2 vai 3 lasta?
Kumpi sinulle parempi? Itse tässä olen jo kuukausien ajan kuumeillut kolmannnesta lapsesta. Miehelle kolmas olisi ok. Lapset ovat nyt 3v ja 1v.
En vaan tiedä olisiko parempi yrittää tehdä vauva nyt putkeen, vai vasta muutaman vuoden päästä? Ikä ei tule vielä vastaan :)
Kommentit (5)
Meillä on 3 lasta. 5 ja 4 sekä 4 kk
Meillä on 3. Tulivat kaikki alle 4 vuodessa. Mä halusin pienet ikäerot. Nyt kaduttaa suuresti ettei tehty neljättäkin lasta. Eli mä olen sitä mieltä, että joko 2 tai 4.
Raskastahan se on tehdä lapset lyhyillä ikäeroilla, mutta sitten on nopeasti se ratas- ja vaipparalli.
Itse olen todella onnellinen, kun olin 25 v. synnyttäessäni viimeisen lapseni. Nyt alle 40 vuotiaana on kiva nauttia elämästä lasten kanssa. Tosin iltatähdestä olen joskus haaveillut, mutta taidan odottaa lapsenlapsia. =)
Meillä kävi tossa tilanteessa vähän hassusti. Lapset oli 3 v ja 1 v kun päätettiin antaa kolmannen tulla jos on tullakseen. Meillä oli ikää niin paljon että se oli nyt tai ei lainkaan. Ja juu, tuli tuplat. Että se oli reilut kolme ja puoli vuotta ja meillä oli käsissä neljä lasta. Vähän on hurjaa mutta on selvitty, tuplat on nyt kaksivuotiaita ja koko ajan pikkuhiljaa helpottaa.
Mutta kova koulu tämä on ollut. Oon aina tykännyt vauvoista, mutta nykyään kun näen pieniä vauvoja, mulla nousee kylmä hiki otsalle ja tukka pystyyn ja ajattelen että luojan kiitos, mulla ei ole tuollaista, eikä ikinä enää tule. Vauvakuumeet on hyvin tehokkaasti kuumeiltu :) .
Meillä sama pohdinta menossa. Jotenkin aina olen ollut varma, että meille tulee 3-4 lasta, mutta enää en ole niin varma. Sitä on miettinyt jo pitkään koko ajan kaikkia käytännön asioita. Miten kolme pientä mahtuu tavalliseen farkkuun? Miten sitä itse jaksaa? Varma hyvästi shoppailureissuille, kun kahdenkin kanssa aika tuskaa. Miten saa aikaa käydä lenkillä ja salilla? Miten järjestää kolmen kuskaamiset harrastuksiin ja kenties kavereille, kun ovat isompia?
Kamalasti mietittävää, mutta silti tuntuu, että yksi olisi niin ihana ja rakas lisää. Nyt nuo kaksi alkaa leikkiä jo niin ihanasti keskenään, että olisi ihanaa jos saisi lisää tuota ihanaa naurua ja rakkautta kotiin.
Minä haluaisin nämä peräkkäin, koska silloin olisi yksi kausi kotiäitiysaikaa ja sen jälkeen voisin panostaa työuraan. En pidä ajatuksesta, että pitäisin taukoa ja olisin välissä hetken töissä ja taas poissa. Lisäksi pelkään, että kolmas jäisi ulkopuoliseksi jos olisi pidempi väli isompiin sisaruksiin ja silloin pitäisi tehdä myös neljäs.
Meillä lapset 3v ja 1v. Ikäeroa 2,5v ja halauisin kolmannen myös tuolla samalla ikäerolla, koska koen sen olevan helppo ikäero, ei liian pieni eikä liian suuri.
Kolme meillä on. Raskasta on, tietenkin. Kaikki alle 5-vuotiaita. Mutta mä tiesin että kolme halutaan, niin en halunnut vitkastella päätöksen kanssa..