”Kivan” työkaverin loukkaava käytös
En oikein ymmärrä työkaverini käytöstä. Viihdyn hänen kanssaan ja minusta meillä sujuu yhteistyö hyvin. Ei ole ollut mitään konflikteja jne. Itsestäni tuntuu että tulemme ihan hyvin toimeen.
Hän on minulle mukava yleensä. Mutta on ollut pari tilannetta joissa hän on toisen ihmisen läsnäollessa käyttäytynyt minua kohtaan tosi loukkaavasti. Suoraan antanut puheillaan ymmärtää että hän ei halua tehdä töitä minun kanssa.
Vaikuttaa tosi ristiriitaiselta käytökseltä. Enkä ymmärrä mitä pahaa olen jänelle tehnyt :(( Yritän olla ystävällinen ja hoitaa omat työni niin hyvin kuin osaan.
Mikä ihme häntä vaivaa?? Miksi haluaa tahallisesti loukata yllättäin. Ei hänen tarvitse minusta pitää ja hänellä on oikeus mielipiteisiinsä. Mutta miksi pitää se minun kuulleni sanoa. En ymmärrä. Jos olisi joku teini, mutta kun jo vanhempi ihminen..
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Kolme ei vaan toimi, naisilla ainakaan.
Mutta yksi toimii aina. Siksi en kuulukaan työpaikan kuppikuntiin, mutta sitäkään ei katsota hyvällä. Aivan sama mulle. Olen töissä tekemässä töitä, en seurustelemassa.
"Joidenkin kanssa ei vain voi onnistua."
Elämän raadollisia totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon ilkeilijä tai selkäänpuukottaja näemmä. Pidä etäisyyttä.
Omalle kohdalle sattunut myös muutama tuollainen tuuliviiri selkäänpuukottaja "kaveri" ja "työkaveri". Joko käy vaan niin tuulella että kostaa oman pahan olonsa aina toisille tai sit tekee tuota aivan harkiten. Kummassa tahansa tapauksessa ottaisin reilusti etäisyyttä ja jättäisin sekoilemaan keskenään. Näin olen tehnyt enkä edes antanut selitystä, miettiköön tykönään jos edes huomaa miettiä. Eli kanssakäyminen minimiin ja käytös tavallisen ystävälliselle mutta ei missään nimessä kaverilliselle tasolle.
No vähän selkäänpuukottajan vikaa voi hänessä kyllä olla. Ja teeskentelijän myös. Muutaman kerran olen hämmästynyt kuinka yliyliyli-ystävällinen hän saattaa olla jollekin naaman edessä mutta selän takana kuitenkin haukkuu. Tai ylipäätää en oikein tiedä mitä mieltä hän on asioista. Yhtenä päivänä sanoo toista, toisena toista. Mutta en ole niistä niin asioista niin välittänyt. Saa olla minun puolesta minkälainen haluaa. Olen vähän varovainen kuitenkin ollut, etten ihan kaikkea hänelle lörpöttele.
Mutta se millä on minulle merkitystä on se, jos itse yritän olla tstävällinen ja avuluas ja tuntuu että pärjäämme oikein hyvin. En minä hänestä ystävää haluakaaan vaan tärkeintä on että työskentelymme sujuu hyvin. Suurelta loukkaukselta tuntuu sitten jos toinen täysin yllättäin käyttäytyy kolmannen läsnäollessa tidella ilkeästi. ap
Ymmärrän todella ja itsekin loukkaannuin vastaavalle tyypille verisesti. Vaan koin että paras lääke on se etäisyys ja ymmärtää että se toinen on myrkkyä. Mitä muutakaan tuollainen ihminen on...
Oikeassa olet. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota etäisyyttä. Pidä etäisyyttä.
Tai kerro suoraan.
Ei taida puhuminen mennä perille... en näkisi vaivaa. Se luultavasti kääntää sen sinun syyksi. Voi tietysti kokeilla mutta oman kokemuksen mukaan ei maksa vaivaa.
Hän pelaa kanssasi ja puukottaa tarpeen mukaan selkään. Pidä etäisyyttä, hän ei ole oikeasti mukava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko oll kyse vitsistä? Varsinkin miehillä on taipumus vittuilla. Ihan vitsinä.
Ei ole vitsistä kyse jos vain "vitsailijaa" naurattaa.
"Varsinkin miehillä on taipumus vittuilla. Ihan vitsinä."
Ja kun panet bumerangina takaisin, tuo "vitsailija" vetää vuoren korkuiset herneet nenäänsä. Tuon "vitsailu" kun on hänelle vain yksisuuntainen tie...
Vierailija kirjoitti:
Hän pelaa kanssasi ja puukottaa tarpeen mukaan selkään. Pidä etäisyyttä, hän ei ole oikeasti mukava ihminen.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko oll kyse vitsistä? Varsinkin miehillä on taipumus vittuilla. Ihan vitsinä.
Ei olekaan. Silti miesten keskuudessa toimitaan näin. Ja samat ihmiset auttavat toisiaan hädän tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan. Silti miesten keskuudessa toimitaan näin. Ja samat ihmiset auttavat toisiaan hädän tullessa.
Juu naisethan ei ole tällaisia vittuilijoita ollenkaan... älkää viitsikö!! :'D
Ihmisillä on tuhat naamiota käytössä. Täytyy vaan hyväksyä se teatteri, mitä työpaikoilla vedetään eikä erehtyä luulemaan naamaria todellisiksi tunteiksi/ajatuksiksi.
Tämä siis liittyy ihan normaalina ilmiönä siihen yleiseen kettuilukulttuuriin. Koskaan ei esim. kannata heittäytyä liian tuttavalliseksi tai paljastaa itsestään kenellekään yhtään mitään henkilökohtaisempaa, koska se on yleisessä levityksessä pian ja joku käyttää "heikkoa kohtaasi" jossain tilanteessa sinua vastaan.
Jos on ihastunut
Mun kaveri alkoi aina mulle ikäväksi kun oli ihastus paikalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hänestä mukava, mutta työyhteisössä sinua pidetään jotenkin outona, kyseenalaisena tai nolona, eikä tämä työkaveri sitten kehtaa olla julkisesti kaverisi. Tämä tuli ekana mieleen.
Tuskin johtuu tällaisesta. Tulen hyvin toimeen työkavereiden kanssa ja lähes kaikki muut kyllä ovat ystävällisiä minulle. Ihmettelen vaan miksi juuri tämä yksi käyttäytyy näin. ap
Voi olla ihan henkilökohtainen kriisi. Taloudellisia huolia, terveysongelmia, puoliso pettää, väsynyt, ongelmia suvun kanssa jne.
Ja on inhimillistä, sitten paineita puretaan läheisiin ja työkaveriin.
Itselläni oli vastaava tilanne, aina niin ystävällinen ja mukava työkaveri muuttui sietämättömäksi ja epäystävälliseksi ja myöhemmin paljastui, kuinka hänen miehellään epäiltiin kuolemaan johtavaa ja nopeasti etenevää sairautta ja heillä muutaman vuoden ikäiset lapset ja juuri velaksi rakennettu talo. Ja vasta 2-3v päästä pyyteli käytöstään anteeksi, kun elämä helpotti.
Jos pidät itseäsi mukavana ja hyvänä työntekijänä, kulje rinnalla, ilman että itse alentuisit huonoon käytökseen tai epäystävällisyyteen.
Ap: Joku peli sillä työkaverilla on meneillään. Siitä sen tietää, kun purkautuu tuolla tavalla sinulle silloin kun ylimääräisiä korvapareja on paikalla.
Elämä on näytelmä. Kannattaa valita roolinsa huolella...
"Jos pidät itseäsi mukavana ja hyvänä työntekijänä, kulje rinnalla, ilman että itse alentuisit huonoon käytökseen tai epäystävällisyyteen."
Rajansa tuossakin. Jos ilkeily jatkuu ja jatkuu, sitten vähintään sitä etäisyyttä kehiin.
Mikään huono tilanne tai hankaluus elämässä ei oikeuta kusipäisyyttä. Sori vaan. Väsynyt saa olla ja sen voi sanoa että nyt on vaikeaa.
Ihmiset voi vaan olla tosi outoja. Itsellänikin aikoinaan yksi työkaveri, jonka kanssa tein töitä samassa huoneessa, lakkasi puhumasta minulle. Ei tervehtinyt, ei mitään. Oli outoa, kun oltiin oltu hyviä kavereita siihen asti. Keskusteltiin tilanteesta esimiehen kanssa, ei koskaan kertonut mikä oli syynä. Vaihdoin pian sen jälkeen työpaikkaa. Näitä ei kannata alkaa liikaa miettiä, syy voi olla hänen kunnianhimonsa työpaikalla, kyynärpäätaktiikkansa tai mitä tahansa.
Mulle ilkeili aina nainen kun seurassa oli miespuolinen työkaveri. Syystä mistä en tiedä. Joutikin pois, kukaan ei ole kaivannut.
Vierailija kirjoitti:
Ap: Joku peli sillä työkaverilla on meneillään. Siitä sen tietää, kun purkautuu tuolla tavalla sinulle silloin kun ylimääräisiä korvapareja on paikalla.
Elämä on näytelmä. Kannattaa valita roolinsa huolella...
Jotenkin näin varmaan :D On minulla jotain aavistuksia siitä mikä se peli voisi olla. Mutta silti ihmetten mitä pahaa olen hänelle tehnyt ja miksi olen hänelle ongelma. Ja miten joku voi käyttäytyä noin ristiriitaisesti. ap