Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit: hakemus useampaan työpaikkaan

Vierailija
15.05.2014 |

Eli olen hakenut useampaa työpaikkaa ja niiden hakuajat päättyvät/-ivät eri aikoina. Olen päässyt useampaan haastatteluun ja nyt mietityttää, että miten te toimisitte, jos te saisitte jonkun hakemanne paikan, mutta osa hauista olisi vielä avoinna.

Sanoisitteko, että otatte paikan ja jos saisitte vielä mieluisemman, niin ilmottaisitte, ettette tulekaan? Vai ilmottaisitteko muihin paikkoihin, että enää ole käytettävissä ja jättäisitte mahdollisesti mukavamman paikan? Vai pitäisikö sanoa, että kiitos otan, mutta voi olla, että saan vielä jonkun muunkin paikan ja silloin minä en tulekaan teille.

Mä olen niin huono toimimaan "selän takana" ja haluaisin olla rehellinen, mutta se ei taida kannattaa. Miten te muut toimisitte/olette toimineet vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta olevan kiinnostunut paikasta tosissasi, jos annat heti ymmärtää, että menet toiseen paikkaan, jos vain saat sen. Käy helposti niin, että molemmat menevät sivu suun.

Vierailija
2/13 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä aikoina tuskin tarvitsee pelätä, että tulisi useampaan valituksi. Ota ensimmäinen, jonka saat, jos nyt yhdestäkään tulee kutsu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan missään tapauksessa ole liian rehellinen. Käy haastatteluissa ja odota valintatulosta. On epätodennäköistä tulla valituksi useampaan työhön, joten ota vastaan työ johon ehkä tulet valituksi. Mieti sitten mitä teet, jos tulet toiseenkin paikkaan... ainahan sitä voi ilmoittaa, ettei tulekaan. Ei kauhean kiva tietysti työnantajalle, mutta tällaistakin tapahtuu,

Vierailija
4/13 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:04"]

Näinä aikoina tuskin tarvitsee pelätä, että tulisi useampaan valituksi. Ota ensimmäinen, jonka saat, jos nyt yhdestäkään tulee kutsu.

[/quote]

siis mitä ihmettä? Minä ainakin hain viiteen paikkaan ja pääsin neljään. Otin sen, josta eniten tykkäsin - työskentelen sosiaalialalla ja meillä ainakin on nyt työnhakijan markkinat. Jokainen pätevä saa töitä koska vaan. 

Vierailija
5/13 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:17"]

[/quote]

siis mitä ihmettä? Minä ainakin hain viiteen paikkaan ja pääsin neljään. Otin sen, josta eniten tykkäsin - työskentelen sosiaalialalla ja meillä ainakin on nyt työnhakijan markkinat. Jokainen pätevä saa töitä koska vaan. 

[/quote]

Hyvä pointti, asia riippuu tosi paljon alasta. Itse olen ollut aika vaativissa tuotekehitystehtävissä, mutta selvästi nyt paljon päteviä hakijoita on liikkeellä.

Vierailija
6/13 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että myös työnantajalla on sama oikeus kuin työnhakijalla eli koska tahansa voi jo ilmoitetulle sanoa, että sorry, saatiinkin parempi ja otettiinkin toinen sun tilalle. Suullisesti sovittu töiden alkaminen ei ole millään tasolla pätevä sopimus, joten työpaikka on sinun vasta sitten, kun on nimi paperissa. Joku soitto "valitsimme sinut" ei paljoa auta siinä vaiheessa, kun työnantajalle löytyy parempi.

Vierailija
7/13 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No minä olen saanut tässä kuukauden aikana kutsun kuuteen haastatteluun ja yhtä paikkaa jo tarjottiinkin, mutta kieltäydyin siitä. Nyt jännitellään, mitä muista paikoista tarjotaan. Eli riippuu tosiaan alasta, mitä on odotettavissa.

Vierailija
8/13 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuun sun tilanteesta, eli kuinka paljon tarvit työpaikkaa ja minkälaisia riskejä voit ottaa.

Ei sun tarvi mitään ilmoitella mihinkään vaikka päätät ottaa jonku paikan vastaan, sitten vasta jos tarjoavat sulle jotain muutakin paikkaa.

Joskus voi olla hyvä että vaikuttaa kovasti kiinnostuneelta juuri siitä työpaikasta johon on haastattelussa ja joskus taas voi olla eduksi että ilmoittaa heti että muitakin paikkoja on tarjolla. Riippuu työhönottajasta että kumman sorrtisen haluaa mielummin töihin.

Vierailija
9/13 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lasten kanssa kotona, eikä minulla ole työpaikkaa, johon palata. Joten periaatteessa tarvitsen ihan minkä vaan työn.

Kai minun vain täytyy ajatella itseäni

Vierailija
10/13 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen olemaan rehellinen. Koskaan ei tiedä, milloin joutuu hakemaan samaan paikkaan uudestaan.

Vierailija
11/13 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa sekin, että kun työsopimus on allekirjoitettu, normaali irtisanomisaika on voimassa siitä asti - eli jos tuollainen "uhka" on, että olisi muitakin paikkoja tarjolla, ehdotan töiden aloitusta mahdollisimman myöhään, vaikka jollain ulkomaanmatkaverukkeella. Jos saat vielä toisen tarjouksen tuossa välissä, voit ehkä taktikoida uuden työntekijän 2 viikon irtisanomisajalla, eli ehdit sanoa parhaassa tapauksessa itsesi irti ja irtisanomisaikakin ehtii kulua ennen kuin työt alkaisivat. Toki töiden alettuakin voi koeaikana lähteä koska vain, mutta siitä voi tulla sanomista, jos työnantaja pahastuu asiasta. Myös työntekijän puolelta koeaikapurkuun pitää olla pätevä syy.

Vierailija
12/13 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako natsasi??

Vierailija
13/13 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta on tosiaan jo yli vuosi, minäkin haluaisin tietää, moneenko paikkaan ap olisi päässyt.n

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä