Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supermarjon viiminen jakso, katsoiko ketään?

Vierailija
15.05.2014 |

Pelasta perheemme supermarjo. Olipas iso perhe!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:44"]

Ei hitto mitä sakkia :D Avasin tämän keskustelun katsoakseni kuinka moni on valittanut tuosta "ketään" -sanan käytöstä ja täällä on enemmän valitusviestejä kuin olisin ikinä arvannut :D Mun mieheni muuten käyttää tuota ketä-sanaa kuka-sanan tilalla, koska hän on kotoisin alueelta, jossa tuo kuuluu murteeseen. Hänen vanhempansa puhuvat samoin ja varmasti kaikki muutkin sitä murretta puhuvat. Onko teidän valittajien mielestä kaikki murresanat sitten väärin ja kiellettyjä?

[/quote]

Ei, mutta tuo ketään-sanan väärinkäyttö on levinnyt koko Suomeen ja on aivan järkyttävän kuuloista – siitä tunnistaa aidon, kouluttamattoman juntin. Valitettavasti myös suuri osa nuorisosta luulee sen olevan oikeaa suomen kieltä. 

Sama kun kysyisi MILLOIN sulle kuuluu? Huh ja huh. 

Vierailija
22/27 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mitä sakkia :D Avasin tämän keskustelun katsoakseni kuinka moni on valittanut tuosta "ketään" -sanan käytöstä ja täällä on enemmän valitusviestejä kuin olisin ikinä arvannut :D Mun mieheni muuten käyttää tuota ketä-sanaa kuka-sanan tilalla, koska hän on kotoisin alueelta, jossa tuo kuuluu murteeseen. Hänen vanhempansa puhuvat samoin ja varmasti kaikki muutkin sitä murretta puhuvat. Onko teidän valittajien mielestä kaikki murresanat sitten väärin ja kiellettyjä?

[/quote]

Ketä-sana kuka-sanan tilalla ei ole murretta vaan syöpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu katsoin. Kiva nähdä muiden suurperheiden touhuja.

T. Kaksosia odottava, kohta yhdentoista lapsen äiti.

Vierailija
24/27 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jätä se sika! 

Vierailija
25/27 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää, saiko ne kaksoset vai ei...

Vierailija
26/27 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut sarjaa ollenkaan. Se on varmaan tarkoitettu niille, jotka kirjoittavat sanan viimeinen "viiminen" ja  luulevat että "ketään" tarkoittaa kukaan. 

Vierailija
27/27 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kirjoittavat murteellaan, hittojakos täällä parvut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi