Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskin elämänohje tms. jonka olet saanut?

Vierailija
21.12.2020 |

?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehdet kertovat totuuden.

LOL!

Vierailija
82/90 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tavoitella korkealle, koska silloin joutuu kuitenkin pettymään. Menestyminen ja onnellisuus on kuulemma ainoastaan tuurista kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elämääni koskevat ohjeet on olleet matrixin kätyreiden bullshittiä ..

Sincc

Enpä minä niitä koskaan ole uskonutkaan. Mutta surkeita ohjeita kerrassaan. Siksi reagoinkin heti, jos palstalla joku alkaa lässyttämään jotain kirjoista luettua soopaa.

Vierailija
84/90 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin hiljattain, että olen antanut itse yhden paskan neuvon nuorena ja naiivina. Kaverilla oli ongelmia väleissä isäänsä ja sanoin, että hän on kuitenkin isäsi. En silloin tiennyt, millaisia ihmisiä ja vanhempia on olemassa.

Vierailija
85/90 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Käytä elämäsi niin, että olet muille hyödyksi.” Näin opasti isäni.

Suurin osa sukulaisistani ei ole tätä ohjetta noudattanut. He asuvatkin Kruununhaassa, Kulosaaressa, Töölössä, Katajanokalla jne omistusasunnossa. Ja tehneet tiliä. Itselleen.

Minä julkissektorilla auttamassa muita.

Ei tuokaan ole huono ohje, jos sen tulkitsee oikein. Ei kaiken tekemäsi tarvitse olla muita varten eikä juuri missään asiassa tarvitse toimia niin, että itseäsi et huomioisi. Eniten ihmisestä on hyötyä muillekin jos pitää kiinni myös siitä, mitä itse haluaa elämästään tehdä. 

Mutta jos elät niin, että kaikki ratkaisusi ovat vain itseäsi varten ja muista piittaamatta tehty, ympärilläsi on joko hiljaista tai siinä kärsitään.  Ja silloin sinäkin kärsit. 

Ei tämäkään asia ole niin vaikea. Kohtuus kaikessa - joka siis voi olla tosi heikko neuvo sekin. Riippuu aina tilanteesta, antajasta ja tulkitsijasta. 

Vierailija
86/90 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää aina ensin ajatella muita ihmisiä ennen itseä.

Minusta kasvoi miellyttäjä, joka,parani vasta 40+.

Tuo ollut myös minun kasvatuksessani tärkein ohjenuora: että en ole muihin verrattuna minkään arvoinen. Paska oppi elämälle. En vieläkään ole siitä kokonaan irti ja 50 on mittarissa.

Vierailija
87/90 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini ohje, että vaikka kuinka väsyttäisi, ei pidä levätä päivällä pientäkään hetkeä vaan viipymättä siirtyä kotityöstä toiseen. Koska jos pysähtyy, saattaa huomata olla olevansa tosi väsynyt ja sitten ei pääsekään enää ylös...!

Ehkäp ihan hyvä ohje johonkin tilapäiseen kiiretilanteeseen. Mutta elämänohjeena, jota toistaa päivästä ja vuodesta toiseen, tämä johtaa vain vakaviin mielenterveysongelmiin. No, niitähän riittää minun lapsuudenperheessäni joka jäsenellä.

Ehkä hänen elämäänsä se oli todellakin välttämätön ja tärkein mahdollinen ohje? Äitisi uskoutui siinä sinulle todellisuudestaan. 

Minulla on mahdollisuus noudattaa hänen ohjettaan vain kutakuinkin joka toinen päivä. Se vapauttaa minut sohvalle joka toiseksi päiväksi. Parempi näin kuin kokea riittämättömyyttä joka päivä.  

Vierailija
88/90 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle on jossain "se oikea". No ei ole.

Vierailija
89/90 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitaan tarvitaan aina kaksi - ehei, kyllä sen aloitukseen riittää yksi konfliktihakuinen..

Vierailija
90/90 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-lääkkeet ovat vaarallisia ja latistavat tunne-elämän.

Kun uskalsin ruveta lääkitykselle, elämäni paranikin kummasti. Tunne-elämä on vain huomattavasti vakaampaa.

Ja tuommoisia ohjeita antavat yleensä ihmiset, joilla ei ole mitään ymmärrystä mt-ongelmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän