Kerro ihastuksistasi avioliiton / pitkän suhteen aikana
Pitkän suhteen aikana ihastuksia väistämättä tulee ja menee. Millaisia sinulla on ollut ja mitä niistä seurasi?
Kommentit (40)
Mulla takana potkä suhde mieheeni.
Muutamia ihastuksia matkan varrella on ollut. Mitään kummempaa ei ole tapahtunut. Ovat selkeästi kuitenkin liittyneet jaksoihin, jolloin mies ollut poissaoleva tai oma suhde muuten jotenkin väljähtyneellä tai raskaalla tolalla.
Ovat menneet ohi kun tietoisesti parannettu sitä aviosuhdetta ja suunnattu energia siihen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:27"]
En pidä ihastumisia sinne tänne normina. Itse en ihastu, ihan oma kumppani on ykkönen. :)
Päinvastoin, jos ihastuu niin oma suhde ei toimi.
Jos itsellä hyvä suhde ei tarvitse edes miettiä tyyliin " tätä suhdetta en pilaa vaikka nyt työpaikan uuteen tyttöseen ihastuinkin taas kerran" Typerää ja kypsymätöntä sanoisin.. Sellaisen kumppanin antaisin ilomielin kiertopalkinnoksi eteenpäin. Tämä siis oma henk.koht. mielipide.
[/quote]
Typerää ja kypsymätöntä? Kuinka voit olla noin naivin mustavalkoinen!
Kuolivatko sinun tunteesi osittain siksi, että aloitit suhteen? Lakkasiko kehosi kaihoamasta lisääntymiskumppaneita?
Olet joko:
a) Trolli
b) Pentu
c) Vastarakastunut eikä pitkää suhdetta nähnykään
d) Inhimillysyytensä kieltävä uskovainen yms fanaatikko
e) valehtelija
[/quote]
REPS!
Tämä on paras viikkoihin! :D
Kuolivatko sinun tunteesi osittain siksi, että aloitit suhteen? Lakkasiko kehosi kaihoamasta lisääntymiskumppaneita?
Voi LOL
Oletko oikeasti noin idiootti että "kehosi kaihoaa lisääntymiskumppaneita". LOL LOL :DD
[/quote]
Kyllä se kauhoaa niitä lisääntymiskumppaneita, huora se on toiselta nimeltään, kaikkien miesten unelmien kiertopalkinto..;)
[/quote]
Itselleen vastaileva pelokas poikanen :)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:42"]
En pidä ihastumisia sinne tänne normina. Itse en ihastu, ihan oma kumppani on ykkönen. :)
Jos itsellä hyvä suhde ei tarvitse edes miettiä tyyliin " tätä suhdetta en pilaa vaikka nyt työpaikan uuteen tyttöseen ihastuinkin taas kerran" Typerää ja kypsymätöntä sanoisin.. Sellaisen kumppanin antaisin ilomielin kiertopalkinnoksi eteenpäin. Tämä siis oma henk.koht. mielipide.
[/quote]
Olet joko:
a) Trolli
b) Pentu
e) valehtelija
[/quote]
REPS!
Voi LOL
Oletko oikeasti noin idiootti että "kehosi kaihoaa lisääntymiskumppaneita". LOL LOL :DD
[/quote]
Kyllä se kauhoaa niitä lisääntymiskumppaneita, huora se on toiselta nimeltään, kaikkien miesten unelmien kiertopalkinto..;)
[/quote]
kauhoaakin sopii huoraan
Olemme erilaisia. Osa ihastuu helposti, osa ei. Suht simppeliä. Ei kannata tuomita ihmistä, jos hänellä on erilaisia vajavuuksia kuin sinulla.
Huoraksi nimittely ei varsinaisesti luo hyvää tunnelmaa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:49"]
Olemme erilaisia. Osa ihastuu helposti, osa ei. Suht simppeliä. Ei kannata tuomita ihmistä, jos hänellä on erilaisia vajavuuksia kuin sinulla.
Huoraksi nimittely ei varsinaisesti luo hyvää tunnelmaa.
[/quote]
Kiitos :)
Todennäköisesti kalikka kolisi omaan nilkaan ja siksi suhteeton reaktio.
Yksi ihminen täällä on miehelleen uskollinen mutta katsoo asiakseen nimitellä toisia huoriksi. Miksen vakuutu tämän akan moraalin tasosta?
Kyllähän se on fakta jos muut kiinnostaa siinä määrin että pitää ihastua, on oma suhde kuihtumassa. Paras vaihtaa kumppania tuolloin! Muttei pettää, ensin sinkuksi. Sitten vapaa markkinoille.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:52"]
Yksi ihminen täällä on miehelleen uskollinen mutta katsoo asiakseen nimitellä toisia huoriksi. Miksen vakuutu tämän akan moraalin tasosta?
[/quote]
Veikkaan että petetty naisia vihaava mies.
Kyllähän se on fakta jos muut kiinnostaa siinä määrin että pitää ihastua, on oma suhde kuihtumassa. Paras vaihtaa kumppania tuolloin! Muttei pettää, ensin sinkuksi. Sitten vapaa markkinoille.
[/quote]
Olen aina pitänyt itseni keskivertona mielipiteiden suhteen ja ajattelin juurikin noin. Eli kyllä suhde on kulahtanut jos ihastuu muihin, niin se vain on. Miksi jäädä kituuttelemaan suhteeseen jossa ulkopuoliset kiinnostavat omaa kumppania enemmän.
AP en ole ihastunut suhteeni aikana. Kummallinen aloitus.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:54"]
Pitkän suhteen aikana ihastuksia väistämättä tulee ja menee. Millaisia sinulla on ollut ja mitä niistä seurasi?
[/quote]
En ole ihastunut, pidän outona väittämääsi että ihastuksia tulee väistämättä. Et ole oikeasti rakastunut.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:02"]
[/quote]
Olen aina pitänyt itseni keskivertona mielipiteiden suhteen ja ajattelin juurikin noin. Eli kyllä suhde on kulahtanut jos ihastuu muihin, niin se vain on. Miksi jäädä kituuttelemaan suhteeseen jossa ulkopuoliset kiinnostavat omaa kumppania enemmän.
[/quote]
minä en ajattele noin. Jos on lapsi tai lapsia, asia ei ole ihan yksinkertainen. Ihastumiset omalla kohdallani olivat oire omista, ei parisuhteen ongelmista. Joillekin tuo uuteen suhteeseen lähteminen on oikea ratkaisu, mulle tuskin ois ollut.
Pointtini on se, että näihin asioihin harvoin löytyy yleispätevää sääntöä. Voisin itse alkaa omien kokemuksieni pohjalta saarnata, että kaikkien pitää pysyä suhteessa eikä SAA erota ihastuksien takia. Mutta kun tiedän, että tää toimi meidän avioliitossa. Jokainen suhde on erilainen. Miksi pitää tuomita ja neuvoskella? Eikö se ole merkki kapeakatseisuudesta ja sivistymättömyydestäkin?
Teininä ihastuin joka viikko, sitten rakastuin. Nyt takana lähes 30v avioliittoa ja ihastun häneen edelleen uudestaan ja hän minuun, se kertoo kaiken tarvittavan! Ei ole mitään syytä ihastua muihin.
En ole vielä tässä suhteessa ihastunut, aikaisemmassa suhteessa ihastuin kaksi kertaa, ne olivat suhteemme kriisiaikoina. Ja erohan lopulta tuli. Oma mieheni on sellainen joka naiseen ihastuja, joten uskon että hänellä on ihastuksia ollut. Yritän vaan olla miettimättä asiaa. Ja tunnen siis mieheni vuosien takaa jo ennestään ja tiedän miten meidän suhteemme alkoi, siksi siis epäileväinen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:52"]Kyllähän se on fakta jos muut kiinnostaa siinä määrin että pitää ihastua, on oma suhde kuihtumassa. Paras vaihtaa kumppania tuolloin! Muttei pettää, ensin sinkuksi. Sitten vapaa markkinoille.
[/quote]
Höpölöpö. Omaa suhdetta yli 20 vuotta takana ja vaikka en itse ihastu kovinkaan herkästi, niin kyllä niitä ihastuksia muutamia on ollut. Suhteessa on ollut vaikeitakin aikoja ja erokin on pari kertaa käynyt mielessä, mutta ihastukset eivät ole ajoittuneet näihin hankaliin aikoihin. Minusta olisi ollut todella lapsellista todeta jonkun ihastuksen takia, että suhde on kuihtumassa ja se on syytä lopettaa. Pitkään suhteeseen mahtuu monenlaisia aikoja, välillä parisuhde kukoistaa ja välillä on laimeampaa. Tärkeintä on oma halu jatkaa suhdetta niistä vaikeista ajoista tai ihastuksista huolimatta. Korkeat avioeroprosentit johtuvat osin varmaan epärealistisista odotuksista parisuhdetta kohtaan. Että koko ajan pitää olla niitä huippuhetkiä ja rakastumisen tunnetta. Kun ei se vaan mene niin.
Kun nyt mietin, niin omat ihastukset ovat olleet sellaisia, että olen töissä ensin saanut huomiota joltain mieheltä ja huomannut käytösestä hänen ihastuneen. Ensin en ole itsessäni tunnistanut vastaavaa, mutta sitten jossain vaiheessa joidenkin miesten kohdalla ihastus onkin muuttunut vastavuoroiseksi. Mitään fyysistä ei kuitenkaan ole koskaan ollut.
Olen täysin samoilla linjoilla nro 37 kanssa! Parisuhteessa voi mennä ihan hyvinkin ja silti ihastua johonkin toiseen ihmiseen. Mielestäni ihastumisessa ei ole mitään pahaa, mutta jos alkaa tehdä asioita, jotka voisivat johtaa suhteeseen ihastuksen kanssa, niin se ei enää ole oikein.
Mä olin ihastunut avioliittoni aikana kolme kertaa niin että sukat pyörivät jalassa aina kun ihastukseni silloinen kohde tuli lähelle. Yksi oli oma opettajani kun vaihdoin ammattia; pitkä, tumma, sinisilmäinen eläinrakas mies joka kaiken lisäksi tiesi minua kiinnostavasta asiasta paljon (no, pakkohan sen oli, oli aineen opettaja).
Toinen oli hintelä, vaalea mies, mutta sen huumori toimi mun ajatusmaailman kanssa yksi-yhteen. Mä olin aivan myyty aina kun se oli lähellä, onneksi niin kävi hyvin harvoin.
Viimeinen olikin sitten vakavampi juttu ja siinä kemiat kohtasivat molemminpuolisesti. Olin vapaaehtoisena järjestyksenvalvojana eräässä isossa yleisötapahtumassa ja niin oli se mieskin. Jo "tulokoulutuspäivänä" näin sen miehen ja hän minut ja jotenkin vaan kulkeuduttiin porukan läpi vierekkäin ja varmistettiin että oltiin samassa järkkävuorossa. Sitten selvisi että hän on valmentajana samassa lajissa mitä lapseni harrasti, mutta eri ryhmässä. jo alkoi muakin kiinnostamaan vanhempainillat mitä urheiluseura järjesti, sit olinkin jo joukkueessa mukana jojona. Eräässä saunaillassa oli mukana sen toisenkin porukan valkut ja jojot ja minä ja se mies löysimme toisemme vähän paremmin. Emme tosin uskaltaneet edes suudella, mutta koskettelua jne. teinimeininkiä riitti.
Tuli uusia saunailtoja ja eräästä jäimmekin sitten saunailtapaikkaan jatkoille, mutta suutelua pidemmälle emme menneet. Mutta ne suudelmat olivat jotain käsittämättömiä, sähköisiä, tunnetta ja himoa täynnä...
Sama meno jatkui joka saunaillassa ja loppui kun mies muutti pois paikkakunnalta perheineen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:02"]
[/quote]
[/quote]
Koska suhteet elää ja venyy eri tahtiin kuin eripariset kuminauhat; joskus toinen on pidemmällä kuin toinen mutta aikaa myöten ovat taas samalla aaltopituudella. On naiivia luulla että esim. 20 vuoden aikana molemmat kehittyisivät käsi-kädessä tismalleen samaa tahtia ja samoilla mielenkiinnon kohteilla varustettuna.
harmittomat ihastukset, jotka on luettavissa samaan kategoriaan vaikka näyttelijän fanituksen kanssa, on enemmän kuin normaaleja.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:54"]
[/quote]
En ole ihastunut, pidän outona väittämääsi että ihastuksia tulee väistämättä. Et ole oikeasti rakastunut.
[/quote]
En olekaan. Enää. Siis rakastunut. Mutta rakastan kyllä miestäni. Olen samaa mieltä siitä, että ihastuksia tuskin tulee silloin, kun on rakastunut. Mutta ei se rakastumisen huuma kestä kovin montaa vuotta. Rakkaus sen sijaan on meillä kestänyt jo yli 20 vuotta. Ap
[/quote]
Olet joko:
a) Trolli
b) Pentu
e) valehtelija
[/quote]
REPS!
Voi LOL
[/quote]