Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöni tuli kaapista - ongelma

Vierailija
16.05.2014 |

Pakko myöntää, että olen hieman shokissa. 16-vuotias tyttäreni kertoi äsken suoraselkäisesti ja häpeilemättä kasvotusten olevansa lesbo. Tämä tuli minulle täytenä yllätyksenä. Hyväksyn hänet, mutta olen shokissa ja pettynyt. En olisi koskaan uskonut tätä hänestä.

Eikä tässä vielä kaikki - samaan hengenvetoon hän sanoi osallistuvansa Pride-kulkueeseen tänä vuonna. Hämmentyneenä tokaisin äkäisesti "ole vapaasti mikä olet, mutta ei tuota tarvitse kaikelle kansalle esitellä!" Tyttö lähti kyyneleet silmissä huoneeseensa ja minua hävettää. En kuitenkaan osaa puhua hänen kanssaan aiheesta. Vinkkejä?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkähän olisi täällä reaktiot jos ap olisi kirjoittanut näin?

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:21"]

Pakko myöntää, että olen hieman shokissa. 16-vuotias tyttäreni kertoi äsken suoraselkäisesti ja häpeilemättä kasvotusten olevansa uskossa. Tämä tuli minulle täytenä yllätyksenä. Hyväksyn hänet, mutta olen shokissa ja pettynyt. En olisi koskaan uskonut tätä hänestä.

Eikä tässä vielä kaikki - samaan hengenvetoon hän sanoi osallistuvansa jumalanpalvelukseen tänä vuonna. Hämmentyneenä tokaisin äkäisesti "ole vapaasti mikä olet, mutta ei tuota tarvitse kaikelle kansalle esitellä!" Tyttö lähti kyyneleet silmissä huoneeseensa ja minua hävettää. En kuitenkaan osaa puhua hänen kanssaan aiheesta. Vinkkejä?

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:55"]http://www2.nyt.fi/20130919-jani-salomaa-jaerjestaeae-hetero-priden-koska-media-pakottaa-kaikki-suvaitsemaan-seksuaalivaehemmistoejae/

Tässä heteropride.

[/quote]

ziisus! Olin jo unohtanu tuon haastattelun. Mikä pässi!!!

Vierailija
4/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:24"]

"Olen shokissa ja pettynyt"?

"En olisi koskaan uskonut tätä hänestä"?

"Ole vapaasti mikä olet, mutta ei tuota tarvitse kaikelle kansalle esitellä"?

Mietipä ensin omaa suhtautumistasi tarkemmin.

[/quote]

Mietipä itse edes hieman, oliko kyseessä selkeämpääkin selkeämpi provo. 

Lasit silmille!

Vierailija
5/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuumaisitte, jos oma äitinne ilmoittaisi olevansa lesbo ja muuttavansa nyt tämän Eevan kanssa yhteen asumaan. Hyvästi pitkä parisuhde isänne kanssa, se kaikki oli kulissia. Äitinne on löytänyt itsensä ja kun lapset tulevat yökylään mummolaan, niin mummon vieressäpä nukkuukin nyt Eeva eikä lapsenlapset.

Vierailija
6/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, homous ja varsinkin lesbous tuntuu olevan nuorison keskuudessa niin muotitauti että. Olen kuullut nuorilta aikuisilta. Ja mieli voi muuttua moneen kertaan, tunnen itsekin useamman joista piti niin tulla lesboja kun olivat 16v mutta ajna kuluessa mieli muuttui takaisin normiksi ja ovat tänään onnellisia perheenäitejä joita ei toiset naiset kiinnosta siinä mielessä pätkääkään.

Vierailija
7/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

52, eipä sillä itselle väliä olisi, nukkuuko äitin vieressä isän sijaan Eeva vai Erkki. Sukupuolta olennaisempaa olisi, ettei vieressä enää nuku isä vaan uusi ihminen, ja se uusi ihminen ja uusi tilanne olisi hyväksyttävä uuden kumppanin sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
8/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:30"]

Minä sanoisin, että oman vakaumukseni mukaan elät synnissä, mutta tottakai rakastan sinua tyttärenäni ihan yhtä paljon nyt kuin aiemminkin. Päätät itse elämästäsi ja mitä teet, mutta sinun on tiedettävä myös se, etten kannata esimerkiksi homoliittoja, enkä tulisi häihisi.

[/quote]

Ääh, uskikset luulee et kaikki on uskossa ja jankuttaa tosta samperin synnistä. Jeesus on satuolento, homoseksuaalisuus vain toisenlainen rakastamisen muoto. Deal with it.

Vierailija
9/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:30"]Minä sanoisin, että oman vakaumukseni mukaan elät synnissä, mutta tottakai rakastan sinua tyttärenäni ihan yhtä paljon nyt kuin aiemminkin. Päätät itse elämästäsi ja mitä teet, mutta sinun on tiedettävä myös se, etten kannata esimerkiksi homoliittoja, enkä tulisi häihisi.

[/quote]

Käytätkö sinä esimerkiksi housuja? Hyväksyisitkö mieheltäsi moniavioisuuden? Raamatun mukaan (uskoisin, että tarkoitat "vakaumuksellasi" kristinuskoa) miesten vaatteisiin pukeutuminen naiselta on kiellettyä ja miehellä saa olla useampikin vaimo. Jos et hyväksy näitä, niin oho, teet itsekin syntiä :)

[/quote]

Raamatun mukaan nuo eivät ole syntiä. Lukisit koko opuksen, niin ymmärtäisit, että et voi nostaa yksittäisiä juttuja Vanhasta testamentista, koska Uusi testamentti kumoaa vanhan.

Vierailija
10/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:30"]Minä sanoisin, että oman vakaumukseni mukaan elät synnissä, mutta tottakai rakastan sinua tyttärenäni ihan yhtä paljon nyt kuin aiemminkin. Päätät itse elämästäsi ja mitä teet, mutta sinun on tiedettävä myös se, etten kannata esimerkiksi homoliittoja, enkä tulisi häihisi.

[/quote]

Käytätkö sinä esimerkiksi housuja? Hyväksyisitkö mieheltäsi moniavioisuuden? Raamatun mukaan (uskoisin, että tarkoitat "vakaumuksellasi" kristinuskoa) miesten vaatteisiin pukeutuminen naiselta on kiellettyä ja miehellä saa olla useampikin vaimo. Jos et hyväksy näitä, niin oho, teet itsekin syntiä :)

[/quote]

Raamatun mukaan nuo eivät ole syntiä. Lukisit koko opuksen, niin ymmärtäisit, että et voi nostaa yksittäisiä juttuja Vanhasta testamentista, koska Uusi testamentti kumoaa vanhan.

Vierailija
11/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin luulin 16-vuotiaana olevani lesbo... Mielipide voi muuttua.

Vierailija
12/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:23"]

[/quote]

Eheydyitkö?

Vierailija
13/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:23"]

[/quote]

No totta kai mieli voi muuttua. Heteroksikin itseään luuleva voi olla bi. Ihmiset ovat erilaisia, entä sitten?

Vierailija
14/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pray the gay away.

Vierailija
15/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tyttärellesi kaikki tukesi, vaikka et olisikaan halunnut asioiden menevän noin. Kun itse kerroin äidilleni seurustelevani tytön kanssa, hän ei vähään aikaan voinut katsoa minua silmiin. Hän kertoi olevansa järkyttynyt ja mietti, eikö hän saisi koskaan lapsenlapsia. Meillä oli aikaisemmin ollut hyvin läheiset välit, joten olin hyvin pettynyt hänen reaktioonsa, vaikkakin ymmärrän sen täysin. Suhteeni kyseiseen tyttöön ei kestänyt ja olen sen jälkeen seurustellut miesten kanssa, joten asiasta ei ole sen jälkeen keskusteltu. Äitini reaktio kuitenkin satutti ja jätti jälkensä. Välimme on nyt kunnossa, mutta en tule koskaan unohtamaan sitä, ettei minulle rakkain ihminen hyväksynyt minua sellaisena kuin olen. Tyttärelläsi on tarpeeksi vaikeaa muutenkin, joten ole hänen puolellaan, näytä rakastavasi häntä juuri sellaisena kuin hän on ja yritä hyväksyä hänen erilaisuutensa. Hän ei ole valinnut seksuaalista suuntautumistaan, mutta on päättänyt olla oma itsensä. Hän ansaitsee onnen siinä missä jokainen muukin meistä. Ole ylpeä tyttärestäsi.

Vierailija
16/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:21"]

Uusi testamentti kumoaa vanhan.

[/quote]

Miksi vanha sitten edes on mukana jos sillä ei ole mitään väliä? Luomiskertomuksetkin on siis kumottu, jes, hyvä tietää!

Vierailija
17/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:21"]

[/quote]

Miksi vanha sitten edes on mukana jos sillä ei ole mitään väliä? Luomiskertomuksetkin on siis kumottu, jes, hyvä tietää!

[/quote] Aijai olis kannattanu sitten kumminkin käydä siellä uskonnontunnilla, kun siellä katsos käydään mm. näitä asioita läpi. :) Testamentti tarkoittaa liittoa ja vanha testamentti näin ollen siis vanhaa liittoa, uusi testamentti uutta.

Ihminen valitsee itse, toteuttaako taipumustaan. Oli se sitten taipumusta mihin hyvänsä. Siskot ja veljet, neuvokaa, jos teiltä kysytään, mutta tuomita teidän ei pidä, eikä ennen kaikkea tarvitse. Jumala tuomitsee, kuten oikeaksi näkee.

T. Tunnustava kristitty

Vierailija
18/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:21"]

[/quote]

[/quote] Aijai olis kannattanu sitten kumminkin käydä siellä uskonnontunnilla, kun siellä katsos käydään mm. näitä asioita läpi. :) Testamentti tarkoittaa liittoa ja vanha testamentti näin ollen siis vanhaa liittoa, uusi testamentti uutta.

Ihminen valitsee itse, toteuttaako taipumustaan. Oli se sitten taipumusta mihin hyvänsä. Siskot ja veljet, neuvokaa, jos teiltä kysytään, mutta tuomita teidän ei pidä, eikä ennen kaikkea tarvitse. Jumala tuomitsee, kuten oikeaksi näkee.

T. Tunnustava kristitty

[/quote]

Et sitten vastannut kysymykseen.

Vierailija
19/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:02"]

[/quote]

T. Tunnustava kristitty

[/quote]

Et sitten vastannut kysymykseen.

[/quote] Niin että mihin kysymykseen tarkalleen?

T kr

Vierailija
20/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:30"]Minä sanoisin, että oman vakaumukseni mukaan elät synnissä, mutta tottakai rakastan sinua tyttärenäni ihan yhtä paljon nyt kuin aiemminkin. Päätät itse elämästäsi ja mitä teet, mutta sinun on tiedettävä myös se, etten kannata esimerkiksi homoliittoja, enkä tulisi häihisi.

[/quote]

Vahingossa tykkäsin tästä kun selailin alaspäin, joten miinusta yksi yläpeukku. (Oli pakko ilmoittaa tämä, koska olen niiiiiiin eri mieltä asiasta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi