En jää koukkuun tupakkaan, vaikka poltan välillä älyttömästi
Mikä mun aivoissa on vikana?? Poltan välillä eli seurassa taikka humalassa älyttömästi tupakkaa, vähintään askin päivässä ja yleensä päiviä putkeen. Normikuukauteni siis menee niin, että puolet siitä poltan ja puolet en. En vaan jää koukkuun. Nytkin olen viikon polttanut siten, että kahdessa päivässä meni 4 askia tupakkaa, sitten vähän vähemmän... ja ei tee mieli mennä tupakalle.
Jännittävää.
Kommentit (4)
No. Riippuvuutta sekin on, jos humalassa on saatava...
Ihmisillä on ihan perintötekijöissä altiutta tietyille addiktioille.
Itsekin olin kaltaisesi bilepolttaja parikymppisenä. Muttei tuottanut yhtään ongelmia lopettaa kokonaan. Toiset taas eivät millään pääse eroon tavasta. Luonteenlujuudesta ei le kaiketi kyse, vaan addiktion voimakkuudesta.
Ps. En nyt halua pelotella, mutta varoitan, että lisäät tuollakin tupakoinnilla kehkosyövän riskiä. Voisit lopettaa, kun et ole tuon riippuvaisempi. Itselläni selvitettiin nelikymppisenä oudon yskän syytä, ja keuhkosairauksien erikoislääkärin mukaan jopa ne ehkä noin 30 biletupakointikertaakin olivat merkittävä riskitekijä. No, onneksi taustalta paljastui allergiaa ja lievää astmaa, ei keuhkosyöpää...
Mulla sama. Kun mies poltti tupakkaa poltin nv5 päivässä minäkin, nyt hän lopetti lääkkeillä ja minäkin olen ollut kuukauden ilman - en edes muista kaivata. Vain jos otan lasin viiniä saattaisin polttaa tupakan.
Kaikilla ei ole sitä addiktiogeeniä. Sama mulla alkoholin ja lääkkeiden kanssa.... ainoastaan jäätelö koukuttaa niin ettei siitä voi koskaan luopua:D
Mulla sama, oon röökannu täs 4 vuotta (ei ehkä maailman pisin aika mutta silti addiktion kehittävä) ja voin halutessani lopettaa seinään. Aski menee parissa päivässä normaalisti. Mitään fyysisiä oireita ei tule, jos ei ole rahaa tupakkaan niin voin helposti vaikka jonkun kuukauden, pari olla ostamatta. Tapariippuvaisuus on mulla pahin, mutta sen osaan korvata esim. ruualla tai purkalla (saatan siis ostaa jollekin kävelymatkalle suklaapatukan ja hypistellä sit sitä).
Ja olen entinen tupakoitsija.
AP