Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittakaa jo sormi myyntinapille. Kohta rytistään pörssissä!

Vierailija
21.12.2020 |

Dax indeksi pudotellut alas jo parisataa pistettä ja pelkoindeksi silti nousussa....

Paitsi tietysti, jos on varaa kestää, kun pääoman arvo haihtuu.

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitahan AP ymmärtää että nuo tukipaketit ovat rikkoneet pörssin. Se ei voi romahtaa.

Järjetöntäkö? - Kyllä

Niin tuo termi "rigged" ei siis tarkoita onomatopoeettisesti "rikottu", vaan "peukaloitu".

Mikä ei sekään pidä paikkaansa.

Elvytysikiliikkujaan ja rokotteiden voimaa vain on luotettu sokeasti. Korjaus tapahtuu jyrkemmin, kuin ylös vedätys.

Teitä on varoitettu, vielä ehtii ottaa järkevästi hieman tappiota verotusta varten ja antaa puukon pudota.

Sitten alempaa takaisin.

Ap

Vierailija
42/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitahan AP ymmärtää että nuo tukipaketit ovat rikkoneet pörssin. Se ei voi romahtaa.

Järjetöntäkö? - Kyllä

Niin tuo termi "rigged" ei siis tarkoita onomatopoeettisesti "rikottu", vaan "peukaloitu".

Mikä ei sekään pidä paikkaansa.

Elvytysikiliikkujaan ja rokotteiden voimaa vain on luotettu sokeasti. Korjaus tapahtuu jyrkemmin, kuin ylös vedätys.

Teitä on varoitettu, vielä ehtii ottaa järkevästi hieman tappiota verotusta varten ja antaa puukon pudota.

Sitten alempaa takaisin.

Ap

Sulla on kyllä päähänpinttymä. Tule nyt veks sieltä kauppalehden keskustelupalstalta, ei siellä tiedetä mitään. Sä olet spekulantti, et sijoittaja. Siinä meidän ero. Mun ei tarvitse paniikkimyydä missään tilanteessa eikä pelätä putoavia puukkoja koska salkku on riittävän hajautettu. Sijoitan vaan osingot takaisin ja katselen sivusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko keskuspankit vihdoin lopettaneet helikopterirahan lapioimisen pörssiin jos kerran alas ollaan menossa?

Kyllähän te nyt varmasti ymmärrätte että pörssien olisi pitänyt romahtaa jo 2008 mutta romahdusta on pitkitetty tänne asti tyhjästä luodulla bittirahalla. Korjausta kun ei aikoinaan sallittu niin se on nyt sitten edessä. Jos korjausliike olisi puhdistanut roskan pois eläisimme luultavasti nousukautta parhaillaan. Nyt tullaan alas vielä korkeammalta ja voin luvata että menemme paljon syvemmälle.

Hyvää joulua kaikille :)

Itsellä tapana ostaa osa voittoa takovasta ja jakavasta yrityksestä, kuten Buffetillakin. En spekuloi konkurssikypsillä tai voittoa tuottamattomilla yliarvostetuilla kuplafirmoilla joilla ei ole todellista liiketoimintaa. Siksi nauran sun sepustuksillesi.

Ymmärrän pointtisi, kosk elämmehän me hyvin yksilökeskeisestä aikaa. Tulevassa romahduksesta tililläsi oleva raha on pienin murheistamme.

Päähänpinttymänsä kullakin. Sulla romahdus.Silloin minä ostan lisää. Sä itket.

Ei minulla ole päähänpinttymää vaan oikea pelko että Euroopassa tapahtuu sama mitä Saksassa vuonna 1923. Setelikoneet laulavat nyt samalla tavalla kuin silloin. Silloin ei ole millä ostaa

Oletko sä kuullut maantieteellisestä hajauttamisesta? En ole huolissani.

Vierailija
44/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaus -1,41%

...

siitä se lähtee

Joo, ei vielä vedetä topseliä seinästä. 

Vierailija
45/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta myydä. En jahtaa pikavoittoja. Mua ei kiinnosta myyntivoitto, vaan osingot sitten joskus, kun eläkepäivät koittaa ja toivottavasti terveenä. Olen aloittanut homman pienituloisena 25 veenä työskennellessäni pankissa ja huomannut että ei ollut tyhmä päätös. Olen päässyt semmoiseen vaiheeseen, että ostan osingoilla lisää osakkeita, ei tarvitse palkkatuloista enää niihin satsata. Toivon mukaan saisin kasaan sellaisen kertymän, että voisin ostaa itselleni apua sitten kun ajokortti viedään, taksi on ainoa vaihtoehto ja kinttu ei taivu enää luuttuamaan lattioita. Noihin lapsiinsa kun ei voi ehkä turvata.

Pankissa makuuttamalla ei saa kuin pahan mielen nykykoroilla.

n50 v.

Vierailija
46/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alamäkeä tullaan kunnolla, niin silloin pitää tietysti ostaa lisää.

Ei toiminut kun vuonna -95 ostin Nokiaa alamäen jälkeen😣

Vierailija
47/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku syvenee.....

VIX eli pelkoindeksi vain nousee. Ns. normaalidipeissä se reagoi laskemalla. Viikon päätteeksi ollaan -15% viime perjantaita alempana

Ap

Vierailija
48/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rytinä tulee pankit aivan paniikissa oikein "pakko" myyntiä vanhuksille. vanhusten talossa jossa isänikin agronomi asuu vanhat peli miehet nauravat näitä päivittäisiä kuppaus tarjouksia. onneksi ovat järjissään ja kieltävät tyhmempiä menemästä apinaa koijataan tarjouksiin

Vierailija
49/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko keskuspankit vihdoin lopettaneet helikopterirahan lapioimisen pörssiin jos kerran alas ollaan menossa?

Kyllähän te nyt varmasti ymmärrätte että pörssien olisi pitänyt romahtaa jo 2008 mutta romahdusta on pitkitetty tänne asti tyhjästä luodulla bittirahalla. Korjausta kun ei aikoinaan sallittu niin se on nyt sitten edessä. Jos korjausliike olisi puhdistanut roskan pois eläisimme luultavasti nousukautta parhaillaan. Nyt tullaan alas vielä korkeammalta ja voin luvata että menemme paljon syvemmälle.

Itsellä tapana ostaa osa voittoa takovasta ja jakavasta yrityksestä, kuten Buffetillakin. En spekuloi konkurssikypsillä tai voittoa tuottamattomilla yliarvostetuilla kuplafirmoilla joilla ei ole todellista liiketoimintaa. Siksi nauran sun sepustuksillesi.

Ymmärrän pointtisi, kosk elämmehän me hyvin yksilökeskeisestä aikaa. Tulevassa romahduksesta tililläsi oleva raha on pienin murheistamme.

Ei minulla ole päähänpinttymää vaan oikea pelko että Euroopassa tapahtuu sama mitä Saksassa vuonna 1923. Setelikoneet laulavat nyt samalla tavalla kuin silloin. Silloin ei ole millä ostaa

Oletko sä kuullut maantieteellisestä hajauttamisesta? En ole huolissani.

Olen kuullut mutta globaalissa maailmassa olemme kaikki kusessa siinä kohtaa, kun Euroopassa tai USAssa alkaa sattua ja tapahtua. En ollenkaan kritisoi tyyliäsi kasvattaa osinkovirtaa, se on mielestäni ainoa oikea tapa. Haluan vain nostaa esiin, että kaikki merkit ovat olleet ilmassa 2010-2020. Ainoa mitä en ymmärtänyt ajoissa oli päättäjien halua mennä näinkin pitkälle itsensä huijaamisessa kun yrittävät vielä epätoivoisesti estää talousjärjestelmän romahtamisen. Ymmärrät varmaan itsekkin, että ei ole normaalia elvyttää pörssiä sellaisilla tukiostoilla mitä FED ja EKP harrastavat. Kohta miljardien sijaan puhutaan biljoonista.

Vierailija
50/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se sormi pitäisi laittaa ostonapille, kun rytinää on tiedossa?

Sehän se on noiden kohta rommmaa -höpinöiden taka-ajatuksenakin. Pörssi on siitä metka paikka, että sieltä voi ostaa vain niitä osakkeita, joita joku muu taho myy. Jos kaikka vain yrittävät ostaa, eikä kukaan tahdo myydä, kaupat jäävät syntymättä, eikä ostohaluinen saa mitään ostettua.

Vierailija
51/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vaan sellainen juttu, että liikkeellä on ollu paljon ikuiseen elvytysnousuun uskoneita velkavivuttajia. Suomessa ja USAssa.

Osakepossa on ollu sijoituslainan vakuutena. Kun rytinä alkaa, laukeaa vakuudet ja automaattiset stop-lossit. Siksi tästä korjauksesta tulee syvä.

Ap

Vierailija
52/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pistänyt kuukausittain rahastoihin sellaiset 15 vuotta. Välillä käyn katsomassa miten siellä sujuu. Arvonnousu on yli 50%. Välillä on tultu alaspäin (esim. korona) mutta aina sieltä on toistaiseksi noustu. En jaksa ottaa stressiä. Kaikki on plussaa, mikä sinne lopulta jää. Mun talous ei ole mun rahastoista riippuvainen.

Kunnioitettavaa sinänsä, että omaat lehmän hermot.

Mutta 50% arvonnousu 15 vuodessa on VÄHÄN. Pörssissähän 50% tuotto saadaan jo alle viidessä vuodessa. Eikä voitot valu vain rahastonpitäjän palkkioihin.

Vierailija
53/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Nokiaa ostaneet tarvitsevat edunvalvojan.

Vierailija
54/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummaa puhetta. Et ilmeisesti malttanut jatkaa ostolinjalla riittävän kauan? Itse ostin Nokiaa vuodesta 2016 lähtien useammassakin erässä. Aina sillä periaatteella, että jos laskee, tankataan lisää. Osinkoja ehti tulla noin neljältä vuodelta. Osakkeet menivät vähitellen myyntiin, muutamassa erässä. Osa eristä meni kaupaksi tappiolla, mutta osasta tuli myyntivoittoa. Lopputulos oli noin 25% plussaa koko Nokia-sijoitukselleni.

Vierailija
55/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vaan sellainen juttu, että liikkeellä on ollu paljon ikuiseen elvytysnousuun uskoneita velkavivuttajia. Suomessa ja USAssa.

Osakepossa on ollu sijoituslainan vakuutena. Kun rytinä alkaa, laukeaa vakuudet ja automaattiset stop-lossit. Siksi tästä korjauksesta tulee syvä.

Ap

Mulla on sijoituslainan vakuutena osa asunnosta eikä mitään vaikeuksia maksaa lainaa veks kuukausittaisella kassavirralla. Lainan korko on 0,1%. Jos rytinä alkaa ostan lisää, koska ei ole tarvetta myydä. Kuten sanoin, ostan osan tuottavaa bisnestä enkä usko ikuiseen nousuun, vaan ostamani firman bisnekseen ja sen tulevaisuuteen.

Sä lietsot täällä ihan turhaa paniikkia koska olet spekuloija. Mulla ei ole tapana ostaa enroneita koko rahalla.

Vierailija
56/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nautittu Bitcoinin noususta, siinä jää osakkeet ja rahastot toiseksi, mutta riskitkin on suuret.

Excelraha on spekulaatiota, itse arvostan enemmän tilille kilahtavia osinkoja. Esim. Blackrockin osingot maksussa tällä viikolla.

Sijoittamisen perussääntö; hajauta. Ei meillä ole kuin pieni osa sijoituksista Bitcoinissa kiiinni. On myyntivoittosalkku, osinkosalkku, rahastoja, sijoitusasuntoja ja osakkeet hajautettu vielä eri maihin. Kuitenkin hyväksyn sen, että voin myös menettää kaiken, sijoittaminen on aina riski jos ei tyydy korkoihin.

Vierailija
57/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on sijoituslainan vakuutena osa asunnosta eikä mitään vaikeuksia maksaa lainaa veks kuukausittaisella kassavirralla. Lainan korko on 0,1%. Jos rytinä alkaa ostan lisää, koska ei ole tarvetta myydä. Kuten sanoin, ostan osan tuottavaa bisnestä enkä usko ikuiseen nousuun, vaan ostamani firman bisnekseen ja sen tulevaisuuteen.

Sä lietsot täällä ihan turhaa paniikkia koska olet spekuloija. Mulla ei ole tapana ostaa enroneita koko rahalla.

Tässä puhutaan varmaan Ameriikan Robin Hoodeista. Härmässä tuskin on paljon velkasijoittajia. Hoodit ja kumppanit on voineet luottaa, että Trump pakottaa Fedin elvyttämään. No Hätä.

Vierailija
58/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaus -1,41%

...

siitä se lähtee

Teitå on varoitettu.

Ap

Älä jankkaa. Tänä vuonna on idioottikin tehnyt 30% voitot. Ei paljon muutaman pinnan pudotus kiinnosta kun salkku on tuplattu.

Niinpä.

Ja arvaa millä se on tehty näin koronan aikaan? - Elvytypaketeilla!

Arvaa kuka maksaa paketit? - Veronmaksajat, jotka eivät edes tajua sijoittaa.

- Nautitaan tästä idioottimaisesta systeemistä

Ei niitä elvytyspaketteja varsinaisesti kukaan maksa. Se poismaksu hoituu inflaatiolla kivuttomasti. Typerää olisi pitää rahat rahoina tilillä tai patjaan sullottuna, kun sijoituksissa tai reaaliomaisuuteen sijoitettuna ne ovat inflaatiolta suojattuna. Kunhan vain niin osake- kuin reaaliomaisuuden ostossa ymmärtää välttää kuplahintaiset rupukohteet. Auto on yhä edelleenkin huono sijoitus, mutta autovuokraamon osakkeiden hankinnalla voi tienatakin.

Vierailija
59/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä mitään kuten ei kannattanut tehdä aikaisemmassakaan rytinässä mitään. Antaa paniikki-pettereiden panikoita.

Vierailija
60/167 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Setelikoneista jauhaminen jo kertoo, ettet tajua asioista mitään. Nyt EI HOIDETA setelirahoituksella mitään, vaan elvytys on tilivaluuttaa. Rahaa, joka ei vuosikausiin päädy paperirahaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän