*.*.*.* Jouluksi kuntoon vko 31 *.*.*.*
No niin, nyt se sitten alkaa! Virallinen lähtöpunnitus on mulla nyt suoritettu. :) Suurin haaste mulla taitaa olla noiden herkkujen pois jättäminen... Mutta tahto on kova, joten eiköhän se tästä. Ajattelin juuri kohta lähteä pitkälle vaunulenkille tytön kanssa.
Mutta tässä siis minun lähtörivini:
Pituus: 170 cm
Lähtöpaino / nyk. paino / tavoitepaino: 73.5 / 73.3 / 68 kg
Palaan kertomaan kuulumisiani viikon varrella. :)
Minzy
Kommentit (24)
Jospa minäkin sitten koitan tätä kautta saada puhtia laihdutukseen... Raskauden aikana kertyi 12kg, niistä nyt reilu 7 jäljellä, ei oikein tahdo hävitä kun nuo makeat maistuu varsinkin suklaa.
Kahden koiran avulla olen koittanut lenkkeillä ja touhuta muutenkin, mutta kun on niin kuuma... (seliseli) =) Nyt kuitenkin päätin että kilot lähtee tavalla tai toisella, joulukuussa on serkun häät ja haluan silloin olla " edustuskunnossa" ja mikäs sen parempi aloitus onkaan kuin uusi kuukausi...
Tältä näyttää lähtörivi:
Alku 77,2kg
Nyt 72,2kg
tavoite 65-60kg
Hiljaa hyvää tulee... Pituus on 165,5cm, joten ihanne olisi alle 65kg:n, mutta jos nyt sitten ensin pääsisi alle 70kg:n...
Huhhuh, mites usein te käytte väliaika tietoja tänne kirjaamassa ja lasketteko pisteitä? Tai pidättekö muuten jonkinlaista päiväkirjaa liikunnasta ja syömisistä päivänaikana? Mahtaakohan painonvartijoiden sivuilta tai muualta netistä löytyä jotain pistelaskuria? En muuten ole utelias, hiukan vain tiedon haluinen.. =)
Virallinen lukema näytti nyt sitten 62,8kg eli -200gr viime viikosta. Hyvältä näyttää suunta :)
Pituus: 162cm
lähtöpaino:63kg
lukema nyt: 62,8kg
tavote:n.55-57kg
hyvin on sujunut, vaikka anopin synttäritkin olivat perjantaina ja pakko on myöntää että kakkupala ja jätskiä tuli syötyä... No, poljin sitten stepperiä kun tyttö ja mies olivat jo menneet nukkumaan että edes osa kaloreista lähtisi saman tien..
Joo, herkut ne on mullekin se pahe. Varsinkin päiväkahvia juotaessa kun tyttö nukkuu päikkäreitä, maistuu niin hyvälle pari keksiä siinä samalla.. Purkkaa olen nyt koittanut tuohon keksin himoon syödä..
Muuten ruokavalioon en osaa puuttua. En nimittäin käytä rasvaa leivän päällä, en syö punaista lihaa (näin ollen grillikausi on helppoa minulle :) ) käytän kevytmaitoa, -jugurttia, -juustoa yms. Syön hedelmiä ja vihanneksia ainakin muutaman päivän aikana välipaloina. Jos jollain on jotain ideoita tuohon ruokapuoleen, niin otan vinkit iloisesti vastaan. Ehkä se sitten on nuo herkut, jotka tätä urakkaa hankaloittaa ja hidastaa...
Tämän kevennyksen koitan suorittaa niin että paino putoaisi pikkuhiljaa ja itsekseen ;) ja ilman pisteytyksiä yms.lenkkeilyllä ja herkkujen (erityisesti keksit ja jätski) poisjätöllä.. tai ainakin vähennyksellä *virn*
Voisko joku muukin ottaa jotain kantaa tuon esittelypinon tekemiseen kuin pelkästään [b]seiskanelonen[/b]? Tässä linkki edellisen viikon keskusteluun, jossa otin asian puheeksi:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7904400&p=&mpage=2&tmode=…
Aloitin siis pistelaskun 27.7, mutta heti meni pieleen kun lauantaina oli vieraita ja piti sitten sitä siideriä lipittää... Mutta en lannistu. Liikuin kuitenkin viikonlopun aikana paljon, lauantainakin kävelin koiran kanssa 8km. Pistelasku jatkuupi! Tänään olen niin väsynyt että ei huvita kyllä lähteä lenkkeilemään. Koira saakoon pyörälenkin. Ehkä jo huomenna virkeämpänä.
Tilanne tällä hetkellä: pituus 163cm
aloituspaino 70kg
paino nyt 70kg
tavoitepaino 62kg
[b]Ansku-80[/b]: Mä luulisin että sun kohdalla voikin olla vaikeaa pudottaa painoa ainakaan paljoa tuosta alaspäin, kun olet jo nyt normaalipainoinen. (Pituudesta ykkönen pois ja paino on sopiva, esim. minä itse 163cm ja 63kg siis olisi sopiva paino tämän säännön mukaan. Joten voi olla etten itsekään saa painoa tuon alemmas.) Mietinkin tässä, että onko sinulla varsinaisesti laihduttamista? Pari kiloa pois ja alkaisit kiinteyttää itseäsi kilojen pudotuksen sijasta? En halua ketään täältä pois häätää enkä tiedä millaiseksi itse koet vartalosi, ja miten kilot sinussa näkyvät, mutta tämä nyt oli vain ehdotus, jos painon pudotus tuntuu mahdottomalta. Tuo painonvartijoiden pisteytys on kyllä sellainen keino, että sillä laihtuu, jos sitä malttaa tarpeeksi kauan noudattaa. Ja tietysti oppii samalla syömään terveellisesti. Itsellänikin on karkit ja muu makea ollut varmasti se pahin painon nostaja, joten on opeteltava jättämään niitä vähemmälle ja osittain kokonaan pois.
[b]hipsuli06[/b]: Juu, joka viikko tehdään viikkopino ja maanantai on aina se punnituspäivä. Viikkopinoon voi jokainen käydä vapaasti palstailemassa ja kertomassa edistymisestään. En tiedä onko painonvartijoiden nettisivuilla pistelaskuria. Itse sain omat pisteenlaskuohjeeni tuttavaltani.
TSEMPPIÄ KAIKILLE LAIHDUTUKSEEN!!!
T:Titi-uu
Ottakaa porukkaan pieni punkeroinen ;)
Lueskelin juttujanne pari kertaa ja tuo jouluksi kuntoon kuulostaa sopivalta aikataululta. Raskauden jälkeiset kilot on nyt vuodessa karistettu (82.5 kg -> 70.5 kg), mutta nyt pitäisi saada esiin se sisälläni asustava Laiheliini.
Tänään painoa 70.5 ja tavoite olisi 62 (pituus 162)
Kevennetty linja alkoi tänään kyllä aika kivisesti. Yleensä tykkään kevyttuotteista, mutta se KEVYT Aurajuusto oli niin kauhiaa, että meinas sielu jäätyä. Yritin vielä parannella sitä 2% tuorejuustolla... älkää koettako kotona !
Tsemppiä kaikille !
TITI-UU: Joo, mun piti tosiaan kommentoidakin sitä esittelypinoa, mutta näyttää siltä että unohdin kuitenkin. :) Mun mielestä se on oikein hyvä idea. Siinä vois tosiaan olla noi pituudet ja painot sekä lyhyesti omia laihdutuskeinoja. Nähtäis siitä sitten myös että keitä kaikkia meitä on mukana. Ja niin, olisko mitään ideaa laittaa siihen myös esim paikkakuntaa mistä päin Suomea on? Vois vaikka samalta suunnalta olevat lähteä joskus yhdessä kävelylenkille.
PUNKIS: Tervetuloa mukaan vaan! :)
Tsemppiä kaikille vaan edelleen täältäkin!
Minzy
Nyt olemme saaneet loistavan joukon leidejä yhteiseen projektiimme mukaan. Kaikilla on yhteinen päämäärä ja paljon erinomaisia keinoja päästä sinne! Yhdessä onnistumme, uskokaa pois!
Titi-uu: Tosi hyvä idea se esittelypino. Toteutukseen vaan! Sieltä on sitten helppo katsoa ketkä ovat mukana ja millaisin tavoittein.
Minun virallinen terveen elämän ja painon pudottamisen alkamispäivämäärä on huomenna 1.8. Jotenkin on helpompaa aloittaa kuun alusta -en tiedä miksi. Syy on varmaan sama kuin se, miksi useimmat laikkarit alkavat maanantaisin :)
Joka tapauksessa, jääkaappiin on hankittu terveellistä ruokaa ja terveellisiä välipaloja. Huomen aamulla hyppään vaa´alle ja saan sieltä aloituslukeman. Hui -hieman pelottaa näin lomien jälkeen mikä on tuomio :) Tulen sen sitten teille tunnistamaan, ja siitä alkaa joka viikkoinen punnitus tavoitteeseen asti. Tavoitepaino on siis se 65 kg ja tavoiteaikataulu 4 kk eli elo-marraskuu. Näin voisi olla sitten sutjakassa pikkujoulukunnossa ;)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7938340&p=1&tmode=1&smode…
Kävisittekö kaikki laittamassa tuonne yllä olevasta linkistä vapaamuotoisen esittelytekstin itsestänne? Esittelytekstissä saisi olla ainakin pituus, aloituspaino, tavoitepaino ja päivämäärä, milloin on aloittanut laihdutuksen. Muuten siis voi kertoa ihan vapaasti mitä haluaa. Päivittelen sitten sitä mukaa tuota esittelypinoa kun sinne tulee tekstiä.
Esittelypino on vielä aika karkea, siihen voisi lisätä myös jonkun yhteisen tekstin, jotain tyyliin " me kaikki haluamme laihtua jouluun 2006 mennessä" plaa plaa plaa... Ehdotuksia? Muokkaan sitä paremmaksi kunhan ehdin, mutta ensin tärkein, eli esittäytymiset!
Eikun esittäytymään!
esittelytekstit laitan siinä järjestyksessä kun mukaan on liitytty!
Ihan ensiksi Titille kiitos listan tekemisestä. En ehtinyt asiaa lainkaan kommentoimaan, kun oli jo lista sydämineen valmiina. Hyvä, hyvä!
No, huomisesta alkaa taas tämän rouvan painoprojekti. Tämän päivän lukemat ovat siis:
-pituus 162 cm
-lähtöpaino 64 kg
-tavoitepaino 60 kg
Tämän iltaisen, ja piiiiitkään aikaan viimeisen, karkkipussin jälkeen kaivan taas esiin pistetaulukot ja rupean laskemaan. Sillä keinolla se paino on pudonnut ennenkin. Harmi vaan, että näin kesällä on kaikkia juhlia ja tapahtumia, joihin syöminen liittyy ensisijaisesti. Siltä osin kai voi olla onnellinen, että kesä loppuu kohta ja pääsee takaisin arkirytmiin. Syksyllä aloitan myös säännöllisen työmatkaliikunnan, joko siis pyöräilyn tai kävelyn. Tämä tapahtuu kyllä enemmän olosuhteiden pakosta kuin vapaasta tahdosta, koska mies joutuu ottamaan auton kulkeakseen omaa, pidentynyttä työmatkaansa. No, ehkäpä sitten olen jouluna hoikassa kunnossa :D Siitä kai nauttii kaikki...
Palaillaan viikon aikana!
~desejo~
Titi-uu vinkistä. Luulen että se tosiaan on niin...Kaikki ylimääräinen vain on kertynyt peffaan ja mahaan ja omasta mielestäni siksi minun juuri tarvitseekin laihduttaa. Ja luulen että se herkkujen eliminointi auttaa paljonkin asiaan. Lähinnä siksi tähänkin " liityin" koska kaikki mahdollinen tsemppi ja apu on tarpeen. Ja tämä julkinen painon kirjaaminen luo tarvittavaa painetta, itsekseen sitä helposti tulee ajateltua että huomenna sitten...ja taas huomenna...tai huomenna ;)
Olen siis pulleamman näköinen, mitä vaaka ehkä antaa ymmärtää. En suinkaan ihannoi laiheliinejä, enkä itse sellainen haluaisi edes olla, eli jos tuo ylimääräinen lähtee jo muutaman kilon ja vatsa/peffajumpan kanssa niin olen enemmän kuin tyytyväinen :) Korjailinkin hiukan tavotteitani tuohon esittelypinoon.
Eli jouduin vaihtamaan nimeä kun en päässy kirjautumaan.Ite muistin ihan varmasti!oikein mut kone ei hyväksyny mun käyttäjätunnusta ni pakko oli vaihtaa nimi!HÖ!!
Tänää puntaris,paino 75..Vkl meni mässätessä,vieraita oli ja itseasiassa koko vko on normaalia pahempi!Vielä juhlitaan 6v:n syttäreitä ja viertaita käy enemään ku yleensä..Lisäks vklna pääsen tuulettumaan :-)
Eli ihan oikee laihis alkaa ens maanantaina,mut mukana olen jo nyt ajatuksen tasolla...ja nämä ei vieraspäivät pidän herkut pois!
Kiva tuo esittelypino!Kiitos Tiiti-uu...menikö tuokaan oiekin,mut tiedätte kelle kiitos kuuluu :-) Kirjotan sinne ku sopivassa rakosessa muistan.
miiri
Missäs on [b]äippyli-83[/b), koko tämän " projektin" alulle laittaja? *huhuilee* Toivottavasti et pistänyt pahaksesi kun ruoesin organisoimaan täällä ja tein tuon esittelypinonkin... Kävisitkös sinäkin laittamassa sinne terveisesi? Linkki sinne alla:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7955960&p=1&tmode=1&smode…
Myöskin [b]oodi77[/b], [b]miiri75[/b], [b]Anemos[/b] ja [b]Punkis[/b] kävisittekö laittamassa itsestänne esittelytekstiä?
Itselläni ei tällä hetkellä laihdutus eikä pisteiden laskeminen suju, sillä olen kuumeessa ja niin pahan flunssan kourissa että pitää melkein syödä ja juoda sitä mikä maistuu ja alas menee. Aika kehno fiilis *niisk* nenu vuotaa. Eli laihdutusinto jatkuu minulla vasta kun olen parantunut.
mun lihavoinnit meni vähän mönkään...
Moikka!
Ollaan saatu hyvän kokoinen porukka kasaan keventyjiä. Loistava juttu!
Ajattelin kysäistä sellaista galluppia, että mikä on sinun suosikkilaihdutusherkku? Eli siis sellainen ruoka tai välipala, jota himoitset ja silti vähäkalorista (terveellistä). Itse tykkään tosi paljon vesimelonista, jota voi pilkkoa lautaselle naposteltavaksi. Hyvänä iltapureskeltavana toimii myös raejuustosalaatti, jota voi myös kasata ison kasan lautaselle ilman huonoa omatuntoa. Onneksi en käytä salaatinkastiketta. Millaisia laikkariherkkuja teillä on?
Titi-uu: Koitahan parannella itsesi kuntoon. Uskon, että flunssassa laihdutusinto ei ole parhaimmillaan eikä liikuntaakaan saa/voi harrastaa. Ota siis vain rennosti sairastelun ajan (toki syöden terveellisesti) ja sitten uudella tohinalla terveenä liikenteeseen.
Täällä on ollut tosi hyvä tsemppi päällä. Rasvaisia herkkuja ei ole edes tehnyt mieli ja olen urheillutkin päivittäin. Toki " virallista" laihdutusta ei ole takana kuin 3 päivää, mutta alku se on sekin. Toivotaan että hyvä fiilis säilyy eikä tule retkahduksia.
Kaikille kovasti tsemppiä viikonloppuun, silloin on yleensä enemmän houkutuksia ympärillä kuin arkena. Itse välttelen alkoholia, sillä tiedän että sitten alkaa tekemään mieli sipsejä, pitsaa, grilliruokaa....
Kertokaahan muutkin kuulumisia!
Kepardi
Mun suosikkiherkkuja " laihdutusruoista" on varmaan ainakin valion sokerittomat mehukeitot ja tietysti tuoreet marjat, light cokis ja raejuusto.
Helou siskot...
Eilen illalla palattiin tosiaan mökkeilemästä. 4pv ilman telkkaria (luonnollisesti myös nettiä) teki hyvää, joskin kotona tulikin sitten tuijotettua sitä heti koko ilta. Oli vissiin kiintiössä vajetta?
En tiedä, ehtikö kukaan lukea mun riviä ensimmäiseltä viikolta, mutta laitan sen uusiksi:
Pituus/lähtöpaino/paino nyt/tavoite
170cm/84kg/81.8kg/71-72kg
Yllättäen toi mökkireissu oli aika kohtalokas: siideriä ja viiniä joka päivä sekä grilliruokaa pestolla, vuohenjuustolla jne höystettynä. Tsemppasin kuitenkin jättämällä sipsit pariin kouralliseen (normaalisti koko pussi!) ja jättämällä aamiaisen maltilliseen kokoon ja ilman juustoa. Eilen kotiin tullessa vaaka näytti 82,5 eli +600g, mutta tänään näytti taas pudonneen tuonne 81kg tienoille eli selvisin!!! Tänään olenkin tunnollisesti jatkanut pisteiden laskua.
Olen ollut tyytyväinen itseeni, sillä pisteiden kanssa pelaaminen on ollut yllättävän helppoa. Sellainen kysymys tuli mieleen, että miten te ehditte liikkua noin paljon? Mä en itse laske vaunujen tai koiran kanssa kävelyä mukaan (vaikka toki sekin on sitä erittäin tärkeää arkiliikuntaa), mutta monet laittoi käyvänsä jumpassa, salilla tms. 3-4krt viikossa. Miten teidän miehet liikkuu ts. oletteko joka toinen ilta " vuoroin vahdissa" eli toinen harrastuksissa ja toinen lapsen/lasten kanssa vai kuinka?
Meillä kun on molemmat olleet aktiivisia harrastajia ennen lapsen tuloa, niin onhan tämä ollut melkoista sovittelua kun ei enää voikaan ihan entiseen malliin harrastaa. Tai vois, mutta sitten ei oltais koskaan kaikki kotona.
Pointsaajille: Mitä nollaherkkuja olette käyttäneet? Mä olen nyt ollut vesimeloniaddikti -nolla pistettä niin paljon kuin mahtuu. Lisäksi karviaismarjat ja mansikat maistuu.
Pitäiskö myös listata vähäpisteiset karkit/herkut -niistä voi olla iloa muillekin. Eli mitkä jeesaa kun iskee ultimate-pakko-saada-karkkia-kriisi?
Mulla on vakiapuna Vanhat Autot -sellainen salmiakkikarkki, jossa 0.5pistettä. Auttaa siihen, että kun ennen otin kaupan kassalta suklaapatukan, niin nyt otan vanhan auton.
Hups, tulipas paljon tekstiä.
Käyn laittamassa myös jotain esittelyä. Tsemppiä viikkoon kaikille ja maanantaina taas punnitaan -vai oliko se tiistaina?
Kohta viikko uutta elämää takana ja hyvältä tuntuu.Eilen hipsin puntariin ihan silkasta mielenkiinnosta vaikka yleensä en käy puntarilla kun kerran viikossa vaan.Olin tiputtaa silmät päästäni kun lukemat oli 65,1kg.Mulla ois siis 1,5kg lähtenyt lauantaista ja pisteet on joka päivä tulleet täyteen enkä siis oo mitään nälkäkuuria noudattanut.Tarkotus on toi puoli kiloa viikossa vauhti pitää ohjenuorana.Aina tietty näin alkuun lähtee noi nesteet liikkeelle joten tää hurja alkutahti on mulle melko tyypillistäkin.Kivaa tsemppiä antaa vaikka toisaalta tiedän että nollatuloksiakin sitten varmaan tulee piakkoin.
Mua vähän hirvitti kun oltiin perheen kanssa just kylpylälomalla viime yön yli.Lähettiin kotoa keskiviikkona aamulla 10 aikaan ja päivän mittaan huviteltiin ja sitten yövyttiin kylpylässä.Aina noilla reissuilla on ton syömisen kanssa vähän miten sattuu,mutta nyt meni tosi hyvin.Päivä meni aamupalan ja light colan avulla ja sit illalla kun käytiin seisovasta pöydästä syömässä niin otin isot kasat salaattia ja siihen keitettyä perunaa ja kalaa kyytipojaksi.Jälkkäriksi kahvin kanssa yhen kaurakeksin.Ai että olin ylpee itestäni.Aamupalallakin söin vain sen yhen tavallisen sämpylän sekä luonnonjugurttia ja hedelmiä.Tulos kotiin päästyä se,että paino oli ihan samoissa lukemissa kun kotoa lähtiessä.Hyvä mä!!!
Liikuntaa mun tarttis alkaa harrastaa kunhan ehdin mutta ekku on toi pakollinen hyötyliikuntakuvio kun puutarhan saan kuntoon.Sit onkin jo lenkkeilyn aika.Työmatkat menee edelleen pyöräillessä ja kohta koitan siirtyä hölkälle,kunhan vain keksin miten töissä sitten virkistyn kun ei oo suihkua käytettävissä.Hätä keinot keksii!
Tänään pidin pienen herkkupäivän mutta irtokarkit ei maistuneet ollenkaan niin hyvältä kun aattelin.Ei tarvi enää koskea!!Seuraavaksi puntaroin sitten maanantai aamuna.
Kepardiinallahan oli jo sama aihe. No, vastailen vielä...
Mun suurin addiktio on PepsiMax (ennen oli Cokis light, mutta raskauden aikana aloin inhota Cokis lightia ja PepsiMax maistua -ennen oli justiinsa toisin päin... hormoonit?) Lisäksi nyt maistuu se vesimeloni.
Hedelmiä yritän popsia, mutta eniten tulee satsattua siihen, että syön kevyttä ruokaa: kanaa, perunaa, tomaattipohjaisia kastikkeita yms. Ollaankin miehen kanssa tehty tosi hyviä ja vähäpisteisiä (eli kevyitä) ruokia tässä nyt jo pari viikkoa. Mieskin on laihtunut tän ekan 1,5vkon aikana noin 4kg! Eli hyvä startti meillä... :-)
Täälläkin on sinnitelty ilman herkkuja alkuviikko.. no joo..myönnän, melkein ilman, edellispäivänä kauppareissulta tarttu mukaan geishajätski. Se on vaan niin hyvää, eikä todellakaan mikään laihistelijan sallittu herkku ;)
Kuitenkin tein sen päätöksen että en osta keksejä " vierasvaraksi" koska meillä aika harvoin vieraita käy, niin ne keksit menee kuitenkin mun kurkusta alas.. Yllätysvieraat jotka sitte tulee niin saa tyytyä pelkkään kahviin, mitäs eivät ilmottaneet tulostaan :)
Justiinsa hetki sitten tulin lenkiltä ja jopa osan matkaa hölkkäsin. Tuo vaunujen kanssa hölkkääminen(ja 2 koiran) on kyllä melkosen paljon raskaampaa kun ilman, eli hölkkäsin useita lyhyitä pätkiä, ja kävelin väliin. Tilasin Kunto Plussasta edelliskesänä juoksijan käsikirjan. Siellä on hyvät 12 viikon ohjelmat 5km- maratooniin. Sitä noudattamalla jaksoin edelliskesänä jo tosiaan juostakin vähän matkaa, mutta sitten tuli vauva ja juokseminen jäi.
Sitten kun olo on hiukan kevyempi niin alottelen kyllä uudestaan sen 5km juoksuohjelman. Sen oon päättäny. Juoksemisesta tulee vaan niin hyvä olo :)
Mä kallistun kanssa noissa sallituissa herkuissa vesimeloniin, sopivan makea ja vetinen.. Lisäks pupellan porkkanaa, varsinkin jos ehdin tv:n ääreen iltasin niin jotain on yleensä pakko mussuttaa. Nyt ne on noi porkkanat.
Päästäis jo muuttaa.. Tympäsee kun mies tekee 2-vuorotyötä ja joko se on illat töissä ja aamut talolla tai toisinpäin. En edes muista koska olisin käyny lenkillä ilman vaunuja, puhumattakaan jostain muusta liikunnasta... No eipä tätä kauaa enää jatku, sit pääsen mäkin jumppaan ja uimaan. Se on vaan jaksettava! =)
Tsemppiterkut täältäkin!!
Näin se sitten tosiaan alkaa ja intoa ei voisi enää olla enempää.Nämä pari alotuspäivää on menneet tosi helposti ja se kertoo mulla yleensä sen miten helpolla tulen pääsemään.Eilen ei ollut ollenkaan vaikeuksia torjua tarjottuja herkkuja joten se kertoo mulle motivaation tasosta paljon.
Mun lähtörivi on tällänen
alotus:66,6kg
nyt: 65,7kg
tähtäin:60kg
Pituutta mulla on 160cm paikkeilla joten kokemuksesta tiedän että tuo 60kg on hyvä olon paino mulla.Jos siitä sitten vielä tuntuu,että pari kiloa haluais tiputtaa niin ois oikein loistavaa mutta katellaan ensin tuohon tavotteeseen.Toivottavasti pikkujouluissa sitten ollaan noissa lukemissa.Mulla on kynnyskohtia nuo työmatkat joita tulee tähän syksyyn yhen viikonlopun ja yhen kokonaisen viikon verran joten sillon todella tarttee tsempata ettei tuu syötyä mitä vaan.Joskus kun on hyvin rajallista se tarjonta mistä valita.Mutta näillä eteenpäin.
Tsemppimieltä meille kaikille..