Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käy sääliksi SOL:n siivojat (työvaatteet)

Vierailija
16.05.2014 |

KENELLEKÄÄN suomalaiselle kun ei sovi kirkkaan keltainen väri, vaan saa näyttämään mahdollisimman huonolle.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 20:50"]Itse olen siivoojana L&T:lä, meillä on tummansiniset asut, vihreät somisteet. Työasussa on kaksi puolta; asiakas tunnistaa siivoojan ja jos esim. klooria läikkyy vaatteelle, ja vaate pilautuu, niin eipähän mene oma vaate.

Sollin asut ei sen enempää kiinnitä huomiota, mutta se heidän esimiesten keltainen jakkupuku kyllä hieman hymyilytti, kun kerran sen näin :-). Asuja enemmän katselen muiden siivoojien vaunujen varustusta. 

[/quote]

Haha, se esimiesten jakkupuku on kyllä aika hirveä :D Paljon rumempi kuin siivoojien työvaatteet

Vierailija
42/56 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan yhtään kiinnosta minkälaiset vaatteet on päällä töissä. Ihan sama sopiiko ne vai ei tai onko räikeät :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 21:10"]Ei ne värit nyt niin haittaa jos olisi edes nätisti istuvat ja mukavat. Housut on kuin sirkuksesta karanneella pellellä ja paidatkin muodottomia säkkejä. Onneksi joissain kohteissa on selvinnyt pelkän paidan pitämisellä. Punainen ja keltainen on yhdistelmänä aika villi, niissä olo on kuin sirkusnähtävyydellä. Se keltainen näyttäisi raikkaammalta jotain toista väriä vasten.

No onneksi en enää ole solilla töissä.

[/quote]

Ne siivoojien housut on kyllä ihan hirveitä, mulla ei pitkään aikaan ole niitä edes ollut vaan olen käyttänyt kiinteistöpalvelun housuja (punaiset joissa on heijastinnauhat lahkeissa, muistuttaa ambulanssikuskien housuja :D).

Ja mä kyllä tykkään että on löysät housut kun joutuu tonkimaan vähän missä milloinkin. Ja esim toimistoja jos oon käynyt siivoamassa niin mulla on ollut ihan farkut ja solin paita. Niitä on myös lady fitttinä ;)

Aika uskomattomalta kuulostaa tuo että työvaatteet pitäisi muka itse korvata. Jos huolimattomuuttaan on tuhonnut niin se on eri asia, mutta kyllä mä oon saanut heittää töissä pilalle menneet paidat roskiin ja hakea uudet tilalle.

En enää ole ko. firmassa töissä, mutta kyllä minäkin säälin solilaisia ihan jostain muusta syystä kuin työvaatteista..

Vierailija
44/56 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole koskaan miettinyt, että mikään työvaate olisi erityisen kaunis taikka ruma. Ja työvaatteen nyt vain kuuluu olla väljä, eihän hoitajienkaan työstä tulisi mitään, jos heidän vaatteensa olisivat ihonmyötäisiä ja tiukkoja :D

Mulle työvaate on työvaate ja sen funktio on olla mukava ja mahdollisesti mainos firmalle. Omassa työpaikassani ei ole yhtenäistä työasukoodia. Itse en tosin vain osaisi olla töissä, jos minulla ei olisi työessua päällä. Olenkin sitten ainoa, mutta haluan selkeästi erottaa työvaatteet ja vapaa-ajan vaatteet toisistaan. Eikä harmitakkaan, jos työasu menee töissä rikki/muuten pilalle.

Vierailija
45/56 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Onko joku kerroshoitaja saanut potkut hotellista SOL:in pikkuhitlerpomojen jakelemien varotusten jäljiltä? Mielivaltaisia varotuksia annetaan mitä mitättömämmistä asioista ja uskovat valehtelevia rahanahneita asiakkaita aina. Pikkuemännät eivät osaa keskustella alaistensa kanssa, vaan kyllä osaavat ilkeilyn ilman asiallista syytä. Yhtenä päivänä yhtä ja toisena toista. Usein emäntä sanoo pahasti ja pakenee paikalta, koska hän ei osannut tehtäväänsä olla vastuussa alaisistaan. He eivät osaa edelleenkään työhönperehdytystä uusille tyntekijöille, etenkin maahanmuuttajille, työntävät vastuuta muille kerrossiivoojille joilla ei ole aikaa kuten SOL-emännällä olisi. Työstään kerroshoitajille antaisivat mielellään potkut, koska varotuksia jakelevat jatkuvasti, mutta eivät edelleenkään löydä työntekijöitä varalle kuten muualla osattiin. Oho, asiahan meni pidemmäksi, mutta tosi olisi kiva kuulla muualtakin.

Vierailija
46/56 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 13:41"]

Enpäs ole koskaan miettinyt, että mikään työvaate olisi erityisen kaunis taikka ruma. Ja työvaatteen nyt vain kuuluu olla väljä, eihän hoitajienkaan työstä tulisi mitään, jos heidän vaatteensa olisivat ihonmyötäisiä ja tiukkoja :D

Mulle työvaate on työvaate ja sen funktio on olla mukava ja mahdollisesti mainos firmalle. Omassa työpaikassani ei ole yhtenäistä työasukoodia. Itse en tosin vain osaisi olla töissä, jos minulla ei olisi työessua päällä. Olenkin sitten ainoa, mutta haluan selkeästi erottaa työvaatteet ja vapaa-ajan vaatteet toisistaan. Eikä harmitakkaan, jos työasu menee töissä rikki/muuten pilalle.

[/quote]

Nimenomaan. Vaatteiden sekä kenkien tulee olla työhön sopivat (vieläkin kauhistelen kun näen siivoajia/laitoshuoltajia esim. tennarit jalassa töissä. On varmaan kivaa työnpäivän päätteeksi puhumattakaan siitä, mitä selkä pidemmän päälle tuosta sanoo).  Siivoustyössä väljät vaatteet ovat juuri passelit.

Sen lisäksi työntekijöiden vaatetus kuvastaa samalla firman imagoa. Se on vähän niin kuin käyntikortti.

terv. laitoshuoltaja

Vierailija
47/56 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltaset työvaatteet on ihanan pirteät! T. K-Raudan myyjä

Vierailija
48/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siivOOjat, ennen kuin joku ehtii ;)

Vierailija
49/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on siks sen väriset (punaista ja/tai keltaista) ettei siivoojat pölli niitä kotikäyttöön. Näin ainakin mun pomo selitti silloin, kun tein kesätöitä SOLilla. Nyt työskentelen toisen siivousfirman palveluksessa, ja meillä on kivan väriset vaatteet, kun on sinistä ja harmaata.

Vierailija
50/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:45"]

Ne on siks sen väriset (punaista ja/tai keltaista) ettei siivoojat pölli niitä kotikäyttöön. Näin ainakin mun pomo selitti silloin, kun tein kesätöitä SOLilla. Nyt työskentelen toisen siivousfirman palveluksessa, ja meillä on kivan väriset vaatteet, kun on sinistä ja harmaata.

[/quote]

Olisiko kuitenkin siksi, että Solin logo on punakeltainen. Ja miksi kukaan tahtoisi käyttää työvaatteita kotona?

Vierailija
51/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:40"]

KENELLEKÄÄN suomalaiselle kun ei sovi kirkkaan keltainen väri, vaan saa näyttämään mahdollisimman huonolle.

[/quote]

Entä Ikean myyjät?

Vierailija
52/56 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sopii, olen päivettynyt:)

Vierailija
53/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värisävy jostain 90-luvun alusta? Eipä taida olla päivittynytkäät luontinsa jälkeen? Logokin vanhahtava. Ei mielestäni mikään laadukkaan, ammattitaitoisen oloinen kokonaisuus. Kyllä te tiiätte.

Vierailija
54/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOLin työvaatteet ovat karmeita.

Mutta kuten täällä jo todettiin, niin rumat vaatteet on yrityksen pienin haitta.

Vierailija
55/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työvaatteet aina niin ihania ole. Mulla on asun värinä tummansininen, yök. Väri joka saa mut näyttämään viemäristä nousseelta. Paidat on vaaleita, mutta ei ne sieltä alta näy. Mitään huivia ei voi turvallisuussyistä käyttää.

Vierailija
56/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltaista pahempi on turkoosi. Se saa vaaleaihoiset suomalaiset vihertämään kuin keväinen tienvieri :)

Silti, kamalista kamalin oli viime vuosituhannella sairaala-apulaisten vaaleansininen nk. lypsymekko. Sitä kumihanskan sinistä, telttamaisen muodotonta, peltisen jäykkää kauheutta on vaikea unohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme