Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Viro saa yhteiskunnan pyörimään

Vierailija
24.04.2023 |

Sitä minä vaan ihmettelen mite Viro saa yhteiskunnan pyörimään vaikka veroja kerätään alle puolet siitä mitä Suomessa. Ja siellä toimii suurin piirein kaikki paremmin kuin Suomessa, koulut, sairaalat, turvallisuus... eikä ne ota edes velkaa.
https://www.is.fi/asuminen/art-2000009530441.html

Kommentit (357)

Vierailija
1/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö huomannut mitään yhteistä näillä Viron kehujilla? Kaikki eläkeläisiä, jotka ovat Suomessa olleet hyväpalkkaisia. Helppo elää siellä hyvällä eläkkeellä edullisemmin. Viro saa yhteiskunnan pyörimään, kun keskipalkka on siellä reilusti alle 2000 euroa. (Miksi kuvittelet virolaisten tulevan Suomeen töihin?) Jos nämä rouvat olisivat eläkkeensä Virossa tienanneet, niin olisi toinen ääni kellossa.

Vierailija
2/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö huomannut mitään yhteistä näillä Viron kehujilla? Kaikki eläkeläisiä, jotka ovat Suomessa olleet hyväpalkkaisia. Helppo elää siellä hyvällä eläkkeellä edullisemmin. Viro saa yhteiskunnan pyörimään, kun keskipalkka on siellä reilusti alle 2000 euroa. (Miksi kuvittelet virolaisten tulevan Suomeen töihin?) Jos nämä rouvat olisivat eläkkeensä Virossa tienanneet, niin olisi toinen ääni kellossa.

Ei tässä palkasta ole kukaan puhunut vaan siitä, että sairaanhoito toimii, koulut toimii, puukottajia ei ole jne. ja kaikki tämä ilman velanottoa. Eikä siellä sitäpaitsi leipäjonoja ole, ainakaan minun tietääkseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa on todella heikko sosiaaliturva.

Vierailija
4/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne Tallinnassa kerjäävät mummot ihan oikealla asialla?  Sääliksi käy ne aina ja olen rahaa antanutkin :/

Tulee vaan aina näissä mieleen että meneeköhän oikeasti tarpeeseen ettei ole mikään huijaus, kuten nämä Suomen kerjäläiset on.

Vierailija
5/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovaroin tuettuja toimintoja on erittäin vähän. Viro on vahvasti luokkayhteiskunta.

Vierailija
6/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen itsekin ihmetellyt, että miten he osaavat tehdä asiat nykyisin aina Suomea paremmin. Sosiaaliturva siellä taitaa olla selvästi heikompi, mutta sekö nyt on sitten muka ainoa syy? Siellähän on kaikille kiinteä tuloveroprosenttikin, mikä täällä on kyllä pelkkää toiveunta.

Vierailija
7/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa jää kuluttamiseen, eikä tarvitse maksaa lihavalle virkamies julkiselle sektorille paisuneita etuuksia yms

Vierailija
8/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron terveydenhuollon tietojärjestelmä maksoi vain murto-osan siitä, mitä Suomessa saatiin tuhlattua samaan.  Mutta ei tietenkään voida ottaa oppia muualta, koska Suomi on maailman paras maa kaikessa jne.

Vierailija
9/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on päättäjänä ihana Kaja Kallas. On käynyt oikeustieteellisen. On ollut myös ns oikeissa töissä.

Meillä päättäjät tasoa Sanna Marin. Poliittinen broileri.

Demarit saa aikaan vain hallintohimmeleitä ja byrokratiaa!

Siinä vastsus.

Vierailija
10/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen rahoillahan tuo pyörii ihan hyvin.

Vierailija
11/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro on EUn nettosaaja.

Vierailija
12/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassamme menee uussiirtolaisideologian seurauksena useita miljardeja ainoastaan seurauksien korjaamiseen ja Viro on välttynyt näiltä ongelmilta matalan sosiaaliturvansa vuoksi.

Alikehittyneiden maiden ihmisillä ei ole haluja muuttaa sinne, kun vieressä on pohjoismaita joista saa koko elinajakseen elämisen ilmaiseksi.

Vierailija
13/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä palkasta ole kukaan puhunut vaan siitä, että sairaanhoito toimii, koulut toimii, puukottajia ei ole jne. ja kaikki tämä ilman velanottoa. Eikä siellä sitäpaitsi leipäjonoja ole, ainakaan minun tietääkseni.

Tallinna ei enää ole Euroopan murhapääkaupunki? Eikä enää esim naisiin kohdistuvaa väkivaltaa?

Vierailija
14/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne Tallinnassa kerjäävät mummot ihan oikealla asialla?  Sääliksi käy ne aina ja olen rahaa antanutkin :/

Tulee vaan aina näissä mieleen että meneeköhän oikeasti tarpeeseen ettei ole mikään huijaus, kuten nämä Suomen kerjäläiset on.

Olen nähnyt kun kerjätyillä rahoilla on mummo ostanut kaupasta kukkia. Jos ruokarahaa vailla niin käy kaupasta vaikka joku leikkele paketti tai ihan vaan leipä.

Vierailija
15/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin hinnasta päätellen ei kovinkaan hyvin mene. Paljon netissä tarjontaa alkaen 20e.

Vierailija
16/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa jää kuluttamiseen, eikä tarvitse maksaa lihavalle virkamies julkiselle sektorille paisuneita etuuksia yms

Jos oot tavallinen duunari, niin bruttopalkka voi olla alle tonnin ja siitä sitten vielä 20% veroja. Ruuan hinta on noussut Virossa todella jyrkästi ja osa elintarvikkeista on jopa kalliimpia kuin Suomessa. Siitä ei paljon pakollisten menojen jälkeen kulutettavaa jää.

Mulla on ollut kaksi työkaveria Virosta ja ne asuvat täällä pysyvästi. Ovat tulleet paremman elintason toivossa ja ilmeisesti olleet tyytyväisiä, koska eivät ole takaisinkaan menneet.

Vierailija
17/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallinna ei enää ole Euroopan murhapääkaupunki? Eikä enää esim naisiin kohdistuvaa väkivaltaa?

No ei se kato ole sama asia silloin kun itäeurooppalaiset kovan luokan väkivaltarikolliset on asialla. Valkoihoisia kuitenkin.

Vierailija
18/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU maksaa.

Vierailija
19/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt Viron elintasosta kovinkaan kateellinen ole.

Vierailija
20/357 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijanaiset joutuvat Virossa rahoittamaan elämisen seksityöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan