Supermarjon viiminen jakso, katsoiko ketään?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:44"]
Ei hitto mitä sakkia :D Avasin tämän keskustelun katsoakseni kuinka moni on valittanut tuosta "ketään" -sanan käytöstä ja täällä on enemmän valitusviestejä kuin olisin ikinä arvannut :D Mun mieheni muuten käyttää tuota ketä-sanaa kuka-sanan tilalla, koska hän on kotoisin alueelta, jossa tuo kuuluu murteeseen. Hänen vanhempansa puhuvat samoin ja varmasti kaikki muutkin sitä murretta puhuvat. Onko teidän valittajien mielestä kaikki murresanat sitten väärin ja kiellettyjä?
[/quote]
Ketä-sana kuka-sanan tilalla ei ole murretta vaan syöpä.
Juu katsoin. Kiva nähdä muiden suurperheiden touhuja.
T. Kaksosia odottava, kohta yhdentoista lapsen äiti.
Ei hitto mitä sakkia :D Avasin tämän keskustelun katsoakseni kuinka moni on valittanut tuosta "ketään" -sanan käytöstä ja täällä on enemmän valitusviestejä kuin olisin ikinä arvannut :D Mun mieheni muuten käyttää tuota ketä-sanaa kuka-sanan tilalla, koska hän on kotoisin alueelta, jossa tuo kuuluu murteeseen. Hänen vanhempansa puhuvat samoin ja varmasti kaikki muutkin sitä murretta puhuvat. Onko teidän valittajien mielestä kaikki murresanat sitten väärin ja kiellettyjä?
[/quote]
Jätä se sika!
Mua kiinnostaisi tietää, saiko ne kaksoset vai ei...
En ole katsonut sarjaa ollenkaan. Se on varmaan tarkoitettu niille, jotka kirjoittavat sanan viimeinen "viiminen" ja luulevat että "ketään" tarkoittaa kukaan.
Toiset kirjoittavat murteellaan, hittojakos täällä parvut.
[/quote]
Ei, mutta tuo ketään-sanan väärinkäyttö on levinnyt koko Suomeen ja on aivan järkyttävän kuuloista – siitä tunnistaa aidon, kouluttamattoman juntin. Valitettavasti myös suuri osa nuorisosta luulee sen olevan oikeaa suomen kieltä.
Sama kun kysyisi MILLOIN sulle kuuluu? Huh ja huh.