Itkettää kun ei jaksa tehdä mitään
Sain käytyä kaupassa, mutta nyt itkettää kun väsyttää, turhauttaa ja vituttaa niin paljon. Lapsi vaan pelaa, sitä ei kiinnosta yhtään mikään muu kuin ruudut. Pitäisi siivota, raivata ja varmaan laittaa jotain ruokaa, mutta en pysty. Toinen lomapäivä ja pyykkien laittaminen tai roskien vieminen tuntui ylivoimaiselta. Haluaisin olla vaan yksin, olla puhelimella, maata, palautua. Olen ihan poikki.
Kommentit (33)
Voi kamala :(
Tässä sait tyhmien provoilkeilyjen lisäksi paljon hyviä neuvoja. Lepäät nyt ensin pari päivää rauhassa. Sitten teet joulua sen verti minimieffortilla kuin jaksat ilman että alkaa taas ahdistaa ja itkettää. Jollet ole ennen ostanut valmiita ruokia ja jättänyt taloa suursiivoamatta, nyt on juuri oikea joulu aloittaa. Pyydät miestä ja lapsia osallistumaan joulun laittamiseen sen verti ja silti osin kuin he joulua haluavat, sinulle on nyt turha mussuttaa kun et kaikkea tee.
Tykkäsin kovasti tosta ideasta, että joulun alla lahjot lapsia - ja säästät itseäsi - mieluisan noutoruuan tilaamisella mukaan kotitöihin.
Ajattele että väsymys on kehon tapa kertoa jostain. Oletko kokenut raskaita asioita? Oletko saanut elämääsi mitään kivoja asioita?
Anna armo itsellesi. Älä mieti mitä pitäisi vaan mieti mitä sinä tarvitset.
Nuku talviunia. Niin eläimetkin tekevät.
Mulla on ollut kamala vuosi takana. Olen vihainen ja surullinen monestakin asiasta. Toisaalta huomaan että jollain tasolla herkkyys ja luovuus yksin levätessä tuottaa ehkä jotain parempaa pian. Jotain hyvää nimittäin vähitellen tajuaa. Ilkeille ihmisille en laita ajatustakaan enää.
Tämä siis sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä lapsen isä? Vie lapsi sille joulun ajaksi?
Ilmaisin itseäni huonosti. Mies tekee töissä pitkää päivää joulunajan, sen työvuorot nyt meni tänä vuonna näin. Mulla alkoi loma, joten periaatteessa mun pitäiai järjestää tämä joulu. Mutta tuntuu että olen ihan toimintakyvytön. Ap
Miksi sinun PITÄISI järjestää joulu?
Jos pitää, tee asia mahdollisimman yksinkertaiseksi.
Haet kaupasta valmiit sapuskat, kinkut, soosit ja laatikot.
HAet vintiltä kaiken joulukrääsän, isket lastenhuoneen lattialle ja annat muksuille ja ukollesi vapaat kädet tehdä koristelu tai olla tekemättä.
Jouluaattona kippaat valmiit sapuskat uuniin, sytytät kynttilöitä pöydälle ja kutsut köörin syömään.
So simple.
Pöytään viiniä, Fernettiä, portteria ja sidukkaa ja muutaman tunnin kuluttua voit aloittaa ulinan kuinka kukaan ei välitä ja saat hyvällä omallatunnolla sammua oksentamisen jälkeen vessan lattialle.
Hyvää joulua.
Miksi pitää olla katkera ja kuvottava? MIKSI?
Siksi että teille paremmille ihmisille tulisi parempi olo edes jouluna.
Ilman meitä katkeria ja kuvottavia ihmisiä, sinä et voisi tuntea ylemmyyttä ketään kohtaan, joten..........
Mitä kumman ylemmyyttä??? Sairas hiippari.
No huomaatkos nyt itse, kuinka sinua helpotti kun menit henkilökohtaisuuksiin ja haukuit minua sairaaksi hiippariksi.
Onneksesi olet parempi ihminen kuin minä :-)
Onko tämä sulle jotain ekshibitionismia?
Vierailija kirjoitti:
Ihan pintapuolinen siivous vain, siivoa keväällä kun on enemmän voimia. Eineksiä kaupasta. Ei se ole niin justiinsa.
tämä , siivoat sitten kun jaksat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kamala vuosi takana. Olen vihainen ja surullinen monestakin asiasta. Toisaalta huomaan että jollain tasolla herkkyys ja luovuus yksin levätessä tuottaa ehkä jotain parempaa pian. Jotain hyvää nimittäin vähitellen tajuaa. Ilkeille ihmisille en laita ajatustakaan enää.
Tämä siis sivusta.
Yhyy yhyyy, ilkeitä ihmisiä yhyyy yhyy kiusaaa yhyyy😫
* wänk wänk wänk. *
Vierailija kirjoitti:
Yhyy yhyy on niin itkuinen olo kun ei jaksa mitään ja kipuilen sen kanssa yhyy yhyyyyyyyyy 😫😭
Pukki tulee varmasti ensi vuonna, mutta sitten pitää olla kiltti.
Jeessus....
Lepää ensin. Otat huomisen levon kannalta, et tee mitään vaan lepäät, valmisruokaa ja vaikka herkkuja jos kuuluu tapoihisi. Jos lapsi roikkuu ruudulla niin eiköhän onnistu.
Mikään ei ole niin hirveää kuin tehdä väkisin ja väsyneenä.
Päätä sitten tärkeimmät asiat mitkä haluat olevan kunnossa jouluksi ja teet vain ne.
Vaikka siisti keittiö, puhtaat petivaatteet ja lattia. Ei kaikkea tarvitse tehdä. Lahjo lapsi hommaan mukaan.
Anna itsellesi lupa lepoon. Joulu koostuu muista asioista kuin siististä kodista.
Minunkin piti tänään siivota mutta olenkin leikkinyt lasten kanssa päivän ja juoruillut ystävien kanssa puhelimessa, nukuin päikkäritkin. Olen jo oppinut että jos ei lähde niin ei pidä edes yrittää. Sitten kun on se siivousvire, teen tuntiin enemmän mitä väkisin tehdessä koko päivänä. Nyt kuitenkin käyn vaihtamassa kaikille puhtaat petivaatteet, tuli sellainen fiilis.
Tiedätkö, että kaikista tuntuu ajoittain tuolta? Minä teen pitkää päivää töissä, mies yleensä illat / yöt töissä 14 tunnin työvuoroissa. Kolme lasta ja koiria. Mulla on tuo lopen uupunut -tunne harva se päivä, mutta revin itseni niskasta ylös ja teen pakolliset. Korostan, pakolliset. En yhtään enempää. Ja kun esimerkiksi eilen sain vessat ja kylppärin pestyä, oli ihan voittajaolo. Tänään tein vain ruuat.
Mutta harvalla se kultalusikalla tarjoillaan, jos jotain haluaa tapahtuvan, se pitää itse tehdä. Voimia itsesi johtamiseen.
Minä olen mies ja voisin ihan pyyteettömästi tulla siivoamaan ja tekemään jouluvalmisteluja. Se menee niin rutiinilla ja tiedän, miten iso stressin helpotus se on, että hyvin voisin auttaa osaltani näin joulumielen levittämistä.
Itselläni on henkisesti ja fyysisesti aika raskas työ ja aina loman ekoina päivinä olen aivan kanttuvei ja tekisi mieli vaan maata sohvalla ja nukkua. Tottakai tulee huono omatunto kun somessa muut äidit leipovat pipareita ja tekevät laatikoita, koti on viimeisen päälle tiptop, kynttilät palavat ja lapsia viedään luistelemaan ja laskettelemaan, mutta silti yritän sallia itselleni muutaman päivän täyslevon. Enkä usko että tästä lapsillekaan traumoja jää, kun ollaan köllötetty vierekkäin sohvalla ja katsottu joululeffoja ja pelattu lautapelejä, syöty pakastepizzaa ja toinen lapsi on koristellut kaupan valmiita pipareita. Koti on vähän sinnepäin mutta vielä ehtii ennen aattoa laittaa tavarat paikalleen.
Meillä ei tehdä jouluna mitään jäätävää koko talon siivousta, vaan imurointi, vessojen pesu, tavarat paikoilleen ja pintojen pyyhkiminen, aikaa menee tunti ja siinä se. Ruuat tilaan kotiovelle ja ostan ihan häpeilemättä kaupan valmiita jouluruokia, jotka maistuu yhtä hyvälle kuin omatekemät. Muutama joulukoriste paikalleen ja lahjat pakettiin, siinä on meidän joulu. Ei meillä tietenkään missään pellossa eletä, mutta jouluna ei meillä ole hössötystä tai hermojen kiristelyä, joulu tulee vähemmälläkin.
Minkä ikäinen lapsesi on? Jos hän on jo kouluikäinen, hän voinee mm. viedä roskat, minkä mainitsit aloituksessa, ja tehdä joitain muitakin siivoustöitä. Minun lapsuudessani me lapset osallistuimme joulusiivoukseen ja hoidimme monia juoksevia asioita.
Et maininnut puolisoa, mutta jos sellainen löytyy, niin yhdessä siivoatte.
Ennen joulua voi elää valmisruoalla. Ja jouluruoistakin suuren osan saa valmiina kaupasta.
Minua helpottaa listan tekeminen tuollaisissa tilanteissa. Eli kirjoittaa ranskalaisin viivoin kaikki tehtävät ylös siinä järjestyksessä kuin ne tekee. On kiva aina pyyhkiä tehty tehtävä listalta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
No huomaatkos nyt itse, kuinka sinua helpotti kun menit henkilökohtaisuuksiin ja haukuit minua sairaaksi hiippariksi.
Onneksesi olet parempi ihminen kuin minä :-)