Tyttöni tuli kaapista - ongelma
Pakko myöntää, että olen hieman shokissa. 16-vuotias tyttäreni kertoi äsken suoraselkäisesti ja häpeilemättä kasvotusten olevansa lesbo. Tämä tuli minulle täytenä yllätyksenä. Hyväksyn hänet, mutta olen shokissa ja pettynyt. En olisi koskaan uskonut tätä hänestä.
Eikä tässä vielä kaikki - samaan hengenvetoon hän sanoi osallistuvansa Pride-kulkueeseen tänä vuonna. Hämmentyneenä tokaisin äkäisesti "ole vapaasti mikä olet, mutta ei tuota tarvitse kaikelle kansalle esitellä!" Tyttö lähti kyyneleet silmissä huoneeseensa ja minua hävettää. En kuitenkaan osaa puhua hänen kanssaan aiheesta. Vinkkejä?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:23"]
Median vouhotus sekoittaa nuorten seksuaalisuutta. Se on tarkoituskin.
-Mies 29v-
[/quote]
Sanoo palstan suurin Euroviisufani. Mitäs mieltä olit muuten Conchitasta?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:41"]
Kävin äsken tytön huoneen ovella pyytämässä anteeksi. Selitin tilanteen ja pyysin anteeksi tahditonta käytöstäni. Tyttö tuli itkien halaamaan ja sillä hetkellä kyllä kouraisi sydämestä. Yritin sitten paikkailla sanomisiani ja sanoin vilpittömästi että "rakastan sua tosi paljon juuri tuollaisena ja oon otettu että kerrot mulle noin rohkeasti. Heti jos löydät jonkun kivan tytön, se on tervetullut meille kotiin." Lopuksi lupasin päästäväni tytön Prideen ja sanoin, että voisin jopa tulla katsomaan. Tyttö itki onnesta, toivon että hän antoi mulle anteeksi. :)
Ap
[/quote]
Olen iloinen teidän molempien puolesta, että teit tuon!!!!
Olet hyvä äiti, ja tyttäresi on varmasti huojentunut nyt edes vähän, sillä kodin tuki on suurempi kuin joskus luullaan, kun kaverit sitä ja kaverit tätä...
t. saman kokenut tässä taannoin :)
[/quote]
Voi kiitos! :)
Ap
Miten se on tuomitsemista jos sanoo, että ei hyväksy vakaumusta, mutta rakastaa edelleen. Saa opastaa ja ohjata mutta ei tuomita. Nyt sinä puolestaan tuomitset uskovaiset ja oletat, että sinulla on parempaa, eksklusiivista tietoa kuin meillä siitä miten pitäisi suhtautua ja käyttäytyä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:31"]
Minä olen myös miettinyt tuota, että kun mediassa kouhkataan koko ajan lesboista ja homoista, niin lopulta nuoret kuvittelevat sen olevan toivottu olotila. Mutta eihän se ole oikein, kyllä mies ja nainen on tarkoitettu yhteen. Mitä nyt lastenteostakaan tulee, kun samaa sukupuolta ollaan, kyllä Jumala on tarkoittanut että miehen ja naisen pitää lisääntyä ja täyttää maa.
[/quote]
Venäjälle on sentään ymmärretty asioiden laita, ja tähän homotukseen puututtu viime aikoina laindäädännöllä. Jopa itse Putin on esittänyt vastaavia mielipiteitä kuin edellinen teksti. Hän on jopa verrannut homoja saatananpalvojiin.
Venäjällä yhteiskunta on ottanut selvän kannan, että ei todellakaan kannata ryhtyä homoksi. Länsimaissa moraali on rappiolla.
Miksi lapselle pitää valehdella? Jos ei hyväksy lesboutta, minusta sen saa sanoa ääneen. Se lapsi on kuitenkin paljon muutakin kuin sukupuolinen suutautumisensa.
Saammehan me sanoa, että olemme pettyneitä, kun lapsi on laiska tai töpeksii kännissä kaduilla tai pukee hautajaisiin ehdottomasti väärät vaatteet (vaikka liian pienet). Ei se kuitenkaan tarkoita, että ei hyväksyisi sitä lasta, ei vain hyväksy yhtä pientä osaa lapsen elämästä. Miksi ei saisi sanoa, että on pettynyt, koska lapsi on lesbo.
Minun äitini sanoi suoraa, että häntä hävettää minun lesbouteni. MInusta se oli reilua. Jos hän olisi hyssytellyt, että ihanaa ja kivaa, olisin oikeasti (ehkä) luullut, että kaikki on OK, tämäpä oli helppoa. Mutta kun hän heti kertoi todelliset tunteensa, saatoimme paremmin keskustella siitä, miksi hän oli pettynyt, mitä hän pelkäsi, miksi hän häpesi.
Kamalaa, jos oma äiti ei uskalla sanoa lapselleen todellisia ajatuksiaan vaan joutuu pelkäämään, että lesbotytär suuttuu. Suuttuu se joka tapauksessa jostain, vaikka liian pienestä kuukausirahasta tai siitä, ettei pääse mökille kavereitten kanssa.
Miksi lesbous ja homous on asioita, jotka täytyy kuuluttaa koko maailmalle ihan niin kuin ne olisi jotain parempaa! Missä on heteroitten pride-kulkue, jossa ollaan ylpeitä siitä, että pimppa löytää pippelin.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:23"]
Median vouhotus sekoittaa nuorten seksuaalisuutta. Se on tarkoituskin.
-Mies 29v-
[/quote]
Sanoo palstan suurin Euroviisufani. Mitäs mieltä olit muuten Conchitasta?
[/quote]En ole kuullut sitä biisiä mutta vaikuttaa aika vanhalta vitsiltä tai muuten vain pervolta.
-Mies 29v-
Ja varmaan suurin osa niistä jotka hymistelee että kyllä kaikki pitää hyväksyä sellaisena kuin ovat, itseasiassa eivät edes hyväksy erilaisia, mutta kun ei ole vielä omalle kohdalle sattunut, että olisikin pakko hyväksyä (esim. lapsen homous), niin saa hymistellä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:42"]Miksi lesbous ja homous on asioita, jotka täytyy kuuluttaa koko maailmalle ihan niin kuin ne olisi jotain parempaa! Missä on heteroitten pride-kulkue, jossa ollaan ylpeitä siitä, että pimppa löytää pippelin.
[/quote]
Koko elämä on yhtä heteropridea.
Minä olen myös miettinyt tuota, että kun mediassa kouhkataan koko ajan lesboista ja homoista, niin lopulta nuoret kuvittelevat sen olevan toivottu olotila. Mutta eihän se ole oikein, kyllä mies ja nainen on tarkoitettu yhteen. Mitä nyt lastenteostakaan tulee, kun samaa sukupuolta ollaan, kyllä Jumala on tarkoittanut että miehen ja naisen pitää lisääntyä ja täyttää maa.