verikokeen ottaminen ei onnistu lapselta
mitä tehdä kun lapsi ei suostu verikokeeseen? menee aivan paniikkiin. viimeksikin kannoin hänet laboratorioon mutta niin paljon jännitti käsiään ettei verikoetta saatu otettua. Emlatarra oli laitettu. Olisi pakko saada selville mikä lasta vaivaa mutta ilman verikokeita vaikea selvittää. Pahoinvointia ollut yli vuoden, mahakipuja, silmien värinää ja kaikenlaista. Keliakia, laktoosiongelmat yms. on poissuljettu (otettu verikokeet).
Kommentit (46)
Itse olen aikuinen, joka kävi nuorempana verikokeissa emlan kanssa. SItten kerran tuli sellainen sairaus, että verikokeissa piti käydä vähän väliä, ja kai se keho tottui niihin emloihin. Eli kävi niin että sitä verta ei tullutkaan vaikka neula oli paikallaan. Ja otettiin toisesta emlattomasta kädestä näyte ja sen jälkeen olen pystynyt menemään verikokeisiin ilmankin. Mutta kyllä se joskus sattuu ihan kunnollakin. On valehtelua väittää, että nipistää saman verran kuin hyttysenpistokin. Ehkä joillekin se on kivutonta, mutta ei minulle. Oli ainoastaan yksi näytteenottaja eräässä paikassa, joka osasi pistää niin hyvin ettei tuntunut.
Mulla oli lapsena neuvolassa sellainen tilanne etten antanut pistää rokotusta. Menin piiloon ja tartuin painaviin huonekaluihin ja vaikka mitä. Luultavasti heittelin äitiä ja hoitajaa kohti tavaroitakin. Varattiin uusi aika ja hoitaja kertoi kaikkia sellaisia keinoja jotka on auttanut mun päiväkotikavereita pääsemään piikkipelosta ohi. Muistan miettineeni, että just joo... Mutta se auttoi että sain palkaksi jotain, en kyllä muista että oliko jäätelö vai joku lelu.
Johan se lapsi on kohta eläkkeellä. Kymmenen vuotta vanha ketju ja ap on aina vaan yhtä avuton.
Mun 12v inhoaa verikokeita mutta joutuu käymään niissä semi usein hyvin on aina mennyt vaikkei kivaa olekaan tietenkään
Vika on aikuisessa. Kolmevuotiaaltakin onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
ne häviävät puudutuksen vuoksi. Ehkä äiti voisi jäädä odottamaan ulkopuolelle ja antaa asiantuntijoiden hoitaa näytteenotto. Lapsi voi olla silloin vieraskorea. Voivat myös pitää lapsesta kiinni jos tarpeen ja ehkä kutsua äidinkin takaisin tueksi. Ihan tilanteen mukaan siis.
Pitää kiinni? Sekö on neuvosi? Pah!
Kummallista jos oireet on nuo että lapsen isä pitää verikokeita turhana.
Oletko kokeillut lahjontaa lupaat lapselle jotakin mitä kovasti haluaa jos tulee verikokeeseen nätisti.