Kylmä tuuli, +18, ihmiset hellemekoissa ja topeissa!
Kommentit (54)
Joo, ei mitään tajua sään mukaisesta pukeutumisesta. Onkohan syy kotikasvatuksen puutteesta vai suomalaisesta sisusta?
No mulle tämän päivän huippu +22,6 varjossa on jo maksimi sietokyvyn rajoissa. Mulla oli jo aamusta alkaen lenkillä (+17) lyhyet juoksuhousut ja t-paita lenkillä ja silti tuli ärsyttävän kuuma. Loppu päivä meni tuskaillessa, kun ei mitään oikein jaksanut tehdä. Nyt istun varjoisella terassilla ja nautin viilentävistä tuulenpuuskista.
Eipä mua haittaa jos aikuinen itsensä kylmettää mutta kaupungilla näki taaperoikäisiäkin hellevaatteissa vaikka ei todellakaan ollut vielä kunnon kesäkeli!
No eiköhän siinä lämpötilassakin ole jonkinasteinen tottumiskysymys, jo taaperoilla. Mulla oli tänään minisortsit jalassa, eikä mitään hätää, ehkä vähän sitten varjolla tuli viilee. Taaperoitakin näin söpöissä kesämekoissa, eivätkä näyttäneet kylmyydestä valittavan, ennemminkin oli auringossa liian kuuma. : - )
Älkää saako sydäriä.
No täällä on yli 20 reippaasti ja tuulenvirekään ei tunnu. Tyhmähän se olisi, jos pitkähihaista pitäisi...
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:22"]
No eiköhän siinä lämpötilassakin ole jonkinasteinen tottumiskysymys, jo taaperoilla. Mulla oli tänään minisortsit jalassa, eikä mitään hätää, ehkä vähän sitten varjolla tuli viilee. Taaperoitakin näin söpöissä kesämekoissa, eivätkä näyttäneet kylmyydestä valittavan, ennemminkin oli auringossa liian kuuma. : - )
Älkää saako sydäriä.
[/quote]
Ei se lämpö, vaan se säteily. Älkää rakkaat ihmiset hankkiko ihosyöpää. Siihen voi kuolla nuorikin ihminen nopeasti.
itseäni nauratti ihmiset joilla jopa takitkin päällä (onhan toukokuu ja silloin pidetään takki tiukasti kiinni, säästä riippumatta). aurinko paistoi, +19 ja lämmin tuuli puhalteli. hihattomassa tuli lähes kuuma!
-Nainen 19v-
Missä se lämmin tuuli oli?
Rannikolla meren läheisyydessä oli tosi vilpoinen tuuli vaikka mittari ehkä näytti lähelle +20.
Aika moni söi iho kananlihalla jäätelöä :D
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:28"]
Älkää saako sydäriä.
[/quote]
Ei se lämpö, vaan se säteily. Älkää rakkaat ihmiset hankkiko ihosyöpää. Siihen voi kuolla nuorikin ihminen nopeasti.
[/quote]
Eikä voi. Suomessa ei ole mitään riskiä.
No joo, tuulihan tosiaan tekee tuosta ilmasta kylmempää mitä mittari näyttää. Eiköhän jokainen pukeudu oman lämmönsietokykynsä mukaan?
Tuosta tuli mieleen, että itseäni kylmäsi eilen katsoa aamulla, kun teini odotteli pysäkillä bussia t-paidassa ja shortseissa.(+7 ja kylmä tuuli). No eipä sitä itsekkään tuon ikäsenä paljon kylmänny(ainakaan ei myönnetty):)
No täytyyhän niitä tatuointeja ulkoiluttaa heti jos vähänkin aurinko pilkahtaa :D
Ihmiset on erilaisia, toisen "helle" on toisen "pakkanen".
Lisäksi kaupungilla kun kävelee kannattaa kiinnittää huomiota siihen paikkaan missä ihmiset ovat, jos istuskelee paikassa johon aurinko paistaa mutta ei tulee, niin PALJON lämpimämpää mitä läheisessä paikassa joka varjon puolella ja johon pääsee tuuleemaan.
Samoin ihmisillä on erilaisia "matkoja", esim. ostarilla voi toisella olla kevyet vaatteet ja toisella toppapuku, mutta asiaa voi selittää se että toinen on kesken lenkin tullut hakemaan jotain pikkujuttua (maito, huulirasva tmv.) ja toinen on viettämässä aikaa shoppaillen eikä halua hikoilla ulkovaatteissa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:35"]
No täytyyhän niitä tatuointeja ulkoiluttaa heti jos vähänkin aurinko pilkahtaa :D
[/quote]
Myös suihkurusketus on ihana päästää ihmisten ihailtaksi.
Älkää saako sydäriä.
[/quote]
[/quote]
Kuvitteletko, että joku menee ilman aurinkovoiteita minnekään nykyyän? Haloo!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:48"]
Älkää saako sydäriä.
[/quote]
[/quote]
Kuvitteletko, että joku menee ilman aurinkovoiteita minnekään nykyyän? Haloo!
[/quote]
Täällä yks! En saa koskaan mitään aurinkovoiteita aikaiseksi iholle laitettua, en vaan oo tehnyt siitä mitään rutiinia, koska en ole ilmeisesti sisäistänyt tätä ihosyövän kamalaa vaaraa. Olen toki laittanut, jos joku toinen on asiasta sanonut (esim. vanhempien luona ollessa äiti kaivaa automaattisesti aurinkovoiteen esille). 20+ vuotta tällä linjalla menty, koskaan en ole aurinossa palanut, eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut.
Missä oli muka kylmä? Järvenpäässä oli ainakin todella kuuma, ei mitään tuulia ollut.
BAH, anteeksi. Sama kuin 7. Tästä ei nyt tule mitään! No kuitenkin, sama kun tuo joka lopetta viestinsä "Älkää saako sydäriä". Pahoitteluni!
Siis suomalaisethan tunnetusti pukee LIIKAA päälle. Varsinkin lapsille. Olen useammankin kerran nähnyt aivan vaarallisen paljon ylipuettuja mukuloita puistoissa ja kadulla. Ei ole pitkäkään aika kun aurinkoisella ilmalla eräskin äiti ulkoilutti lastaan toppatakissa ja villapipossa. Aivan sairasta. Oikeesti voi kehon lämpötilat nousta jo vaaralliselle asteelle kun ylipukee. Puhumattakaan niistä vauva raukoista joille lyödään vaunuihin helteelläkin makuupussia ja haalaria päälle. Sitten ihmetellään ku vauva huutaa vaunuissa pää punaisena ja rauhoittuu kun nostaa sieltä syliin. No miksiköhän, kun varmaan helpottaa sitä kuumuutta kun pääsee makuupussista ulos. Ja en ymmärrä miten äidit/isät eivät itse tajua kun vauvan pää on kirkuvan punainen ja hikinen.
Joten ap, enemminkin minä huolestuisin niistä ihmisistä jotka tänäänkin olivat +18-+20 asteisessa ilmassa takit ja pitkäthousut päällä. Ja varsinkin lapset, jotka liikkuvat vielä meitä aikuisia enemmän. Meillä lapsilla oli T-paidat ja pitkät housut ja valittivat hekin kuumuutta jossain vaiheessa.
Pakkohan se on heti laittaa mekko päälle, koskaan tiedä jos on ainoa mahdollisuus tänä kesänä. Miteäs se jos vähän menee luihin ja ytimiin..