Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kakkupohjan teko

Vierailija
16.05.2014 |

montako desiä jauhoja 6munan kakkuun? Entäs neljän? Laitatko vain vehnäjauhoja vai myös perunajauhoja?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisko ihan googlata ohje, jos on noin hakusessa.

Vierailija
2/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlesta löytyy joo, mutta tuhat erilaista ohjetta. Ajattelin että jos täällä jollain olisi hyväksi havaittu ohje, mutta ei sitten. Anteeksi kun kysyin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika uusavutonta! toihan opetetaan jo koulussa kotitaloustunneilla. mitä jos kuule laittaisit ihan yhtä paljon munia jauhoja ja sokeria. itse en käytä perunajauhoja.

Vierailija
4/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän munan kakkuun 2dl jauhoja. Voi myös korvata 0,5 dl jauhoista perunajauhoilla, jotta rakenteesta tulee pehmeämpi. Kannattaa välttää turhaa vispaamista jauhojen laiton jälkeen, jotta kakusta ei tulisi sitkeä. Itse en laita perunajauhoja, juuri eilen tein pohjan ja tänään täytän sen. Yllätyskakku miehen synttäreiden kunniaksi.

Vierailija
5/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajota munat lasiin ja ota toinen samanlainen lasi, johon mittaat munien kanssa saman verran jauhoja. 1/3 peruna- ja loput vehnäjauhoja. Sokeria tulee myös saman verran kuin munia ja jauhoja. Muista leivonjauhe.

Vierailija
6/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:46"]

aika uusavutonta! toihan opetetaan jo koulussa kotitaloustunneilla. mitä jos kuule laittaisit ihan yhtä paljon munia jauhoja ja sokeria. itse en käytä perunajauhoja.

[/quote]

en ole ap, mutta rehellisesti sanottuna itse en paljoakaan muista yläasteen kotitaloustunneista. Ainakaan mitään ohjeita ulkoa. En tykännyt koko kotitaludesta, vaikka kotona laitoinkin ruokaa äidin opastuksella. Ja leipomista olen inhonnut ihan vielä 3-vuotta sitten. Ikää minulla on jo kuitenkin 34-vuotta.

Leipomisen ilon olen tosiaan löytänyt aika vasta, ja nyt ei ole enää mikään ongelma tehdä leipää tms. ilman ohjeitakin. Mutta suosittelen ap ihan googlaamaan kakkupohjan ohjeen. Niitä löytyy vaikka kuinka .

Vierailija
7/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinjauhetta 1tl!

Vierailija
8/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6
munaa
2  dl
sokeria
2  dl
vehnäjauhoja(Anni-Helena, ei siis mitään pullajauhoja)
1  dl
perunajauhoja tai ohratärkkelystä
2  tl

leivinjauhetta

Vierailija
9/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhon ja sokerin määrä riippuu munien koosta, kannattaa laittaa yhtäpaljon kuin niitä munia on. Ja vehnäjauhojen sekaan hieman perunajauhoja kyllä.

Vierailija
10/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä laitan aina perunajauhoja, tulee kuohkeampi. Niiden sijaan käy myös ohratärkkelys tai maissijauho ihan yhtä hyvin.

Muista käyttää karkeita kakkuvehnäjauhoja. Niistä tulee kuohkeampi kakku kuin pullan leivontaan tarkoitetuista, hienommista erikoisvehnäjauhoista.

Vierailija
11/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein juuri tällä ohjeella, ja uunipannulla, kun itselläkään ei kakkujen teosta ole kokemusta

4 munaa

2 dl sokeria

1 dl vehnäjauhoja

0,75 dl perunajauhoja

1 tl leivinjauhetta

mietin kyllä että mitä mahtaa tulla tuolla määrällä perunajauhoja, mutta olipa kyllä älyttömän hyvä pohja. En tosin vuosikymmeniin ole juuri kakkuja edes syönyt, joten voihan se olla etten osaa verrata.

Vierailija
12/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:46"]

[/quote]

tämä on kokeiltu ja huonoksi havaittu,  ap

Vierailija
13/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistamisen tärkein sääntö: uunin alatasolla, lämpötila 175.

Ei pala pinta eikä keskiosa lässähdä.

Vierailija
14/14 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kymmeniä kakkuja, onnistuneesti. Ja nyt olen hukannut oman huipun ohjeen enkä muista suhteita ulkoa. Mutta katotaanpa kuuklesta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän