Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulun iltapäiväkerho oli poimimassa voikukkia. WTF?

Vierailija
15.05.2014 |

Työmatkalla katsoin, kun selvästi jonkun koulun iltapäivä ryhmä oli nurmikkoalueella poimimassa voikukkia. Kaksi ohjaajaa, mies ja nainen oli mukana. Täytyy olla aika vajaaälyinen, että vie lapset tuohon puuhaan. Ainakin pitäisi etukäteen varoittaa, että pukekaa vaatteet, jotka voi heittää roskiin päivän päätteeksi. Voikukkajäljet eivät lähde pesussakaan ja ainakaan meillä ei tahraisi vaatteita pueta päälle. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu, että ovat ulkona! Meidänkin lapsen ip-kerhossa ulkoillaan paljon ja kiittelemme siitä kerhon vetäjiä usein.

Vierailija
2/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu, että ovat ulkona! Meidänkin lapsen ip-kerhossa ulkoillaan paljon ja kiittelemme siitä kerhon vetäjiä usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voikukka jo kukkii?

Vierailija
4/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun ip:ssakin pitäisi osata istua vaan hiljaa paikoillaan...

Vierailija
5/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:03"]

Missä voikukka jo kukkii?

[/quote]

Turussa ainakin on kukkinut jo viikkoja.

Vierailija
6/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsille pitää opettaa, että kukkia saa repiä maasta? Mitä hienoa siinä on? Luonnon turmelemista ja vaatteiden pilaamista. Se voikukka kyllä oikeasti tahrii vaatteet ikuisiksi ajoiksi, kyllä mua ainakin harmittaisi, jos olisi uudet vaaleat vaatteet päällä ja heti ekalla käyttökerralla pilalla. Ei mua muuten lasten vaatteiden tahraisuus haittaa, jos se tahra on poistettavissa, mutta valitettavasti on olemassa tahroja, joita ei pois saa.

Vierailija
7/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap opettanut koskaan lapsillesi, miten solmitaan kukkakranssi voikukista, päivänkakkaroista tai joistain muista kukista? Vai likaantuuko siinä Janipetterin kalliit muotifarkut ja Jannican sievät valkeat kädet? Ei kukkakranssin tarvitse olla floristin kasvatetuista kukista solmittu. Paljon ihanampia ovat luonnonkukat. Ja luulen, että lapsuuden ihaniin muistoihin kuuluu monella juuri nuo kranssien solmimiset ja myöhemmin voikukkien höytypallojen puhaltelu.

Vierailija
8/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:04"]

Ei kun ip:ssakin pitäisi osata istua vaan hiljaa paikoillaan...

[/quote]

Ainakin 45 minuuttia, sitähän voi harjoitella kesälläkin...

Vierailija
9/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että kun minun eskarilaiseni tänään innokkaana toi minulle voikukista tekemänsä seppeleen, minua samalla harmitti kun ulkotakissa oli selviä voikukkatahroja. Ne eivät lähde millään pois. Joten olen samaa mieltä, jätetään voikukkatouhut vapaa-ajalle niin, että vanhemmat voivat katsoa vähän huonommat vaatteet päälle. Käyttöön ne ulkovaatteetkin on tarkoitettu, mutta en tykkää että ehdoin tahdoin niihin tehdään kestotahroja.

Vierailija
10/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa!! Minä tänään katselin keittiön ikkunasta kun ihan koululaisryhmä (olisiko olleet 3-4-luokkalaisia) PYÖRÄILI läheiselle lintutornille. Ajatella ihan pyöräilivät, kouluaikana ja vielä ulkoilemaan. Sinne pitää ihan vielä kävellä pitkospuitakin pitkin perille. Varmaan vielä perillä tulistelivat.

No ei, ihana nähdä, että tekevät tuollaisia retkiä.

Vierailija
11/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:13"]

Täytyy sanoa, että kun minun eskarilaiseni tänään innokkaana toi minulle voikukista tekemänsä seppeleen, minua samalla harmitti kun ulkotakissa oli selviä voikukkatahroja. Ne eivät lähde millään pois. Joten olen samaa mieltä, jätetään voikukkatouhut vapaa-ajalle niin, että vanhemmat voivat katsoa vähän huonommat vaatteet päälle. Käyttöön ne ulkovaatteetkin on tarkoitettu, mutta en tykkää että ehdoin tahdoin niihin tehdään kestotahroja.

[/quote]

Entä jos lapsi olisi poiminut voikukkia välitunnilla? Saako laskea polvillaan mäkeä talvella, housunpolvet ovat koetuksella? Entäpä koulun kuvistunnit, saako osallistua sormiväritöihin ja maalaamiseen? Mites tuo kouluruokailu, laitatko tomaattikastikepäivänä jotain huonompaa päälle, vai kiellätkö kokonaan?

Mulle ainakin on ollut ihan selviö aina, että päiväkotiin tai alaluokkalaiselle kouluun ei laiteta mitään maailman kalleimpia aarrevaatteita päälle, vaan sellaisia, joissa eläminen saa näkyä. 

Vierailija
12/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nillittäjille suosittelen sappisaippuaa.

Vierailija
13/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pesuainetta te käytätte jos että saa voikukan tahroja pois? Juuri vietettiin päivä lasten kanssa voikukkapellolla ja tehtiin seppeleitä kontillaan. Kaikki vaatteet pesuun kun tultiin kotiin ja puhdasta tuli. 

Vierailija
14/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:18"]

Entä jos lapsi olisi poiminut voikukkia välitunnilla? Saako laskea polvillaan mäkeä talvella, housunpolvet ovat koetuksella? Entäpä koulun kuvistunnit, saako osallistua sormiväritöihin ja maalaamiseen? Mites tuo kouluruokailu, laitatko tomaattikastikepäivänä jotain huonompaa päälle, vai kiellätkö kokonaan?

Mulle ainakin on ollut ihan selviö aina, että päiväkotiin tai alaluokkalaiselle kouluun ei laiteta mitään maailman kalleimpia aarrevaatteita päälle, vaan sellaisia, joissa eläminen saa näkyä. 

[/quote]

Tomaatit lähtevät pesussa pois, samoin sormivärit. Välitunnilla ei tee voikukkahommia, koska on kielletty pelaamasta niiden kanssa. Ulkovaatteet (mm. vedenpitävä softshell-takki) ovat hiukan liian kalliita pilattavaksi lähtemättömillä tahroilla. Mutta toki eskarilainen tai ekaluokkalainen tekee voikukkaseppeleen, koska ohjaaja käskee, vaikka tietäisikin että kotona on kielletty. Housunpolvien kuluminen on väistämätöntä, mutta harmittaa kun takki on voikukkatahroista pilalla. Meillä on kolme lasta, haluaisin mielelläni kierrattääkin vaatteita. Jos menee vahingossa rikki niin sitten menee, mutta jos hoitaja käskee pilaamaan vaatteen, niin näen punaista.

Vierailija
15/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:23"]

Mitä pesuainetta te käytätte jos että saa voikukan tahroja pois? Juuri vietettiin päivä lasten kanssa voikukkapellolla ja tehtiin seppeleitä kontillaan. Kaikki vaatteet pesuun kun tultiin kotiin ja puhdasta tuli. 

[/quote]

Ihan tavallista kirjopesuainetta. Esikoisen vaaleanpunainen trikootakki viime kesältä on ainakin pilalla, vaikka on käytetty tahranpoistoainetta ja pesty 60 asteessa. Tosi nättejä ruskeita, pyöreitä tahroja etumuksessa ja hihoissa ainakin parikymmentä. Sen jälkeen voikukkien poimiminen kiellettiin.

Vierailija
16/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:26"]

[/quote]

Tomaatit lähtevät pesussa pois, samoin sormivärit. Välitunnilla ei tee voikukkahommia, koska on kielletty pelaamasta niiden kanssa. Ulkovaatteet (mm. vedenpitävä softshell-takki) ovat hiukan liian kalliita pilattavaksi lähtemättömillä tahroilla. Mutta toki eskarilainen tai ekaluokkalainen tekee voikukkaseppeleen, koska ohjaaja käskee, vaikka tietäisikin että kotona on kielletty. Housunpolvien kuluminen on väistämätöntä, mutta harmittaa kun takki on voikukkatahroista pilalla. Meillä on kolme lasta, haluaisin mielelläni kierrattääkin vaatteita. Jos menee vahingossa rikki niin sitten menee, mutta jos hoitaja käskee pilaamaan vaatteen, niin näen punaista.

[/quote]

No huh. Mäkin oon ostanut kalliita ulkoiluvaatteita lapselle, mutta kyllä sillä mielellä, että ne vaatteet on tarkoitettu ulkoilua ja kaikkea siihen liittyvää varten. Voikukkiakin saa poimia. Mä olen muuten saanut voikukkatahrat irti vaatteista sappisaippualla.

Vierailija
17/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukekaa muksut sellaisiin vaatteisiin joissa voi elää. Äityli voi sitten kerätä oman lastenvaatekokoelmansa itselleen hypisteltäväksi, mutta lapsille sellaiset vaatteet joissa voi olla lapsi ilman että tarvii pelätä että jälleenmyyntiarvo laskee. Lastenvaatteiden alkuperäinen tarkoitus lienee ollut lämmittää ja suojata lasta, siis joskus ennen muinoin aikana ennen merkkivaatteita ja lastenvaateblogeja.

Vierailija
18/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:26"]

[/quote]

[/quote]

Osta kirpparilta niin lapset saa olla lapsia ja leikkiä. On sitten varaa ostaa jokaiselle omat vaatteet ettei tarvitse isompien istua pihalla kädet ristissä että jäisi takki vielä pikkuveikalle uudenveroisena. Vain idiootit vanhemmat pukee päiväkotiin, kouluun tai pihalle niin hienoja vaatteita ettei niissä saa mitään tehdä.

Vierailija
19/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä lähti jo vanha, edellisenä kesänä tullut iso voikukkatöhry ticketin vedenpitävästä takista kun muistin sen seuraavana keväänä heittää koneeseen vanishin kanssa, hieroin sitä suoraan tahralle ja laitoin vielä pesupulverin sekaan, pesin 40c..ja edelleen se takki pitää vedenkin.

Tänään voikukkatahroja tuli popin softshelliin ja heitin suoraan ulkoilun jälkeen koneeseen ilman tahranpoistoainetta, pesin lidlin nestemäisellä pyykinpesuaineella ja tahrat lähti.

Vierailija
20/42 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa punkkeja!!!!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän