Kauhulla ja huvittuneena olen vain seurannut tätä hintojen ”kehitystä”.

Vierailija
5/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä oli 1,5-metrisiä huonekasveja reilulla kympillä myynnissä.

Vierailija
6/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa Plantagenilla ihmettelin. Ostin viherkasvin ja sille pienehkön suojaruukun. Maksoivat yhteensä noin 100 euroa. Aivan törkeää.

Vierailija
7/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset osta suoraan kaupasta? Alle vitosellakin saa jo kaikenlaista. 

Vierailija
8/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo täysin överiä hinnoittelua. Kaupoista saa välillä viherkasveja 10e/3kpl. Varmaan tuohon pätee sama kuin muuhunkin kirppishinnoitteluun, jotkut myy kalliimmalla tai samaan hintaan kuin mitä kyseinen tuote maksaa uutena kaupassa.

Vierailija
9/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo täysin överiä hinnoittelua. Kaupoista saa välillä viherkasveja 10e/3kpl. Varmaan tuohon pätee sama kuin muuhunkin kirppishinnoitteluun, jotkut myy kalliimmalla tai samaan hintaan kuin mitä kyseinen tuote maksaa uutena kaupassa.

Joo, näin se luultavasti menee.

Vierailija
10/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset osta suoraan kaupasta? Alle vitosellakin saa jo kaikenlaista. 

Ostankin kaupasta. Kuulun fb eri huonekasviryhmiin ja siellä näihin hintoihin törmää

Vierailija
11/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pyydetään värinokkosesta 100 euroa?

12/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisuuksista joutuu maksamaan.

Kavereilta kannattaa pyytää pistokkaita ja ruukunvaihtoaikaan jakotaimia.

Olen myös ottanut omin lupineni (kasvien ulkonäköä turmelematta) pistokkaita julkisten tilojen kasveista. Lempparini on nunnaluostarista pöllitty herttalyhtyköynnös, joka on kasvanut amppelissa yhdestä 10 cm pituisesta pistokkasta ikkunan peittäväksi ryöpyksi.

Vierailija
13/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Harvinaisuuksista joutuu maksamaan.

Kavereilta kannattaa pyytää pistokkaita ja ruukunvaihtoaikaan jakotaimia.

Olen myös ottanut omin lupineni (kasvien ulkonäköä turmelematta) pistokkaita julkisten tilojen kasveista. Lempparini on nunnaluostarista pöllitty herttalyhtyköynnös, joka on kasvanut amppelissa yhdestä 10 cm pituisesta pistokkasta ikkunan peittäväksi ryöpyksi.

Harvinaisuuksista olen itsekin maksanut ja niiden hinnat ymmärrän.

Itsellänikin huonekasveja on kymmeniä ja niistä olen antanut kavereille ja tuttaville ilmaiseksi pistokkaita, myös niistä harvinaisista

Vierailija
14/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä pyydetään värinokkosesta 100 euroa?

Fb-kirppiksellä 😁 kaupattiin hyvin harvinaisena

Vierailija
15/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo tulossa taivastelemaan sitä että ettekö muka tiedä miten pitkän aikaa jotkut kasvit vaatii tullakseen kunnon kasviksi aijjai, mutta onhan noi hinnat ihan kauheita kuitenkin!

Itse kasvattelen tässä mm. zamioita emäkasvin mukuloista ja saan varmasti odottaa vielä vuoden ennenkuin tulee edes yksi varsi. Yli puoli vuotta jo takana. Kaupoissa myytävä palmuvehka on jo ainakin 3v ikäinen vaikka ei olisi isokaan vielä. Esimerkiksi. Mutta en kyllä maksaisi jostain perustaimesta/kasvista 100e.

Vierailija
16/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sanottiin, että varastetusta pistokkaasta kasvaa paras kasvi. Julkisista rakennuksista, kuten kirjastot sairaalat, terveyskeskukset jne. kannattaa aina napata pistokas mukaan. Hyvin ovat kasvaneet.

Vierailija
17/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tietää mistä saisi Pullukan (Jatropha podagrica)? Mielenkiintoinen kasvi, mutta missään ei ole koskaan myynnissä.

Vierailija
18/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo tulossa taivastelemaan sitä että ettekö muka tiedä miten pitkän aikaa jotkut kasvit vaatii tullakseen kunnon kasviksi aijjai, mutta onhan noi hinnat ihan kauheita kuitenkin!

Itse kasvattelen tässä mm. zamioita emäkasvin mukuloista ja saan varmasti odottaa vielä vuoden ennenkuin tulee edes yksi varsi. Yli puoli vuotta jo takana. Kaupoissa myytävä palmuvehka on jo ainakin 3v ikäinen vaikka ei olisi isokaan vielä. Esimerkiksi. Mutta en kyllä maksaisi jostain perustaimesta/kasvista 100e.

Juu, kyllä pitkän kasvuajan vaativat isot kasvit maksavatkin :) mutta joku perus viirivehka hintalappuna 50e, kirjovehka puolikuolleena 40e tai vuoden vanha peikonlehti 60e tai täysin rutikuiva pieni rönsylilja 30e

Vierailija
19/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tietää mistä saisi Pullukan (Jatropha podagrica)? Mielenkiintoinen kasvi, mutta missään ei ole koskaan myynnissä.

https://www.viherkasvit.net/Pullukka-P13 Kannattaa laittaa tuolta sähköpostiin seurantaa kun niitä taas tulee :)

Vierailija
20/106 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.viherkasvit.net/Pullukka-P13 Kannattaa laittaa tuolta sähköpostiin seurantaa kun niitä taas tulee :)

Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi