Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoroviikkoasuminen ja ylimääräinen viikko

Vierailija
21.12.2020 |

Meillä on sovittu lasten asuminen niin että toisella parilliset ja toisella parittomat viikot.
Nyt joulukuussa on ”ylimääräinen” viikko eli viikko 53 ja sitten on tietenkin viikko 1.
Tämä mielestäni tarkoittaa, että lapset ovat kaksi viikkoa samassa osoitteessa ja homma jatkuu niin että toisella on edelleen parilliset ja toisella parittomat.
Nyt on kuitenkin vääntöä siitä, että exäni mielestä tuon ylimääräisen viikon takia homma kääntyy niin, että toisella onkin parilliset ja toisella parittomat.
Periaatessa se on mulle sama, olin vain jo suunnitellut tulevaa vuotta sen mukaan miten lapset minulla on, mm. Yksi reissu on jo varattuna( jos kotona antaa myöden matkustaa)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparat.

Vierailija
2/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten voi sopua, että viikon 53 ovat puoliksi ja puoliksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä murheet. Aikoinaan oli vuoroviikkojärjestely meilläkin eikä haitannut yhtään, vaihtuuko vai ei.

Vierailija
4/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta oikeasti reilua, että lapsille tulee 2 viikkoa ilman isää? Tässä on kyse nyt lapsista ja heidän edustaan, ei sinusta ja sinun lomastasi.

Vierailija
5/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässä ei ole kyse tuosta ylimääräisestä viikosta vaan siitä, että yhtäkkiä viikot vaihtuvat. Eli olin kuvitellut että minulla on tietyt viikot myös ensi vuonna ja olen sen mukaan tehnyt jo suunnitelmia.

AP

Vierailija
6/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tässä ei ole kyse tuosta ylimääräisestä viikosta vaan siitä, että yhtäkkiä viikot vaihtuvat. Eli olin kuvitellut että minulla on tietyt viikot myös ensi vuonna ja olen sen mukaan tehnyt jo suunnitelmia.

AP

Ei sitten tullut mieleen katsoa kalenteria?

Vierailija
7/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te ihan naurettavia noitten vko-vko systeemienne kanssa. Voi lapsiraukat mitä elämää.

Vierailija
8/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä itse laittaisin viikon 53 puoliksi niin, että siinä kohtaa tulee 1,5 viikon pätkä molemmissa osoitteissa.

Vierailija
9/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat viikot pitää olla. On kaikkea sovittua tietyille viikoille.

Laittaisin tämän ylimääräisen viikon puoliksi. Kymmenen päivää yhdessä paikassa.

Vierailija
10/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ryhtyisi viikko-viikkosysteemiin, mutta täytyyhän siinä vuorovuosina vaihtua viikot. Muuten on aina samalla hiihtoloma, juhannus ja joulu.

Ette sitten ole puheväleissä? Vuoroviikko toimii vain jos vanhemmat on väleissä ja sopivat asiat.

(Aika harvinaista varmasti avioeron jälkeen)

Lapsiparat.

Vierailija
11/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ongelma. Olin sitä mieltä, että vko 53 jaetaan puoliksi, mutta ei käy exälle. Kun hän aikanaan itse halusi tuon parillinen/pariton eikä joka toinen viikko, niin miksi tämä nyt sitten ei käy...

Vierailija
12/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, tuo ylimääräinen viikko ei tule olemaan ongelma, asumme lähekkäin ja lapset voivat vierailla kyllä puolin ja toisin vaikkei lapsiviikko olisikaan.

Kyse on siitä, että olemme kirjallisesti sopineet, että toisella parilliset ja toisella parittomat viikot ja nyt ex on niitä vaihtamassa.

Ja kyllä mua harmittaa mm. nämä varatut matkat ja juhannus ja joulusuunnitelmien muutos

AP

Vierailija
13/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ryhtyisi viikko-viikkosysteemiin, mutta täytyyhän siinä vuorovuosina vaihtua viikot. Muuten on aina samalla hiihtoloma, juhannus ja joulu.

Ette sitten ole puheväleissä? Vuoroviikko toimii vain jos vanhemmat on väleissä ja sopivat asiat.

(Aika harvinaista varmasti avioeron jälkeen)

Lapsiparat.

Ihan tiedoksi, joulu ja juhannus ei ole samalla viikolla. Esim. tänä vuonna joulu on parillisella viikolla, ensi vuonna parittomalla.

Vierailija
14/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on kirjallisesti sovittu, ei niitä voi yksipuolisesti muuttaa.

Vierailija
15/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAittasin sen ylimääräisen viikon puoliksi ja tammikuun alusta jatkuisi sovitusti.

PS. nyt ei matkustella minnekään, korona ei ole katoamassa vaan  pandemia pahenee koko ajan.

Vierailija
16/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LAittasin sen ylimääräisen viikon puoliksi ja tammikuun alusta jatkuisi sovitusti.

PS. nyt ei matkustella minnekään, korona ei ole katoamassa vaan  pandemia pahenee koko ajan.

Piti vielä laittaa, että jo sovittua järjestelyä ei kumpikaan muuta omapäisesti. Ei todellakaan. Hölmö olet kun vaan oletat asioita, tämmösistä joutuu valitettavasti keskustelemaan. Teet nyt sille eksälles selväksi, että et ole vaihtamassa sovittua ja se ylimääräinen viikko menee puoliksi.

Vierailija
17/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, tuo ylimääräinen viikko ei tule olemaan ongelma, asumme lähekkäin ja lapset voivat vierailla kyllä puolin ja toisin vaikkei lapsiviikko olisikaan.

Kyse on siitä, että olemme kirjallisesti sopineet, että toisella parilliset ja toisella parittomat viikot ja nyt ex on niitä vaihtamassa.

Ja kyllä mua harmittaa mm. nämä varatut matkat ja juhannus ja joulusuunnitelmien muutos

AP

No mutta vaihtakaa se nyt ihmeessä joka toinen viikko -juttuun. Joka vuosi on erilainen ja tulette tappelemaan näistä asioista joka vuosi tästä eteenpäin.

Vierailija
18/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat sillä vanhemmalla viikon 53 kummalle parittomat viikot on sovittu. Miksi tehdä asioista noin vaikeaa..

Sillä ei ole mitään merkitystä onko vuodessa viikkoja 53 tai vähemmin. Parillisena viikolla lapset ovat toisella vanhemmalla ja parittomina viikkoina toisella

Vierailija
19/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on kirjallisesti sovittu, ei niitä voi yksipuolisesti muuttaa.

Miksi tätä on alapeukutettu? Käsittääkseni juridisesti yksipuolisesti sopimuksia ei voida purkaa. Korjataa, jos olen väärässä.

Vierailija
20/31 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos teillä kerran on kirjallinen sopimus asiasta, niin noudatatte sitä.

Problem solved.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme