Tiedättekö ketään, kenellä olisi vielä seinällä toimiva käkikello? Sellainen, josta käki tulee ulos sanomaan kukkuu tasatunnein?
Kommentit (28)
Kukkuu se puoleltakin. Meillä on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autotallissa on isoisän tekemä käkikello, koska vaimo ei halua sitä sisälle. Oikeastaan ensin lähti nojatuolini ja sitten evättiin käkikello. Nyt ihmetellään miksi olen niin paljon autotallissa. Hienoja kapineita, voisin vanhoillapäivillä vaikka kerätä noita ja tasatunnein olisi surrealistinen hetki.
Tulipa paha mieli tästä :( Ei tulisi mieleenkään häätää miehen tavaroita autotalliin, jos se kerran niistä tykkää
Eipä kai se reilua ole, toisaalta hänelle on tärkeää, ettei ne ole sisällä, joten olemme sitten autotallissa. Hänellähän tästä paha mieli on.
Mummolassa on tosi hieno, tuotu Itävallasta.
Meillä oli kotona käkikello, kun olin pikkupoika. Muistan, kun tykkäsin siitä käen kukunnasta ja odotin seuraavaa kertaa, milloin kukkuu.
Muutimme toiselle paikkakunnalle, tavaraa tuntui olevan paljon ja siinä yhteydessä äiti hävitti osan tavaroista ja mukana meni myös käkikello, jonka olisin tahtonut äidin säästävän.
Minulla on käkikello seinällä könninkellon vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa on Venäjältä tuotu,käkeä pitää kyllä maanitella :)
😂 Kuulostaa venäläiseltä.
Pukki tarvitsi konttiin käkikelloa , joka käy ja kukkuu.
Olin Sveitsissä nuorena töissä ja asuin hostellissa.
Hostelli oli vain pieni kerrostalo neljällä huoneella, sellainen kapeiden kujien alppikylä. Alakerrassa oli kellokorjaamo ja käkikellokauppa. Se kukkuminen kaikui kaikkialla talossa, taaimmaisessa huoneessa vaimean aavemaisena vaihdellen täysääniseen kukuntaan huoneiden välillä.
Pahinta oli kerran kun asiakas toi kaksi pahasti vireistä isoa kaapikelloa. Näiden käet kukkivat pahasti epätahtiin kun muuhun käkikuoroon yritti tottua, muutenkin aina jos joku sadoista kelloista alkoi käydä epätahtiin niin sen huomasi. Muut asukkaat eivät ymmärtäneet miten muka erityisherkästi reagoin kelloihin. Siinä nimittäin alkoi aavistaa sen kukuntakuoron kohta alkavan ja puhuminen meni erilaiseksi ja valppaaksi kun kukunta-aika lähestyy. Vaikka hampaita saattoi pestä ja sillan alitajuisesti jäykistyen odottaa kukuntaa alkavaksi.