Käy sääliksi SOL:n siivojat (työvaatteet)
KENELLEKÄÄN suomalaiselle kun ei sovi kirkkaan keltainen väri, vaan saa näyttämään mahdollisimman huonolle.
Kommentit (56)
Siis minkälaisia ihmisiä te päivisin näette? Esim mulle kaikista väreistä sopii parhaiten keltainen, vaikka ihan suomalainen olenkin. Ei kaikki täällä näytä samalta. Ja mun kaverille sopii aivan megahyvin oranssi.
Tää palsta on kyllä järjen riemuvoitto. KAIKKI suomalaiset ovat rumia keltaisissa vaatteissa tai tummaksi värjätyillä hiuksilla jne.
SOL:n vaatteet on mielestäni harvinaisen hyvän näköinen työasu. Jättää kuvan, että paikkoja pidetään siistinä vaikkei siivoojaa joka kerta näekään paikassa. Henkilöön ei juurikaan kiinnitä huomiota, vaan asu vie huomion.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:56"]
Siis minkälaisia ihmisiä te päivisin näette? Esim mulle kaikista väreistä sopii parhaiten keltainen, vaikka ihan suomalainen olenkin. Ei kaikki täällä näytä samalta. Ja mun kaverille sopii aivan megahyvin oranssi.
Tää palsta on kyllä järjen riemuvoitto. KAIKKI suomalaiset ovat rumia keltaisissa vaatteissa tai tummaksi värjätyillä hiuksilla jne.
[/quote]
Älä nyt pillastu, sisko. Kunhan provoillaan ja rupatellaan. Ei tämä aihe niin kauhean vakava ole :)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:00"]
SOL:n vaatteet on mielestäni harvinaisen hyvän näköinen työasu. Jättää kuvan, että paikkoja pidetään siistinä vaikkei siivoojaa joka kerta näekään paikassa. Henkilöön ei juurikaan kiinnitä huomiota, vaan asu vie huomion.
[/quote]
Jeps. Se on tarkasti suunniteltu juttu. Kuka tahansa saadaan näyttämään siivoajalta, kun laitetaan kunnon asu päälle. Siinä ei voi edes lorvia niin paljon, koska ei voi sulautua joukkoon. Ja yleisön edustaja näkee äkkiä, missä siivooja on, jos jonnekin on ilmestynyt hirveä roskakasa tms. Sitä paitsi osa väreistä on varattu. Siivoojat eivät varmaan mielellään joudu vartijan tai poliisin hommiin?
Minua säälittää, kun mustat miehet laitetaan siivoamaan valkoisten jälkiä. Siellä joukossa on monta korkeasti koulutettua lääkäriä ja insinööriä, jotka joutuvat Suomessa syrjityiksi vain ihonvärinsä perusteella. Yritän aina olla heille ystävällinen ja sanoa jotain kannustavaa, kun näen heitä niissä univormuissa. On varmasti hyvin nöyryyttävää, jos on tottunut kotimaassaan toisenlaiseen työhön. Todella nostan hattua, että he elättävät itsensä ja perheensä ja monesti koko sukunsakin pienellä palkalla. Mihin joutuisimme ilman näitä ihmisiä?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:51"]
On kyllä hirveät vaatteet, tulee aina sääli niitä tyyppejä. Mauttomat vaatteet, paska työ. :(
[/quote]
Sä oot ihan varmasti joku sossunelätti kotiäiti jota ei huolita edes sinne Solille :D Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista..Ja tietysti seuraavaksi väität olevasi korkeasti koulutettu ja asiantuntijatehtävissä, palkasta jää käteen 10 000/kk.
Ja ei, en ole Solilla töissä, mutta säälin näitä moukkia jotka arvostelevat toisten tekemää rehellistä työtä sillä aikaa kun itse makaavat perse homeessa kotona
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:59"]Minua säälittää, kun mustat miehet laitetaan siivoamaan valkoisten jälkiä. Siellä joukossa on monta korkeasti koulutettua lääkäriä ja insinööriä, jotka joutuvat Suomessa syrjityiksi vain ihonvärinsä perusteella. Yritän aina olla heille ystävällinen ja sanoa jotain kannustavaa, kun näen heitä niissä univormuissa. On varmasti hyvin nöyryyttävää, jos on tottunut kotimaassaan toisenlaiseen työhön. Todella nostan hattua, että he elättävät itsensä ja perheensä ja monesti koko sukunsakin pienellä palkalla. Mihin joutuisimme ilman näitä ihmisiä?
