Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiskunnan tuella elävät ja 200e/kk tupakkaan?

Vierailija
17.05.2014 |

Äityleissä on keskustelua siitä, paljonko rahaa menee kuussa tupakkaan. Osalla menee jopa 150-200 e. Alkoi mietityttää, että jos tällainen ihminen elää sossun tuella, niin maksaako sossu näin paljon ylimääräistä rahaa kuukaudessa tupakkaan? Vai pitääkö ne tupakat maksaa ihan ruokarahoista?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa kun on töissä, niin miten sen saisi noille nuorille väännettyä, että ei kannattaisi aloittaakaan tupakointia... Kauhea rahanmeno oikeesti, jos aattelee mitä kaikkea 300 eurolla kuitenkin saa ylimääräistä joka kuukausi.

ap

Vierailija
22/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama kuin nrolla 20. Meillä kuluu tupakkaan yhteensänoin 80€ kuukaudessa, koska poltamme sätkiä - mielestäni aika tavallisen/yleisen määrän/vrk, eli noin 12-20kpl. En tunne ketään köyhää, joka polttaisi valmistupakkaa noin hurjia määriä/vrk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:12"]Olen aina sanonut, että tuet ovat liian suuret ja niitä pitäisi leikata.

[/quote]

Niin eli kaikkien sossun asiakkaiden pitäisi syödä vain pastaa, perunaa ja riisiä, olla käyttämättä nettiä ja puhelinta sekä ostaa vaatteita sadalla eurolla vuodessa, vain jotta kenelläkään ei olisi varaa tupakoida?

Jos sossun tuet ovat niin loisteliaita, ei muuta kuin elämään niillä. Itse kaipaan ja saan elämääni huomattavasti enemmän rahaa kuin 480 euroa kuussa, ja pitäisin kamalana niin pienellä rahamäärällä elämistä, vaikka silti onkin varaa ostaa lihaa ja kasviksia ja peräti käyttää nettiä ja muita turhanaikaisia hömpötyksiä.

Vierailija
24/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työ josta saan enemmän palkkaa joten pidän sen mieluusti. Teen mieluusti enemmäm vaikkaa saankin suhteessa vähemmän palkkiota. Minä saan alle 20 €/h kun työtön saa hyvinkin yli 500€/h

Jos kuitenkin olisin työtön olisin helvetin kiitollinen tuosta 480 € minkä saisin vain sohvalla piereskelemällä.

Vierailija
25/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suurpääoman etu, että pienituloiset työntekijät kääntyvät työttömiä vastaan ja ovat heille katkeria, sen sijaan että huomio kohdistuisi todellisiin ongelmiin. 24

Vierailija
26/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:12"]

Olen aina sanonut, että tuet ovat liian suuret ja niitä pitäisi leikata.

[/quote]

En ymmärrä et miten se et joku laittaa sossurahansa röökiin kertoo että tuki on liian suuri?

[/quote]

Ööh no vaikka siten, että jos sitä rahaa riittää röökiin JA normaaliin elämiseen ( vaikka kehnomminkin) sitä on aivan liikaa.

[/quote]

Olet ihan idiootti. Noiden superröökaajien lapset on sitten niitä, joilla on karsea nälkä maanantaisin koulussa, kun kotona ei ole ollut ruokaa.

Vierailija
27/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:52"]

Koulussa kun on töissä, niin miten sen saisi noille nuorille väännettyä, että ei kannattaisi aloittaakaan tupakointia... Kauhea rahanmeno oikeesti, jos aattelee mitä kaikkea 300 eurolla kuitenkin saa ylimääräistä joka kuukausi.

ap

[/quote]

Totta. Mutta asia ei ole silti yksinkertainen. Esimerkiksi mielisairaaloissa moni oppii polttamaan, koska siellä sitä harrastetaan ilmeisesti sen vuoksi, että nikotiini lievittää mm. skitsofreniapotilaan ahdistusta. Eli jollain voi olla vaikka tällainen syy polttamiseen jolloin irti pääseminen ei ole helppoa ja voi tuoda uusia ongelmia.

Vierailija
28/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 01:17"]

On suurpääoman etu, että pienituloiset työntekijät kääntyvät työttömiä vastaan ja ovat heille katkeria, sen sijaan että huomio kohdistuisi todellisiin ongelmiin. 24

[/quote]

Juuri näin. Täällä köyhät sättivät vielä köyhempiä, kun samaan aikaan herrat nauravat partaansa ja tienaavat vuodessa miljoonia tekemättä yhtään mitään. Sosiaalitukia ei ole mahdollista alentaa, ei varsinkaan sen perusteen turvin, että joku yksittäinen sossutuen avulla elävä onnistuu elämään niin pihisti, että pystyy tupakoimaan. Toimeentulotukeen kuluu kokonaisuudessaan noin 700 miljoonaa vuodessa, 1.4 prosenttia valtion budjetista. Tämä on aivan merkityksetön summa Suomen talouden kannalta, ja sitä saavat ihmiset ovat jo muutenkin yhteiskuntamme taloudellisesti heikoimmassa asemassa. Oikea ongelma Suomessa on työpaikkojen puute, absoluuttinen työttömyys. Jotkut ihmiset joutuvat väkisinkin elämään toimeentulotuen avulla, sillä Suomessa ei ole tarpeeksi työpaikkoja kaikille työikäisille! Ei nyt ainakaan viitsitä alkaa itkemään siitä, että jotkut köyhistä köyhimmät vielä kehtaavat (!) tupakoida MEIDÄN kustannuksellamme. Jotain järkeä näihin nillityksiinkin.

Vierailija
29/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yhden naapuriperheen joka sai soskusta tukea joka kuukausi, iso perhe ja äiti kotona. Isä pienipalkkaisessa työssä.

Koskaan ei perheenäidiltä ollut tupakat loppu, pumppi rahaa lainaan että saa ruokaa. Maksoi kyllä aina takaisin.

Nikotiininhimo on niin suurta riippuvuutta aiheuttavaa että tupakoitsija on ennemmin syömättä kuin polttamatta.

Vierailija
30/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:12"]

Olen aina sanonut, että tuet ovat liian suuret ja niitä pitäisi leikata.

[/quote]

En ymmärrä et miten se et joku laittaa sossurahansa röökiin kertoo että tuki on liian suuri?

[/quote]

Ööh no vaikka siten, että jos sitä rahaa riittää röökiin JA normaaliin elämiseen ( vaikka kehnomminkin) sitä on aivan liikaa.

[/quote]

Ja kuka on sanonut, että sitä riittäisi myös normaaliin elämiseen.

Vierailija
31/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltin 22 vuotta ja lopetin seinään. Mind over matter. Olen lopettanut monia asioita elämässäni, kohta lopetan itseni. Kun on tarpeksi vahva henkisesti niin voi haistattaa vitut kaikille ja lähteä nauraen saappaat jalassa. Hajotkaa rikkaat ja köyhät siihen keskinkertaisuuteenne, adios!

Vierailija
32/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:42"]

Väittäisin että nälkä on pahempi vierotusoire kuin tupakan vierotusoire. Ja varkaat täytyy saada kuriin muuten kuin palkitsemalla, tai muuten ei olla kestävällä pohjalla.

*yhyy haluan rahaa, tupakkaa ja viinaa tai muuten varastan ja rikon kaupan ikkunat yhyy yhyy mulla ihmioikeus yhyy yhyy* Vittu mitä paskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ottakaa mallia ahkerista kiinalaisista.

[/quote]

Vierailija
33/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 04:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:42"]

Väittäisin että nälkä on pahempi vierotusoire kuin tupakan vierotusoire. Ja varkaat täytyy saada kuriin muuten kuin palkitsemalla, tai muuten ei olla kestävällä pohjalla.

*yhyy haluan rahaa, tupakkaa ja viinaa tai muuten varastan ja rikon kaupan ikkunat yhyy yhyy mulla ihmioikeus yhyy yhyy* Vittu mitä paskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ottakaa mallia ahkerista kiinalaisista.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
34/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en hyväksy lainkaan sitä, että vaatemenoiksi lasketaan aivan hirveitä summia. Esmes kenkiä ei todellakaan tarvitse ostaa edes joka toinen vuosi, ja usein löytää kenkiä esmes kympillä. Yksikään T-paita ei ole niin huonolaatuinen etteikö se kestäisi kymmentä vuotta. Ei ole mitenkään kohtuullista että joka vuosi ostaa jotain uusia vaatteita. Jos sellaiseen on varaa niin tuet ovat liian suuria.

Vierailija
35/41 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja saan toimeentulotukea. En polta tai käytä alkoholia, joten pystyn syömään jokseenkin terveellisesti ja muutenkin pitämään huolta terveydestäni, vaikka monista menoista pitää myös tinkiä. On aivan typerää, että tukea alennettaisiin siksi, että jotkut käyttävät sossurahansa tupakkaan. Silloin joutuisin syömään paljon epäterveellisemmin enkä pystyisi esimerkiksi harrastamaan edes halpaa liikuntaa kunnan liikuntapaikoissa. Sitä kautta terveyteni huononisi ja työttömyyteni pitkittyisi. Ei mitään hyötyä alkaa potkia heikossa taloudellisessa asemassa olevia ihmisiä joidenkin tuensaajien sauhuttelun vuoksi. Ainoa tapa vähentää tupakointia sossurotilta olisi antaa osa tuesta maksulappuina ruokakauppaan, joilla ei tupakkaa saisi. Se vain lisäisi byrokratiaa eikä toisi säästöjä.

Vierailija
36/41 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt kun tiedän kaksikin työtöntä yh-äitiä, toisella kaksi toisella kolme lasta., koululaisia kaikki jo. Ex miehet eivät maksa elatuksia vaan saavat sen yhteiskunnalta. Molemmat polttavat ja istuvat noin joka viikonloppu baarissa kaljaa kitaten. Aina on rahat loppu, mutta näihin kummasti riittää. Olen tullut siihen tulokseen että tukiaiset ovat liian suuret.

Vierailija
37/41 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen osa-aikatyöläinen tietää sen, et tulis paremmin toimeen jos ei tekis pätkä-silppu-osa-aikatyötä, vaan ois ihan reilusti muiden elätettävänä, mut meitäki on, jotka arvostaa työntekoa ja pistää edes vähän kortta siihen yhteiseen kekoon.

Vierailija
38/41 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa opiskelijoilla ei jää opintorahasta ja asumislisästä vuokran jälkeen edes noin paljon käteen. Tuet ovat selkeästi liian suuret jos on varaa laittaa 200 euroa kuussa savuna ilmaan. 

Vierailija
39/41 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tajua, miten tupakkaan saa 200e/kk... Itse poltan 8-20 savuketta päivässä. Kuukaudessa tupakkaan menee n. 40-50e. Sätkiä polttelen. Niin ja en elä toimeentulotuella. En vain ymmärrä, polttaako porukka jotain kultahippuja?

Vierailija
40/41 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:25"]

Riippuu kai mikä on normaalia elämistä? Juoppo löytää aina viinaa ja nikotinisti tupakkaa. Molemmilla ruuat jää mielummin ostamatta, joskus jopa niiden lapsien.

[/quote]no toi on kyllä niin totta kuin voi olla, valitettavasti :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi