Kuinka moni välttelee ravintoloita korona-aikana?
Kommentit (10)
Olen käynyt maaliskuun jälkeen kerran ravintolassa ja sekin oli työhän liittyvä lounas jossa lisäkseni kolme muuta ihmistä. Senkin olisin mielummin jättänyt väliin mutta ei onnistunut.
Minäkin välttelen. En siis käy ravintoloissa sisällä syömässä. Sen sijaan noudan/tilaan kotiin ruokaa. Juuri tuossa pari päivää sitten juteltiin, että ollaan tuota meidän kaupunginosan lähiravintolaa kannatettu nyt korona-aikana paljon enemmän kuin aikana ennen koronaa. Asutaan siis 700 m päässä kyseisestä, erittäin hyvästä ravintolasta ja ollaan siellä aina toisinaan käyty ja kavereitakin viety, mutta varmaan keskimäärin noin 3-5 kertaa vuodessa sinä aikana, kun täällä ollaan asuttu. Nyt koronan aikaan ollaan käyty hakemassa sieltä sekä lounasta että illallista itselle ja kesällä kavereiden kanssa porukalla pihalle sekä kaikki äitienpäivät, isänpäivät, vaput ja pääsiäiset erityisherkkuja yhteensä reippaasti yli kymmenen kertaa. Kyseinen ravintola oli niitä, jotka ensimmäisten joukossa pistivät pystyyn keväällä noutomyynnin sekä ala carte- että lounasruoilleen ja muutenkin ovat panostaneet todella paljon take away -tilaisuuksiin ja kaiken maailman virtuaalitastingeihin. Ihan todella kiva on ollut kannattaa yrittäjää, joka ei jää itkemään ja kitisemään, vaan oikeasti etsii niitä vaihtoehtoisia tapoja pelastaa tilanne.
Minä välttelen ruokaravintoloita ja kahviloita (muissa ravintoloissa en käy) koronan takia. En viitsi mennä istumaan sisätilaan ja viettämään aikaa ja samalla istumaan lähelle tuntemattomia ihmisiä. Käynnissä menee kuitenkin aikaa, joten "tartuntariskikin" kasvaa, jos "viereisessä" pöydässä sattuu olemaan joku virusta kantava. Aika harvassa paikassa on merkitty "ei käytössä"-pöytiä, joten aina siihen viereiseen pöytään joku tulee kuitenkin.
Kesällä kävin kahviloissa ja ruokaravintoloissa enemmän, kun oli mahdollisuus syödä ulkona terassilla. Silloinkin tosin valitsin paikkani huolella ja ruuhkaiseen paikkaan en mennyt.
Nyt syksyn mittaan ei ole tullut käytyä syömässä ravintolassa kuin kerran. Kyllähän se vähän harmittaa, mutta en halua turhia kontakteja muiden ihmisten kanssa.
Me ei vältellä muita kuin pieniä ja ahtaita ravintoloita. Sieltä sitten noudetaan kotiin.
Jos pitää kysyä tuota ei ole kauhalla annettu.
Välttelen ravintoita ilman koronaakin siksi koska ruoka on suurimmaksi osaksi laadultaa huonompaa kuin omat kokkailuni. Korona-aikana on sulaa hulluutta lähteä hakemaan raflasta tartunta vain laiskuuden takia.
Kesän jälkeen en ole käynyt. Alkusyksystä ei ollut tarvetta käydä ja oli vielä mökkeilyä ja muuta. Maskisuosituksen jälkeen en ole mennyt siksi, että tuntuis hassulta käyttää kaupassa piipahdettaessa maskia mutta tuntikausia raflassa istuessa ei sitä käyttäisi. Eli tartuntojen lisäännyttyä aloin vältellä...
Maaliskuun jälkeen olen käynyt kahdesti. Kahvilassa kerran.
Ehdottomasti. En ole käynyt lounaalla ravintolassa, kuten yleensä olen tehnyt.
Minä ole aika paljon vältellyt, jos sitä sanaa nyt halutaan käyttää. Oma ravintolassäkäyminen on liittynyt lähinnä matkailuun ja kun sitä ei ole, niin ei ole ulkona syömistäkään, eikä ole myöskään tullut tilattua kotiin tai haettua take awayta, kun on kulujen pienentäminen tässä päällä koko elämäntilanteen muuttumisen vuoksi.