Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittakaa jo sormi myyntinapille. Kohta rytistään pörssissä!

Vierailija
21.12.2020 |

Dax indeksi pudotellut alas jo parisataa pistettä ja pelkoindeksi silti nousussa....

Paitsi tietysti, jos on varaa kestää, kun pääoman arvo haihtuu.

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaus -1,41%

...

siitä se lähtee

Teitå on varoitettu.

Ap

Älä jankkaa. Tänä vuonna on idioottikin tehnyt 30% voitot. Ei paljon muutaman pinnan pudotus kiinnosta kun salkku on tuplattu.

Niinpä.

Ja arvaa millä se on tehty näin koronan aikaan? - Elvytypaketeilla!

Arvaa kuka maksaa paketit? - Veronmaksajat, jotka eivät edes tajua sijoittaa.

- Nautitaan tästä idioottimaisesta systeemistä

Ei niitä elvytyspaketteja varsinaisesti kukaan maksa. Se poismaksu hoituu inflaatiolla kivuttomasti. Typerää olisi pitää rahat rahoina tilillä tai patjaan sullottuna, kun sijoituksissa tai reaaliomaisuuteen sijoitettuna ne ovat inflaatiolta suojattuna. Kunhan vain niin osake- kuin reaaliomaisuuden ostossa ymmärtää välttää kuplahintaiset rupukohteet. Auto on yhä edelleenkin huono sijoitus, mutta autovuokraamon osakkeiden hankinnalla voi tienatakin.

Muistetaan kuitenkin mitä viimeksi kävi kun tällä laila "tuettiin" markkinoita. Matala korkotaso ei ruokkinut vain vakaata talouskasvua ja tuotannollisia investointeja, vaan se ruokki myös epävakaata kiinteistö- ja finanssikeinottelua.

Investointipankki Lehman Brothersin kaatuminen oli eräänlainen päätepiste niiden elvytystoimien seurauksille, joilla Fed ja muut keskuspankit olivat lievittäneet vuosituhannen vaihteessa puhjenneen teknokuplan seurauksia. Näin yhden kuplan jälkihoito osaltaan synnytti uuden ja vielä suuremman kuplan. Niin kuin näyttää taas käyneen...

Vierailija
62/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä että porukka luottaa keskuspankkien hoitavan kurssit nousuun pistää kyllä vähän mietityttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä mitään kuten ei kannattanut tehdä aikaisemmassakaan rytinässä mitään. Antaa paniikki-pettereiden panikoita.

Ei nyt ihan noinkaan. Myynnin paikka on silloin, kun kurssit ovat ylhäällä ja kauppa käy. Ostaa pitää silloin, kun paniikki-piritat myyvät osakkeitaan hinnalla millä hyvänsä. Kevään rytinässä oli vuosikymmenen ostopaikka, jonka ohi ei kannattanut nukkua. Omat ostoni eivät osuneet aivan aallonpohjaan. Mutta sen verran hyvin ajoitus kuitenkin osui, että helmikuun huippulukemat tuli ohitettua jo kesällä. Sen jälkeen nousua on kertynyt yhä lisää.

Vierailija
64/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä mitään kuten ei kannattanut tehdä aikaisemmassakaan rytinässä mitään. Antaa paniikki-pettereiden panikoita.

Ei nyt ihan noinkaan. Myynnin paikka on silloin, kun kurssit ovat ylhäällä ja kauppa käy. Ostaa pitää silloin, kun paniikki-piritat myyvät osakkeitaan hinnalla millä hyvänsä. Kevään rytinässä oli vuosikymmenen ostopaikka, jonka ohi ei kannattanut nukkua. Omat ostoni eivät osuneet aivan aallonpohjaan. Mutta sen verran hyvin ajoitus kuitenkin osui, että helmikuun huippulukemat tuli ohitettua jo kesällä. Sen jälkeen nousua on kertynyt yhä lisää.

Ei ole pakko myydä eikä ole mitään syytä myydä. Riittää että ostaa lisää.

Vierailija
65/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä että porukka luottaa keskuspankkien hoitavan kurssit nousuun pistää kyllä vähän mietityttämään.

Toiset luottaa toiset ei. Itse katson vain firman tuloskuntoa, kassavirtaa,lainataakkaa, investointikohteita ja sitä kehittyykö se ja toimiala millä se firma toimii.

Vierailija
66/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:n kongressi hyväksyi juuri 900 miljardin elvytyspaketin. Atlantin takana tulee tänään olemaan melkoinen nousupäivä. Sinne kannattaa jättää pilkki sisään jo nyt, ennen kuin pörssi siellä aukeaa. Itse jätin tarjouksen kuudesta sadasta AT&T:n osakkeesta. 

Jos nyt vähän olisit perillä asiosta niin tietäisit että tuo elvytyspaketti oli SUURI pettymys. Paljon enemmän sitä toivottiin. Kyllä tässä nyt jätettiin kuluttajat kuseeseen ja se tulee näkymään yhtiöitten tuloksissa.

Lisäksi ilmoitettiin uusista korona rajoituksista, rokotetta ei saada odotettu määrä valmistettua, teslasta kotiutetaan tänään voitot, trump harkitsee poikkeustilan julistamista jne jne jne.

Tänään tullaan alas ainakin -10% usassa!!!!

Vierailija
67/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset luottaa toiset ei. Itse katson vain firman tuloskuntoa, kassavirtaa,lainataakkaa, investointikohteita ja sitä kehittyykö se ja toimiala millä se firma toimii.

Niinkuin korkotasolla ei olisi mitään vaikutusta ihan jokaiseen noihin sun juttuihin. Siis miten ihmeessä joku voi olla noin pihalla.

Vierailija
68/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo. Toi jos joku on täysin surkea strategia.

Tota suurta laskua saatiin odottaa, vain noin 12 vuotta edellisestä.

Itse olen tänä vuonna +40% voitolla, edellinen +50%. Lisäksi käytän noin puoleksi vierasta pääomaa jotain noi prosentit voi tuplata.

Tuo oli vain sijoittamalla laatu yhtiöihin kuten teslaan ja amazoniin. En koskaan myy koska menee verot.

Vierailija
69/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miten joku Nokia voi olla niin alhaalla. Siinä kyl on käyny niin iso maailmanluokan moka joskus, kun se on päästetty pois käsistä.

Mulla ei siinä paljoa rahaa kiinni ole, Mutta ainakin- 50% sulanut siitäkin vähästä.

Voi luoja niitä 2000 luvun alkupuolen vuosia. Ne oli ihan mahtavia.

Vierailija
70/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miten joku Nokia voi olla niin alhaalla. Siinä kyl on käyny niin iso maailmanluokan moka joskus, kun se on päästetty pois käsistä.

Mulla ei siinä paljoa rahaa kiinni ole, Mutta ainakin- 50% sulanut siitäkin vähästä.

Tyypillistä suomijunttimeininkiä - roikutaan menneisyydessä. Tällaisista ketjuista näkee, että tuulipuvut taas liikkeellä

Vierailija
71/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA:n kongressi hyväksyi juuri 900 miljardin elvytyspaketin. Atlantin takana tulee tänään olemaan melkoinen nousupäivä. Sinne kannattaa jättää pilkki sisään jo nyt, ennen kuin pörssi siellä aukeaa. Itse jätin tarjouksen kuudesta sadasta AT&T:n osakkeesta. 

Jos nyt vähän olisit perillä asiosta niin tietäisit että tuo elvytyspaketti oli SUURI pettymys. Paljon enemmän sitä toivottiin. Kyllä tässä nyt jätettiin kuluttajat kuseeseen ja se tulee näkymään yhtiöitten tuloksissa.

Lisäksi ilmoitettiin uusista korona rajoituksista, rokotetta ei saada odotettu määrä valmistettua, teslasta kotiutetaan tänään voitot, trump harkitsee poikkeustilan julistamista jne jne jne.

Tänään tullaan alas ainakin -10% usassa!!!!

10% pudotus ois ihan jees, saisin enemmän osakkeita sillä summalla jonka tänään ajattelin rapakon taakseni sijoittaa. Bring it on!

Vierailija
72/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä suomijunttimeininkiä - roikutaan menneisyydessä. Tällaisista ketjuista näkee, että tuulipuvut taas liikkeellä

Itse en ole koskaan edes miettinyt Noksun osakkeiden ostamista. Käyn viikottain Kauppalehden keskustelupalstaa lukemassa ihan vaan viihteen vuoksi. Voi poijaat miten siellä on muutamassa ketjusssa ihmiset irti reaalitodellisuudesta, Nokia-ketju yhtenä esimerkkinä.

Vierailija
73/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et selvästikään seuraa talousuutisia tai pörssitiedotteita kun et ymmärrä miksi Nokia on alhaalla.

Ei sillä ole kannattavaa liiketoimintaa eikä uusia ideoita. Se juna meni jo 10 vuotta sitten.

Vierailija
74/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskuspankit aloittivat elvytykset 10 vuotta sitten,se on uusi normaali,aina kun pudotaan FED tulee hätiin,koska jenkkien suurin varallisuus on pörsseissä,EKP tietenkin seuraa myöhemmin perässä,nyt näyttäisi olevan paketin pienuus syynä pudotukseen ja viruksen herkempi tarttuvuus,kun ei varmuudella tiedetä rokotteen tehoa tähän muunnokseen!

Vierailija
75/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin korkotasolla ei olisi mitään vaikutusta ihan jokaiseen noihin sun juttuihin. Siis miten ihmeessä joku voi olla noin pihalla.

Toki korkotasolla on vaikutusta. Varsinkin kun on kyse firman lainataakasta ja lainojen uusimisesta. Ja varsinkin luottoluokituksella. Se etten tänne koko litaniaa kirjoita ei tarkoita että olisin pihalla. Kuten sanoin, ei ole tarvetta paniikkimyynteihin eikä koko omaisuuteni ole kiinni salkussa. Vain hyvin pieni osa.

Yritysten taloudellisen kunnon tsekkaaminen on mun työtäni joten käytän siihen hyvin paljon enemmän aikaa kuin sinä.

Vierailija
76/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostonapillehan se sormi pitää laittaa. AP:lla perusasiatkin hukassa, leikitty liian isolla vivulla vai muuten vaan ajettu itsensä nurkkaan että myydä pitäisi huonoimmalla mahdollisella hetkellä?

Vierailija
77/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo. Toi jos joku on täysin surkea strategia.

Tota suurta laskua saatiin odottaa, vain noin 12 vuotta edellisestä.

Itse olen tänä vuonna +40% voitolla, edellinen +50%. Lisäksi käytän noin puoleksi vierasta pääomaa jotain noi prosentit voi tuplata.

Tuo oli vain sijoittamalla laatu yhtiöihin kuten teslaan ja amazoniin. En koskaan myy koska menee verot.

Et myy koskaan, joten et koskaan saa rahojasi käyttöön?

Ostan ja myyn ja myyntivoitoistani maksan verot. Suurimman osan voitoista saan kuitenkin omaan käyttööni. Miksi edes haalisin omaisuutta, jos se olisi pelkkinä numeroina arvo-osuustilillä? Tavoitteeni ei ole jättää mahdollisimman paljon perintöä, vaan pitää puskurivarantoa selvitäkseni elämässä eteen tulevista yllätysmenoista. Omia ovat rahani, joten omaksi ilokseni ne käytän.

Vierailija
78/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole muistanut tehdä ajallista hajautusta?

Vaikka kurssi laski pitkään, Nokia oyj maksoi reiluja osinkoja vuosittain. Vaati taitoa, että persnetolle tuonkaan yhtiön kanssa päätyi.

Vierailija
79/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se sormi pitäisi laittaa ostonapille, kun rytinää on tiedossa?

Juuri näin. Tai siis silloin kun se rytinä on pahimmillaan tietysti. Juuri ennen kuin alkaa uusi nousu. Tälla taktiikalla ainakin itse olen koko sijoitus”urani” toiminut, ja hyvin onkin toiminut! En myy mitään, enkä sijoita rahaa jota ei olisi varaa hävitä. Ostan lisää mahdollisimman paljon silloin kun halvalla saa. Taitava sijoittaja tietenkin tekisi isommat voitot myös hyödyntämällä myymisestä saatavaa voittoa, mutta koska en itse jaksa olla niin aktiivinen, enkä edes ymmärrä tatpeeksi, toimin itse näin yksinkertaisen kaavan mukaan. Välillä on nousua välillä laskua, koskaan en myy, ostan vaan lisää kun halvalla saa. Isoja tunnettuja yhtiöitä kun en tosiaan jaksa/osaa tarkemmin perehtyä. Sekä kotimaista että muualta maailmasta. Aloitin about 5 vuotta sitten ostamalla aika paljon AMD:n osakkeita, ja hyvä veto olikin!

Vierailija
80/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vaan sellainen juttu, että liikkeellä on ollu paljon ikuiseen elvytysnousuun uskoneita velkavivuttajia. Suomessa ja USAssa.

Osakepossa on ollu sijoituslainan vakuutena. Kun rytinä alkaa, laukeaa vakuudet ja automaattiset stop-lossit. Siksi tästä korjauksesta tulee syvä.

Ap

Mulla on sijoituslainan vakuutena osa asunnosta eikä mitään vaikeuksia maksaa lainaa veks kuukausittaisella kassavirralla. Lainan korko on 0,1%. Jos rytinä alkaa ostan lisää, koska ei ole tarvetta myydä. Kuten sanoin, ostan osan tuottavaa bisnestä enkä usko ikuiseen nousuun, vaan ostamani firman bisnekseen ja sen tulevaisuuteen.

Sä lietsot täällä ihan turhaa paniikkia koska olet spekuloija. Mulla ei ole tapana ostaa enroneita koko rahalla.

Tässä puhutaan varmaan Ameriikan Robin Hoodeista. Härmässä tuskin on paljon velkasijoittajia. Hoodit ja kumppanit on voineet luottaa, että Trump pakottaa Fedin elvyttämään. No Hätä.

Niin, onkohan miljardöörien murheet myös Bidenin ykkösprioriteetti. Olen käsittänyt, että USA:ssa pressalla on ihan oikeaa valtaa asioihin. Ehkä myös talouteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan