Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Kivan” työkaverin loukkaava käytös

Vierailija
21.12.2020 |

En oikein ymmärrä työkaverini käytöstä. Viihdyn hänen kanssaan ja minusta meillä sujuu yhteistyö hyvin. Ei ole ollut mitään konflikteja jne. Itsestäni tuntuu että tulemme ihan hyvin toimeen.

Hän on minulle mukava yleensä. Mutta on ollut pari tilannetta joissa hän on toisen ihmisen läsnäollessa käyttäytynyt minua kohtaan tosi loukkaavasti. Suoraan antanut puheillaan ymmärtää että hän ei halua tehdä töitä minun kanssa.

Vaikuttaa tosi ristiriitaiselta käytökseltä. Enkä ymmärrä mitä pahaa olen jänelle tehnyt :(( Yritän olla ystävällinen ja hoitaa omat työni niin hyvin kuin osaan.

Mikä ihme häntä vaivaa?? Miksi haluaa tahallisesti loukata yllättäin. Ei hänen tarvitse minusta pitää ja hänellä on oikeus mielipiteisiinsä. Mutta miksi pitää se minun kuulleni sanoa. En ymmärrä. Jos olisi joku teini, mutta kun jo vanhempi ihminen..

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hänestä mukava, mutta työyhteisössä sinua pidetään jotenkin outona, kyseenalaisena tai nolona, eikä tämä työkaveri sitten kehtaa olla julkisesti kaverisi. Tämä tuli ekana mieleen.

Vierailija
2/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkalleen on sanonut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ei vaan toimi, naisilla ainakaan.

Vierailija
4/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hänestä mukava, mutta työyhteisössä sinua pidetään jotenkin outona, kyseenalaisena tai nolona, eikä tämä työkaveri sitten kehtaa olla julkisesti kaverisi. Tämä tuli ekana mieleen.

Tuskin johtuu tällaisesta. Tulen hyvin toimeen työkavereiden kanssa ja lähes kaikki muut kyllä ovat ystävällisiä minulle. Ihmettelen vaan miksi juuri tämä yksi käyttäytyy näin. ap

Vierailija
5/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä. Pidä etäisyyttä.

Vierailija
6/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkalleen on sanonut?

Tarkalleen en viitsi nyt kertoa. Mutta todella loukkaavasti. Antoi aivan suoraan ymmärtää kuinka ikävää minun kanssa on tehdä töitä. Olin aivan monttu auki siinä tilanteessa. ap

Vierailija
7/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran kuin töiden takia tarvii tekemisissä olla, niin olen. En halua kostaa tai olla itse inhottava. Ihmettelen vaan mielessäni että kuinka voin tulkita toista aivan väärin. Olin luullut että meillä sujuu yhteistyö hyvin ja tulemme hyvin toimeen. Jos olisi ollut jotain hankaluuksia hänen kanssaan niin en olisikaan loukkaantunut niin paljon. ap

Vierailija
8/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( vähän samaa tapahtunut itelle toimistotyössä. 4kk kestin ja lähdin ppis. Mikäli onnistuu työnvaihto niin se ettei oikeasti mene niin ettet pääse kohta sängystä ylös...

Vierailija
9/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi kerran samoin. Tulin loistavasti toimeen uuden nuoren pomon kanssa. Kerran kumminkin kun menin paketoimaan erästä lähetystä hän huomautti minulle muiden kuullen tosi terävästi, että häiritsen hänen työntekoaan. En ollut huomannut, että hän oli asettautunut tekemään jonkinlaista inventaariota meidän postitussoppeen, luulin hänen olevan siellä juoruilemassa sihteerin kanssa, kuten tavallisesti.

Vierailija
10/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla jokin väärinymmärrys kuten hyvin epäonnistunutta sarkasmia tai muuta? Totuus on, että näiden tilanteiden takana hyvin usein on kommunikoinnin ongelmat. Sanotaan muka päinvastaista kuin tarkoitetaan, mutta äänensävy ei onnistukaan välittämämään tätä.

Vierailija
11/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ilkeilijä tai selkäänpuukottaja näemmä. Pidä etäisyyttä.

Omalle kohdalle sattunut myös muutama tuollainen tuuliviiri selkäänpuukottaja "kaveri" ja "työkaveri". Joko käy vaan niin tuulella että kostaa oman pahan olonsa aina toisille tai sit tekee tuota aivan harkiten. Kummassa tahansa tapauksessa ottaisin reilusti etäisyyttä ja jättäisin sekoilemaan keskenään. Näin olen tehnyt enkä edes antanut selitystä, miettiköön tykönään jos edes huomaa miettiä. Eli kanssakäyminen minimiin ja käytös tavallisen ystävälliselle mutta ei missään nimessä kaverilliselle tasolle.

Vierailija
12/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla jokin väärinymmärrys kuten hyvin epäonnistunutta sarkasmia tai muuta? Totuus on, että näiden tilanteiden takana hyvin usein on kommunikoinnin ongelmat. Sanotaan muka päinvastaista kuin tarkoitetaan, mutta äänensävy ei onnistukaan välittämämään tätä.

Olen yrittänyt ajatella asiaa näin. Mutta ikävä kyllä vaikutti siltä että se mitä hän sanoi, hän todella tarkoitti sitä. Sen verran voimakkaasti asian ilmaisi. ap

Vierailija
13/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kerro suoraan.

Vierailija
14/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalle sattunut myös muutama tuollainen tuuliviiri selkäänpuukottaja "kaveri" ja "työkaveri". Joko käy vaan niin tuulella että kostaa oman pahan olonsa aina toisille tai sit tekee tuota aivan harkiten. Kummassa tahansa tapauksessa ottaisin reilusti etäisyyttä ja jättäisin sekoilemaan keskenään. Näin olen tehnyt enkä edes antanut selitystä, miettiköön tykönään jos edes huomaa miettiä. Eli kanssakäyminen minimiin ja käytös tavallisen ystävälliselle mutta ei missään nimessä kaverilliselle tasolle.

Tämä.

Vierailija
15/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän selkäänpuukottajan vikaa voi hänessä kyllä olla. Ja teeskentelijän myös. Muutaman kerran olen hämmästynyt kuinka yliyliyli-ystävällinen hän saattaa olla jollekin naaman edessä mutta selän takana kuitenkin haukkuu. Tai ylipäätää en oikein tiedä mitä mieltä hän on asioista. Yhtenä päivänä sanoo toista, toisena toista. Mutta en ole niistä niin asioista niin välittänyt. Saa olla minun puolesta minkälainen haluaa. Olen vähän varovainen kuitenkin ollut, etten ihan kaikkea hänelle lörpöttele.

Mutta se millä on minulle merkitystä on se, jos itse yritän olla tstävällinen ja avuluas ja tuntuu että pärjäämme oikein hyvin. En minä hänestä ystävää haluakaaan vaan tärkeintä on että työskentelymme sujuu hyvin. Suurelta loukkaukselta tuntuu sitten jos toinen täysin yllättäin käyttäytyy kolmannen läsnäollessa tidella ilkeästi. ap

Vierailija
16/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota suosiolla etäisyyttä. Ole niin vähän tekemisissä kuin pystyt.

Tosin eihän se etenkään pienillä työpaikoilla välttämättä ole ollenkaan niin helppoa...

Vierailija
17/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekee tätä sitten ihan tahallaan. Sarkasmi on todella taitolaji. Toisten kustannuksella "vitsailu" on myös, eli ei saa mennä koskaan niin pitkälle että "vitsailija" on ainoa jota naurattaa. Tiedän erään tällaisen tapauksen joka on olevinaan niin hauska mutta todellisuudessa haluaa veetuilla ihmisille ja painaa toisia alas. On olevinaan herttainen, mukava ja iloinen sekä oikein älykäskin ja terävä mutta sieltä pinnan alta se käärmeenkieli pilkahtelee vaan aina esille. Ei pysty pidättelemään itseään ollenkaan. Työelämässä jouduin sietämään, mutta pidin lopulta kanssakäymisen niin vähäisenä kuin mahdollista. Kun hänellä oli paha olla niin oli kaikilla, ja hänellä oli aina. Joko verhosi sen tuohon "vitsailuun" ns parempina päivinään tai huonompina sitten haukkui kaikki suoraa pystyyn. Aivan sama mitä teit niin aina oli väärin sammutettu tulipalo niin sanotusti.

Joidenkin kanssa ei vain voi onnistua.

Vierailija
18/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök miten ilkeä olet!

Vierailija
19/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän selkäänpuukottajan vikaa voi hänessä kyllä olla. Ja teeskentelijän myös. Muutaman kerran olen hämmästynyt kuinka yliyliyli-ystävällinen hän saattaa olla jollekin naaman edessä mutta selän takana kuitenkin haukkuu. Tai ylipäätää en oikein tiedä mitä mieltä hän on asioista. Yhtenä päivänä sanoo toista, toisena toista. Mutta en ole niistä niin asioista niin välittänyt. Saa olla minun puolesta minkälainen haluaa. Olen vähän varovainen kuitenkin ollut, etten ihan kaikkea hänelle lörpöttele.

Mutta se millä on minulle merkitystä on se, jos itse yritän olla tstävällinen ja avuluas ja tuntuu että pärjäämme oikein hyvin. En minä hänestä ystävää haluakaaan vaan tärkeintä on että työskentelymme sujuu hyvin. Suurelta loukkaukselta tuntuu sitten jos toinen täysin yllättäin käyttäytyy kolmannen läsnäollessa tidella ilkeästi. ap

Ymmärrän todella ja itsekin loukkaannuin vastaavalle tyypille verisesti. Vaan koin että paras lääke on se etäisyys ja ymmärtää että se toinen on myrkkyä. Mitä muutakaan tuollainen ihminen on...

Vierailija
20/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suurelta loukkaukselta tuntuu sitten jos toinen täysin yllättäin käyttäytyy kolmannen läsnäollessa tidella ilkeästi."

Luultavasti on jo jonkin toisen liittouman jäsen, ja heille hän nyt ennen kaikkea osoittaa sen... On näitä nähty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi