Estrogeenidominanssi
Hei!
Onko jollakin kokemusta estrogeenidominanssista? Millaisia oireita, miten diagnosoitiin ja miten on hoidettu?
Netistä löytyy verraten vähän tietoa tästä, varsinkaan suomeksi.
Kaikesta tiedosta olisin kiitollinen.
Kommentit (29)
aivan, olen lukenut monenlaisista vaikutuksista siita, ja itsekin kaytin yli 6kk homeopaattisia laakkeita ammattilaisen opastuksella, oli jonkinlaista hyotya, mutta viimeisesta aineesta sain kamalan reaktion, joten en nyt uskalla vahaan aikaan niita kokeilla.Sepia on yleinen homeopaattinen remedy hormooneita tasapainoittamaan, minut se sai rauhalliseksi kuin viilipytty, mutta eipa ollut energiaakaan eika muuhun em asioihin vaikuttanut.. paitsi ehka nukuin paremmin!
Minkä nimistä tuo Iherbin voide on?
Heipa hei- samanlaisia oireita taallakin! Olen tilannut jenkeista DIM Plus tabletteja ja pitaisi saapua ensi viikolla.Kayttajien mukaan toimii hyvin tasaamaan hormoneja..
Taivas kun tässä ketjussa oli jo valaisevaa tietoa. Kirja heti tilaukseen ja tutkimaan lisää. Kiitos!
Minulle tehtiin virtsasta ja syljestä hormonitesti ja tuloksena juurikin estrogeenidominanssi. E1 ja E2 korkealla, progesteronia vain vähän. Tuo oireluettelo passaa kuin nenä päähän mulle.
Mullekin tehtiin virtsasta ja syljestä testi. Samoin kuin edellisellä, E1 ja E2 korkealla, progesteronia vähän -> estrogeenidominanssi. Iherbistä tilasin progesteronivoidetta.
Wau miten hyvä ketju. Tästä löytää harmillisen vähän tietoa suomeksi.
Mistä ihmeestä te noita testejä saatte? Ei mun lääkäri osannut antaa ku lähetteen E2 verikokeeseen.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 15:21"]
Joo, olen minakin yrittanyt ruokavaliolla..mutta vaa'an numerot ei tipu, energia nolla, PMS kamala, tiputtelee ennen menkkoja ja menkkojen jalkeen, ovulaation aikana kamala hormoonimyrakka..minka merkkista progesteroni rasvaa kaytat?oon kovasti googlannut aiheesta nyt..siis lahtiko painokin tippumaan pelkastaan rasvan aloittamisesta?
[/quote]
Iherbistakin saa progesteroni rasvoja, jos haluaa helposti tilata.
Kaikilla estrogeenidominanssi ei johdu sitten progesteronin puutteesta, eli kannattaa tarkkailla oloaan tarkasti sitä käyttäessä.