[/quote]
No haluaisitko sinä, että sinua tai lastasi hoitaisi lääkäri, joka ei edes ymmärtäisi puhettasi ja jonka pätevyys on ilmeisesti todella surkea, kun Suomessa ei ole läpäissyt valviran kuulusteluita ja lisäopintoja?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 12:15"]
On kyllä hirveät vaatteet, tulee aina sääli niitä tyyppejä. Mauttomat vaatteet, paska työ. :(
[/quote]
Sä oot ihan varmasti joku sossunelätti kotiäiti jota ei huolita edes sinne Solille :D Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista..Ja tietysti seuraavaksi väität olevasi korkeasti koulutettu ja asiantuntijatehtävissä, palkasta jää käteen 10 000/kk.
Ja ei, en ole Solilla töissä, mutta säälin näitä moukkia jotka arvostelevat toisten tekemää rehellistä työtä sillä aikaa kun itse makaavat perse homeessa kotona
[/quote]
Voi niinpä! Minua harmittaa kuulla sääliviä tai halveksuvia kommentteja, niitä kuulee tosi usein. Siivoan opiskelun ohella, koska opintotuella ei elä, ja siivoaminen on kuitenkin aika mukavaa työtä. Vaan onpa kiva, kun kohteessa ventovieraat asiakkaat tulevat sanomaan: "Sinä varmaan opiskelija olet? No hyvä, ei sitten pitkään tarvitse tuota hommaa tehdä" tai "Hyvä että edes joku jaksaa siivota, minä en kyllä ikinä tuohon ryhtyisi". Ja näitähän riittää. En vain jaksa ymmärtää, miksi pitää arvostella toisen työtä, tai edes niitä mauttomia työvaatteita. Luulisi, että olisi hyvä, että ihmiset tekevät rehellistä työtä, olipa se sitten mitä tahansa. Tai kai tässä voisi heittää työt ja opiskelut ja ryhtyä sossun elätiksi.
Olin opiskeluaikanani töissä SOL:lla. Työntekijän piti itse huolehtia siitä, että työasu oli aina siisti ja puhdas, mutta jos se kului ja haalistui pesussa, piti vahinko korvata työnantajalle. Pese siinä sitten.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 12:15"]
[/quote]
[/quote]
Voi niinpä! Minua harmittaa kuulla sääliviä tai halveksuvia kommentteja, niitä kuulee tosi usein. Siivoan opiskelun ohella, koska opintotuella ei elä, ja siivoaminen on kuitenkin aika mukavaa työtä. Vaan onpa kiva, kun kohteessa ventovieraat asiakkaat tulevat sanomaan: "Sinä varmaan opiskelija olet? No hyvä, ei sitten pitkään tarvitse tuota hommaa tehdä" tai "Hyvä että edes joku jaksaa siivota, minä en kyllä ikinä tuohon ryhtyisi". Ja näitähän riittää. En vain jaksa ymmärtää, miksi pitää arvostella toisen työtä, tai edes niitä mauttomia työvaatteita. Luulisi, että olisi hyvä, että ihmiset tekevät rehellistä työtä, olipa se sitten mitä tahansa. Tai kai tässä voisi heittää työt ja opiskelut ja ryhtyä sossun elätiksi.
[/quote]
Arvostan kyllä siivoojien työtä. Tervehdin heitä iloisesti jne. Mutta luulisi heidän itsensä kannalta, että työ olisi mieluisampaa kun saisi pitää itselleen sopivan värisiä vaatteita. Se keltainen voisi olla vaikka jonain pienenä asusteena tai väripilkkuna jossain. Keltainen nyt vain on kamalin mahdollinen väri suurimmalle osalle suomalaisista.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:59"]Minua säälittää, kun mustat miehet laitetaan siivoamaan valkoisten jälkiä. Siellä joukossa on monta korkeasti koulutettua lääkäriä ja insinööriä, jotka joutuvat Suomessa syrjityiksi vain ihonvärinsä perusteella. Yritän aina olla heille ystävällinen ja sanoa jotain kannustavaa, kun näen heitä niissä univormuissa. On varmasti hyvin nöyryyttävää, jos on tottunut kotimaassaan toisenlaiseen työhön. Todella nostan hattua, että he elättävät itsensä ja perheensä ja monesti koko sukunsakin pienellä palkalla. Mihin joutuisimme ilman näitä ihmisiä?
[/quote]
No haluaisitko sinä, että sinua tai lastasi hoitaisi lääkäri, joka ei edes ymmärtäisi puhettasi ja jonka pätevyys on ilmeisesti todella surkea, kun Suomessa ei ole läpäissyt valviran kuulusteluita ja lisäopintoja?
[/quote]
Eihän joku somalialainen koneinsinööri tarvitse suomen kieltä jossain työpaikassa, missä on englanti työkielenä. He eivät vain saa töitä ihonvärinsä takia ja siksi että paetessaan sodan kauhuja omasta maastaan he eivät ole voineet ottaa papereitaan mukaan. Onko sitten ihme, että nämä korkeasti koulutetut somalit joutuvat siivousalalle ja katkeroituvat koko yhteiskuntaan? Sitten vielä oikein puetaan kuin liikennemerkiksi. On siinä jotain pohjattoman rasistista.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 12:21"]
[/quote]
[/quote]
Eihän joku somalialainen koneinsinööri tarvitse suomen kieltä jossain työpaikassa, missä on englanti työkielenä. He eivät vain saa töitä ihonvärinsä takia ja siksi että paetessaan sodan kauhuja omasta maastaan he eivät ole voineet ottaa papereitaan mukaan. Onko sitten ihme, että nämä korkeasti koulutetut somalit joutuvat siivousalalle ja katkeroituvat koko yhteiskuntaan? Sitten vielä oikein puetaan kuin liikennemerkiksi. On siinä jotain pohjattoman rasistista.
[/quote]
Jos noita somaleita uskoisi ilman koulutuspapereita, niin johan täällä löytyisi kohta vaikka mitä "osaajaa". Suomessa tuetaan mamujen koulutusta, joten mikä estää opiskelun?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:40"]
KENELLEKÄÄN suomalaiselle kun ei sovi kirkkaan keltainen väri, vaan saa näyttämään mahdollisimman huonolle.
[/quote]
Entä Ikean myyjät?
[/quote]ja k rauta
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 12:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos noita somaleita uskoisi ilman koulutuspapereita, niin johan täällä löytyisi kohta vaikka mitä "osaajaa". Suomessa tuetaan mamujen koulutusta, joten mikä estää opiskelun?
[/quote]
Miksi valmiin koneinsinöörin tai kirurgin pitäisi vielä mennä kouluun? Somaleista 80 % on työttömänä, mikä johtuu suomalaisten rasismista ja pelosta toiseutta kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 15:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi valmiin koneinsinöörin tai kirurgin pitäisi vielä mennä kouluun? Somaleista 80 % on työttömänä, mikä johtuu suomalaisten rasismista ja pelosta toiseutta kohtaan.
[/quote]
:D Aivan varmasti. Ihan kuten vaikkapa vietnamilaisten 80% TYÖLLISYYSaste johtuu suomalaisten rasismista ja...hei...hetkinen...
Vietnamilaiset ovatkin eri asia, koska heillä on vaaleahko ihonväri. Somali taasen on tummahko. Kuinka Suomella on varaa antaa afrikkalaisten kirurgien ja insinöörien siivoilla, kun he voisivat omalla alallaan tuoda osaamistaan ja näkemyksiään koko yhteiskunnan parhaaksi?
Siivoojan työ on raskasta ja palkka huono, mutta en heitä silti sääli, enkä etenkään vaatteiden takia. Arvostan rehellistä työtä tekeviä enemmän kuin esim. kolme vuotta kotona loisivia äitejä.
En mä pitäny kun sitä liivii , muutoin oli ihan oma t-paita ja farkut. Ja tais olla enempi punaset ne vaatteet ja vähän keltasta. ne punaset housut oli karmeet ja jonkun entiset ihan kulahtaneet.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:48"]Sollin siivoojat eli keltainen vaara :D
"kutsu SOL-Siivous paikalle ja siivoa itse perässä"
Nähny mm kun nämä arjen sankarit imuroi mutta töpseli ei ole seinässä kun ei löytänyt sitä.
[/quote]
Ja tämä sattui loimaalla? :D
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:45"]Ne on siks sen väriset (punaista ja/tai keltaista) ettei siivoojat pölli niitä kotikäyttöön. Näin ainakin mun pomo selitti silloin, kun tein kesätöitä SOLilla. Nyt työskentelen toisen siivousfirman palveluksessa, ja meillä on kivan väriset vaatteet, kun on sinistä ja harmaata.
[/quote]
ISS?