Kylmä tuuli, +18, ihmiset hellemekoissa ja topeissa!
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:52"]Itseä nauratti kun naapurin akka sääret pitkällä taas käristämässä itseään tuntikaupalla tuossa terassilla. Heti kun yks hellepäivä saatiin niin biksut päällä vaan aurinkoon :D ja tää toistuu joka ikinen vuosi. Nauttikoot ihosyövästään.
[/quote]
Mikä siinä niin naurattaa?:)
[/quote]
Veronmaksaja nauraa ja maksaa.
[/quote]
Ok no ehkä on hyvä saada joskus niitä veroja takaisinkin päin kun maksan niitä joka vuosi n. 40t€. Ainiin mutta mullahan on vakuutukset tätä varten ettei veronmaksajien tarvitse minun sairauksiani rahoittaa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:52"]Itseä nauratti kun naapurin akka sääret pitkällä taas käristämässä itseään tuntikaupalla tuossa terassilla. Heti kun yks hellepäivä saatiin niin biksut päällä vaan aurinkoon :D ja tää toistuu joka ikinen vuosi. Nauttikoot ihosyövästään.
[/quote]
[/quote]
Veronmaksaja nauraa ja maksaa.
[/quote]
Ok no ehkä on hyvä saada joskus niitä veroja takaisinkin päin kun maksan niitä joka vuosi n. 40t€. Ainiin mutta mullahan on vakuutukset tätä varten ettei veronmaksajien tarvitse minun sairauksiani rahoittaa.
[/quote]
Höpöhöpö. Jos saat syövän, niin ihan varmasti päädyt julkisen sektorin hoidettavaksi, kuten muutkin. Eikä se kovin juhlavaa ole missään syöpäosastolla saada takaisin, mitä on verottajalle maksanut. Toivon, että pysyt terveenä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:52"]Itseä nauratti kun naapurin akka sääret pitkällä taas käristämässä itseään tuntikaupalla tuossa terassilla. Heti kun yks hellepäivä saatiin niin biksut päällä vaan aurinkoon :D ja tää toistuu joka ikinen vuosi. Nauttikoot ihosyövästään.
[/quote]
[/quote]
No se että tää nainen teki saman jo huhtikuussa kun oli yks lämmin päivä joku 18 astetta. Ja on ihan kuin käristemakkara joka helevatun kesä :D onneks ei oo multa pois.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:58"]
[/quote]
Näin minäkin teen joka vuosi, mitä huvittavaa siinä on? Eikä se syöpä iske heti kun auringon näkee, riittää kun ei pääse palamaan.
[/quote]
Voi se silti iskeä.
[/quote]
Sen voi myös iskeä vaikka välttelisi aurinkoa kuin ruttoa :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:06"]
Hulluja nää suomalaiset.
[/quote]
Peesi. Lehdessäkin luki, että "tänä viikonloppuna Suomessa nautitaan erittäin lämpimästä säästä. Joissain paikoissa päivälämpötila saattaa hipoa jopa 20 astetta."
:D :D :D
No hitto, pomon älynväläyksen takia minulla on nyt koko toukokuun kesälomaa. Ja kesälomalla pukeudutaan hellemekkoon ja toppii satoi tai paistoi.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:32"]
Vähän ohi aiheen, mutta mitä vaaraa oletatte olevan siitä jos ihmisellä on mielestänne liian vähän vaatetta? Jos tulee kylmä, niin se on lähinnä ikävää vain henkilölle itselleen. Mutta mitään vaaraa se ei henkilölle aiheuta. Kylmästä ei tule minkään tietoni mukaan kipeäksi, eikä kylmästä vammaudu, eikä kylmä aiheuta mitään pysyvää vauriota (ellei nyt puhuta ihan pakkasesta ja kuoliosta). Niin miten joku voi sanoa, että alle +20 ei ole shortsikeli? Eikös se ole shortsikeli sille joka haluaa shortseja käyttää? Ja sille sitten taas ei ole joka ei halua shortseja käyttää vielä sillä ilmalla.
[/quote]
Viluiset ihmiset aivastelevat ja levittävät pöpöjä.
[/quote]
Mutta kun tämä ei pidä paikkaansa. Ihminen sairastuu bakteerista, ei kylmästä.
[/quote]
Joo, ootko kuullu vastustuskyvystä koskaan? Sitä heikentää mm. vilustuminen. Ja heikentynyt vastustuskyky antaa tilaisuuden bakteereille ja viruksille päästä jylläämään.
Kyllä mulle joku +18 astetta on vielä takkikeli. Olen aikamoinen vilukissa.
Katsellaan sitten heinäkuussa rannalle menoa. Täällä rannikolla kun meri (ja tuuli) pitää ilman aikas viileänä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:32"]
Vähän ohi aiheen, mutta mitä vaaraa oletatte olevan siitä jos ihmisellä on mielestänne liian vähän vaatetta? Jos tulee kylmä, niin se on lähinnä ikävää vain henkilölle itselleen. Mutta mitään vaaraa se ei henkilölle aiheuta. Kylmästä ei tule minkään tietoni mukaan kipeäksi, eikä kylmästä vammaudu, eikä kylmä aiheuta mitään pysyvää vauriota (ellei nyt puhuta ihan pakkasesta ja kuoliosta). Niin miten joku voi sanoa, että alle +20 ei ole shortsikeli? Eikös se ole shortsikeli sille joka haluaa shortseja käyttää? Ja sille sitten taas ei ole joka ei halua shortseja käyttää vielä sillä ilmalla.
[/quote]
Viluiset ihmiset aivastelevat ja levittävät pöpöjä.
[/quote]
Mutta kun tämä ei pidä paikkaansa. Ihminen sairastuu bakteerista, ei kylmästä.
[/quote]
On myös viruksia. Kun ihminen alkaa palella, hänen vastustuskykynsä heikkenee. Tällöin virukset iskevät helpommin. Paleleminen ei siis ole mikä tahansa neutraali "ilmiö", vaan elimistö pyytää lämmitystä.
En ole mikään terveysviranomainen enkä halua ärsyttää ketään. Piti vain taas tähänkin ketjuun rynniä kommentoimaan. 9.
[/quote]
Mutta tuskin tuo vastustuskyvyn aleneminen tulee jos +20 asteessa kävelee shortseilla :D
Meillakin on +18C ja kylla kevyen takin tarvitsee kun lahtee ulos.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:07"]
Joten ap, enemminkin minä huolestuisin niistä ihmisistä jotka tänäänkin olivat +18-+20 asteisessa ilmassa takit ja pitkäthousut päällä.
[/quote]
Miksi sinun, tai kenenkään, pitäisi huolestua, jos minulla on hyvä olla omissa vaatteissani? Tänään minulla esim. oli t-paita, pitkähihainen paita, pitkät housut ja takki. Oli just sopiva olo.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:07"]
Siis suomalaisethan tunnetusti pukee LIIKAA päälle. Varsinkin lapsille. Olen useammankin kerran nähnyt aivan vaarallisen paljon ylipuettuja mukuloita puistoissa ja kadulla. Ei ole pitkäkään aika kun aurinkoisella ilmalla eräskin äiti ulkoilutti lastaan toppatakissa ja villapipossa. Aivan sairasta. Oikeesti voi kehon lämpötilat nousta jo vaaralliselle asteelle kun ylipukee. Puhumattakaan niistä vauva raukoista joille lyödään vaunuihin helteelläkin makuupussia ja haalaria päälle. Sitten ihmetellään ku vauva huutaa vaunuissa pää punaisena ja rauhoittuu kun nostaa sieltä syliin. No miksiköhän, kun varmaan helpottaa sitä kuumuutta kun pääsee makuupussista ulos. Ja en ymmärrä miten äidit/isät eivät itse tajua kun vauvan pää on kirkuvan punainen ja hikinen.
Joten ap, enemminkin minä huolestuisin niistä ihmisistä jotka tänäänkin olivat +18-+20 asteisessa ilmassa takit ja pitkäthousut päällä. Ja varsinkin lapset, jotka liikkuvat vielä meitä aikuisia enemmän. Meillä lapsilla oli T-paidat ja pitkät housut ja valittivat hekin kuumuutta jossain vaiheessa.
[/quote]
Minun lapseni meni viikolla vesisotaa ihan vaatteet päällä. Ei edes kunnolla kastunut ja nyt kuumeessa. Ei siellä kylmä ollut mutta ilkeä tuuli.
Kesähän katsotaan kalenterista, ei säätiedotuksesta. Toukokuu=kesä, näytti lämpömittari mitä hyvänsä :D