Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juomisen jälkeinen ahdistus ja suoranainen masennus!?

Vierailija
20.12.2020 |

En siis ole käsittääkseni masentunut, taikka tavallista enemmän ahdistunut kuin keski-ikänen, ylipainoinen hitaasti rapistuva nainen yleensä.
Viikonloppuisin juon ihan reippaasti viiniä-konjakkia, niin että humalaan tulen.
Niin en kestä tätä sunnuntain alavireistä olotilaa! Mikään ei kiinnosta, en halua edes nousta sängystä. Ei nappaa mikään, ollenkaan!
Mitä tähän voisi tehdä, ottaa vitamiinejä, jotain?? Eikä kannata vastata että älä ota ollenkaan, sen tiedän jo itsekin.
Huokaus.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Varmaan se oikea vastaus olisi, että älä ota ollenkaan, tai ota paljon vähemmän. Mutta sitä et halunnut kuulla. Niin se vaan on, että kun ikää tulee, alkoholi sopii yhä huonommin. Itse niin pidän siitä, kun ei ole ottanut lainkaan ja on pirteä olo aamusta. Mutta silti tulee viikonloppuisin otettua viiniä. Ehkä silti kannattaisi pohtia niitä syitä, miksi nappailen aina viiniä.

Vierailija
2/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos ottaa viiniä alakuloisuuteen, tyhjyyteen, itsensä virittelemässä kivaan tunnelmaan, niin totuus on, että oikeasti se on se jatkuva alkoholinkäyttö, joka tuottaa sitä huonoa fiilistä.

Näitä olen joutunut itsekin paljon miettimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi sille mitään. Juominen laskee aivojen serotoniinitasoa, josta johtuu alakulo. Ei siihen voi muuta kuin olla juomatta.

Vierailija
4/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksi alkoholin huono puoli mutta muuta ei saa lain mukaan käyttää päihtymiseen. Juomisen jälkeinen masennus/alakulo voi kestää muutaman päivän. Lisäksi ne iän myötä pahenevat krapulat. Ei viihtymisestä pitäisi joutua kärsimään. 

Vierailija
5/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alavireinen ja ahdistunut olotila johtuu ensisijaisesti krapulasta, niin suosittelen joko juomaan vähemmän, syömään juomisen yhteydessä tai ottamalla kunnolla särkylääkettä.

Oma juomisen jälkeinen ahdistukseni ei hellittänyt mitenkään. Usein sunnuntaisin oli järkyttävä morkkis, vaikka olisin viettänyt illan hyvien ystävien kanssa ilman ylilyöntejä tai mitään varsinaista syytä moraalikrapulalle. Itse en keksinyt muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa juominen.

Vierailija
6/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sinä luulet että ne vitamiinit pelastaa tuon sinun olotilasi? Kyllä se juomisen lopettaminen on se jolla saat yleisvireytesi taas takaisin. Kiinnitä huomiota syömiseesi ja liikunnan määrään. Olen 50+Nainen joka oli samassa jamassa vielä vuosi sitten. Aloin liikkumaan ja syömään terveellisesti. Viiniä otan enää pari lasia kerran kuussa. Huomasin aika pian että voin paremmin. Kukaan muukaan ei voi sitä omaa tilaa kohentaa kuin sinä. Tsemppiä.

Vierailija
7/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa aikuisuuteen. Yhden illan juomisesta seuraa lähes viikon morkkis ilman, että olisi mitään tehnyt. Joko pitää sietää tai olla juomatta. Jos olet koskaan miettinyt miksi ihmiset alkoholisoituu, niin tämä on se syy monelle. Mitä pidempi putki, sitä pahemmat oireet ja niitä voi helpottaa vain juomalla lisää. Pahaan oloon haetaan helpotusta, mutta siitä seuraa syvempi kuilu ja kierre ruokkii itseään.

Vierailija
8/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on nimenomaan tuosta jo mainitusta serotoniiniasiasta. Juomisen jälkeen tuntuu masentuneelta, koska olet silloin masentunut.

Vierailija
9/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta viikonloppujuopottelu ja vaihda se johonkin terveempään harrastukseen.

Vierailija
10/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään vitamiineja tai ihmeaineita.

Jos juon lauantaina puoli pulloa viiniä niin olen väsynyt ja masentunut vielä tiistainakin. Päätin kesällä, ettei viini ole sen arvoista, että puoli viikkoa kuluu toipumiseen, ja lopetin alkoholinkäytön lähes kokonaan.

Vierailija
11/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painin samojen olotila-ongelmien kanssa vähän yli parikymppisenä. En löytäny muuta vaihtoehtoo kun siirtyä pelkkiin miedompiin (ei viiniä, pelkkää siideriä/lonkeroo/kaljaa) max 2pulloa illassa jos on viihtymässä tai vaihtoehtosesti en juo ollenkaan. Olo on huomattavasti parantunu ton päätöksen jälkeen. Suosittelen!

Vierailija
12/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrtistä tulisi samanlainen jälkiolo, en koskisi siihen pitkällä tikullakaan. Alkoholiin tulee kuitenkin sorruttua uudestaan ja uudestaan. Kertonee aineiden riippuvuuspotentiaalista paljonkin.

Vierailija
13/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa aikuisuuteen. Yhden illan juomisesta seuraa lähes viikon morkkis ilman, että olisi mitään tehnyt. Joko pitää sietää tai olla juomatta. Jos olet koskaan miettinyt miksi ihmiset alkoholisoituu, niin tämä on se syy monelle. Mitä pidempi putki, sitä pahemmat oireet ja niitä voi helpottaa vain juomalla lisää. Pahaan oloon haetaan helpotusta, mutta siitä seuraa syvempi kuilu ja kierre ruokkii itseään.

Niin ja mitä muuta se työmuurahainen haluaa viikonloppuna muuta kuin unohtaa hetkeksi surkean elämänsä? Alkoholi on siihen toimiva joskin jälkivaikutuksiltaan huono aine. Tietenkin ihminen hakee helpotusta ja ottaa sen mitä on tarjolla. Lääkäreillä on tasan yksi keino pahaan oloon, mielialalääkkeet. Niitä syö jo monta sataatuhatta suomalaista. Voitaisi jo miettiä mikä tässä yhteiskunnassa aiheuttaa niin paljon pahaa oloa mitä hoidellaan lääkkeillä ja päihteillä?

Vierailija
14/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi sotkee aivojen hormonitoimintaa. Krapula ihan oikeasti aiheuttaa masennusta. Alkoholin nauttiminen saa aikaan hyvänolon tunteen, mutta jälkikäteen nämä hyvän olon hormonit pitää maksaa korkojen kanssa takaisin. Siksi krapulassa on paska olo.

Vierailija
15/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Vaikka kuinka ahdistaa kuvottaa, kannattaa esim. Perjantai tissuttelun jälkeen launantaina käydä vähän ulkoilmassa. Myös urheilujuomat, vitaaminijuomat naturdiet jne olen huomannut hieman helpottavan palautuvaa prosessia. Muistuta myös itseäsi mistä on kyse, 2 päivää niin pää normaali taas. Tsemppiä.

Vierailija
16/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei muutaman viikon välein suoritettava nollaaminen masenna yhtään, päinvastoin. Otan iloiset hiprakat ja teen kivoja juttuja seurassa tai ilman. Sunnuntaina nukun tyytyväisenä ja maanantaina pirteenä töihin. Ehkä mun aivoissa on jotain vialla, kun ei alkoholi masenna mitenkään.

Vierailija
17/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma mutta isommassa mittakaavassa. Painan 53 kiloa , olen 168pitkä ja lipsuin alkoholin käyttöön ja sen lisäämiseen huomaamatta itse niitä määriä.

Heräsin yksikin aamu ja oli 14 kaljaa ja 1 iso lonkero tyhjänä kun olin ostanut 24päckin. Juon noin 10 kaljaa päivässä ja tissuttellen kun ahdistaa kaikki , enkä osaa enään lopettaa. Jos on tapaaminen kaverin kanssa, juon noin 6 kaljaa sitä ennen ja läheisempi on huolissaan ja sanonut että olen alkoholisoitunut. Niin olenkin varmaan ja on todella vaikea myöntää se, en juo seurassa vaan kotona että pääsen liikkeelle tai että voin olla kotona ilman ahdistusta. Tänäkin aamuna heräsin hirveään selkäkipuun ja pelkään että johtuu munuaisista mutta en osaa enään lopettaa .

Vierailija
18/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin alkoholin käytön kun morkkikset kasvoivat järkyttäviksi. Usein ilman syytä mutta joskus syystäkin, jostain syystä vanhemmiten on mennyt sellaiseksi että ei sammu mistään määrästä mutta säilyy valitettavasti hyvin toimintakykyisenä vaikka on ns. valot päällä mutta ei ketään kotona. Seuraavana päivänä sitten pieniä pätkiä alkaa palautua mieleen ja aiheuttaa melkein fyysistä kipua se morkkiksen määrä. Mutta ei se lopettaminenkaan ole autuaaksi tehnyt, ihan yhtä masentunut ja elämäänsä kyllästynyt sitä on, sillä erotuksella ettei tule edes sitä hyvän nousun aiheuttamaa hetkellistä unohdusta ja pakoa tästä paskamaailmasta.

Vierailija
19/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin alkoholin käytön kun morkkikset kasvoivat järkyttäviksi. Usein ilman syytä mutta joskus syystäkin, jostain syystä vanhemmiten on mennyt sellaiseksi että ei sammu mistään määrästä mutta säilyy valitettavasti hyvin toimintakykyisenä vaikka on ns. valot päällä mutta ei ketään kotona. Seuraavana päivänä sitten pieniä pätkiä alkaa palautua mieleen ja aiheuttaa melkein fyysistä kipua se morkkiksen määrä. Mutta ei se lopettaminenkaan ole autuaaksi tehnyt, ihan yhtä masentunut ja elämäänsä kyllästynyt sitä on, sillä erotuksella ettei tule edes sitä hyvän nousun aiheuttamaa hetkellistä unohdusta ja pakoa tästä paskamaailmasta.

Sellaista tekstiä mihin on helppo samaistua. Tekisi mieli sanoa jotain mutta täällä sensuroidaan niin herkästi.

Vierailija
20/22 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona voisi alkaa juomaan.... Siinä ehtisi kehittää aika huonon elämän ensi sunnuntaiksi. Hmm oiskohan se sen arvoista?