Muistatteko islannin tuhkapilven aiheuttaman matkakaaoksen? Milläs silloin kotiinpäin tultiin?
Nyt sitten samoja keinoja käyttöön ,kuin silloinkin. Itse tunsin kaksi toisilleen melkein tuntematonta ryhmää, jotka ostivat jonkun halvan auton euroopasta (jostain) ja ajoivat sillä ruotsiin ja satamaan, josta pääsivät suomeen.
Minulla on jäänyt mieleen Kappelskärin satamassa aamulla n klo 06 matkustajien joukossa nainen, joka oli pekeutunut kevyesti ja tyyllikäästi, pienen vetolaukun kans lähtenyt reissuun. Laukussa oli jonkun Sveitsiläisen kaupungin tagi. Ei ollut vissiin lyhyt piipahdus jossain kokouksessa ihan mennyt paluumatkan osalta putkeen. Näytti vähän rähjäätyneeltä kyllä. Eikä se laivamatka Kappelskäristä Naantaliiin mitään juhlaa ollut. Ruoka loppui koko laivasta, kun eivät oikein olleet osanneet varautua tämmöiseen...
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UK:sta ei pääse lentäen, laivalla eikä junalla manner-Eurooppaan koronan vuoksi. Pitänee siis uida?
Savupilven aikaan pääsi junalla, bussilla tai vuokra-autolla kotiin Euroopasta.Ostaa soutuveneen :-D
Nehän vois porukalla ostaa kirkkoveneen. Tokihan kaikki suomalaiset soutaa osaa. Mahtuu monta samaan paattiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko Ranskan puolelle yksityisveneitä Englannista, jos julkinen liikenne ei toimi?
Onkait noita veneitä saari-valtiossa?
Mä juutuin silloin tuhkapilven aikaan Turkkiin jossa olin duunimatkalla, tultiin sitten maateitse takaisin Lontooseen jossa silloin asuin, oli junaa, bussia ja vuokra-autoa.
Kaveripariskunta oli perheineen jumissa Italiassa. Nukkuivat yön rautatieasemalla. Tai mies ei nukkunut koska eihän siellä ole turvallista. Meni 3 päivää kun pääsivät lomalta kotiin.
Olemme olleet Lontoossa jumissa kun lumi sekoitti koko maan. Ei se kivaa ole kun budjetti ei salli ylimääräisiä päiviä eikä hotelleja niin vaan saa.
Harmittaa varsinkin nuorten kohdalla etteivät pääse kotiin jouluksi. Tärkeämpään että somalieukkko pääsi viettämään joulua Suomeen terrroristikalifaattileirin jälkeen.
Yhteydet Ranskaan kiinni vain 2 vrk.
Ehkä voi päästä junalla manner-Europpaan ja yrittää sieltä lentoja Suomeen.
Jep, kanavan yli Ranskaan vaan, saatta olla aika hyistä vettä kyllä.