Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käy sääliksi SOL:n siivojat (työvaatteet)

Vierailija
16.05.2014 |

KENELLEKÄÄN suomalaiselle kun ei sovi kirkkaan keltainen väri, vaan saa näyttämään mahdollisimman huonolle.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:40"]KENELLEKÄÄN suomalaiselle kun ei sovi kirkkaan keltainen väri, vaan saa näyttämään mahdollisimman huonolle.

[/quote]

Niinpä. Käytän keltaista paitaani vain jos punaiset on pesussa.

Vierailija
2/56 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solin  työvaatteet on punakeltaisia, koska se on firman väritys. Työvaatteista tulee pääasiassa vain hyvää palautetta, koska ne näkyy ja on iloisen värisiä!

Harmi vain, että siivousalaa ei arvosteta edelleenkään tarpeeksi, vaan näitä arvostelijoita riittää. Uskon, että ne tosiaan on näitä kouluttamattomia jotka kuvittelee että heille pitäs maksaa tuhansien eurojen palkkaa ilman koulutusta! Eivätkä muka voi alentua siivoamaan ja harmittaa, kun moni tekee sitä työtä varsin tyytyväisenä.Akateemiset korkeasti koulututetut harvoin arvostelevat siivoojaa, koska he ovat niitä jotka tietää paljonko siivous tänä päivänä maksaa ja arvostavat todella hyvää siivoojaa, koska ovat monesti yrityksen johdossa ja ostavat näitä palveluita. T. Pitkän linjan tyytyväinen Solilainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne vaatteet on pirteän näköiset. Muistan lapsuudestani ne vaaleansiniset pitkät mekot, joita koulusiivoojilla oli. Kyllä tuo punakeltainen-yhdistelmä voittaa ainakin sen asun mennen tullen ;))

Vierailija
4/56 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siivoojana L&T:lä, meillä on tummansiniset asut, vihreät somisteet. Työasussa on kaksi puolta; asiakas tunnistaa siivoojan ja jos esim. klooria läikkyy vaatteelle, ja vaate pilautuu, niin eipähän mene oma vaate.

Sollin asut ei sen enempää kiinnitä huomiota, mutta se heidän esimiesten keltainen jakkupuku kyllä hieman hymyilytti, kun kerran sen näin :-). Asuja enemmän katselen muiden siivoojien vaunujen varustusta. 

Vierailija
5/56 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sollin pr-osastokin on hereillä :)  Bonuksia luvassa?

Vierailija
6/56 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne värit nyt niin haittaa jos olisi edes nätisti istuvat ja mukavat. Housut on kuin sirkuksesta karanneella pellellä ja paidatkin muodottomia säkkejä. Onneksi joissain kohteissa on selvinnyt pelkän paidan pitämisellä. Punainen ja keltainen on yhdistelmänä aika villi, niissä olo on kuin sirkusnähtävyydellä. Se keltainen näyttäisi raikkaammalta jotain toista väriä vasten.

No onneksi en enää ole solilla töissä.

Vierailija
7/56 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne olisivat hyvin istuvia väri-iloja ja tosiaan vielä kestäviäkin, niin kohtahan niitä läheteltäisiin ympäri maailmaa.

Vierailija
8/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:45"]

Ne on siks sen väriset (punaista ja/tai keltaista) ettei siivoojat pölli niitä kotikäyttöön. Näin ainakin mun pomo selitti silloin, kun tein kesätöitä SOLilla. Nyt työskentelen toisen siivousfirman palveluksessa, ja meillä on kivan väriset vaatteet, kun on sinistä ja harmaata.

[/quote]

Olisiko kuitenkin siksi, että Solin logo on punakeltainen. Ja miksi kukaan tahtoisi käyttää työvaatteita kotona?

[/quote]

Niin ja sol on aurinko ruotsiksi ja aurinkohan on keltainen... näin minä olen ajatellut. Rumia ne vaatteet kyllä on.

Vierailija
9/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on upeita afrikkalaisten työntekijöiden yllä esim. metrossa. :)

Vierailija
10/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Aurinkomatkojen oppaiden oranssit asut? Oranssi on aika vaikea väri suomalaiselle ihan ihoa vasten, vaikka olisikin vähän päivettynyt.

Vierailija
11/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:45"]Ne on siks sen väriset (punaista ja/tai keltaista) ettei siivoojat pölli niitä kotikäyttöön. Näin ainakin mun pomo selitti silloin, kun tein kesätöitä SOLilla. Nyt työskentelen toisen siivousfirman palveluksessa, ja meillä on kivan väriset vaatteet, kun on sinistä ja harmaata.

[/quote]

Muutaman vuoden ko. puljussa töissä olleena en ihmettele tätä ollenkaan, loistava esimerkki siitä miten pihalla esimiehet siellä on

Vierailija
12/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siivoojaan tarvitse "näyttää" miltään? Noin ylipäätään on ihan hyvä, että julkisilla paikoilla työskentelevät erottuvat muusta porukasta. Voi tulla muuten outoja tilanteita, kun työtehtäviin kuuluu muilta kiellettyjen paikkojen siivoamista ym.

Vierailija
13/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:35"]Ei kai siivoojaan tarvitse "näyttää" miltään? Noin ylipäätään on ihan hyvä, että julkisilla paikoilla työskentelevät erottuvat muusta porukasta. Voi tulla muuten outoja tilanteita, kun työtehtäviin kuuluu muilta kiellettyjen paikkojen siivoamista ym.

[/quote]

Solin työntekijöiden ei muuten tarvi esim käyttää huomioliiviä sellaisessa paikassa missä sitä normaalisti täytyy pitää

Vierailija
14/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:32"]

Ne on upeita afrikkalaisten työntekijöiden yllä esim. metrossa. :)

[/quote]

Heh, minulle tulee aina mieleen amerikkalaiset kahlevangit, kun näen heitä.

http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/m_jab3gjJRNcmn9CDGJAu6w.jpg

:/

Vierailija
15/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on siis tavallaan turva-asu kuten palomiehillä ja näyttää tehokkaalta.

Vierailija
16/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säälisin kyllä SOL:in siivoojia ihan muista asioista kuin työvaatteista.

Vierailija
17/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua se keltainen häirinnyt koskaan, vaan ne paloauton punaiset housut ja liivi. Punainen se vasta ei punakkaihoisille suomalaisille käy. Mutta toisaalta ihan sama missä rytkyissä sitä moppia heiluttaa.

Vierailija
18/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:41"]

Itse säälisin kyllä SOL:in siivoojia ihan muista asioista kuin työvaatteista.

[/quote]

Onko siellä tj:nä se nainen, joka toisaalla sai tuhottua Tiimarin? Joka tapauksessa SOL on huonomaineinen työnantaja muista syistä kuin työasujensa johdosta. Onneksi edes on asiallinen vaatetus.

Vierailija
19/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sollin siivoojat eli keltainen vaara :D
"kutsu SOL-Siivous paikalle ja siivoa itse perässä"
Nähny mm kun nämä arjen sankarit imuroi mutta töpseli ei ole seinässä kun ei löytänyt sitä.

Vierailija
20/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hirveät vaatteet, tulee aina sääli niitä tyyppejä. Mauttomat vaatteet, paska työ. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan