Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys matkakortilla matkustamisesta pääkaupunkiseudulla, helppikää!

Vierailija
15.05.2014 |

Jos matkustan yöaikaan ja maksan matkani ARVOLLA niin pitääkö minun ostaa itselleni kaksi lippua (leimata kahdesti) vai osaako se bussin matkakortin leimauslaite laskuttaa suoraan yötaksan mukaisen hinnan arvotililtäni? Entä jos matkustan seutulinjalla? Tietääkö kukaan? HSL:n sivuilla ei sanottu tätä, ainoastaan hinta mainitaan.

Entä milloin yötaksan voimassaolo alkaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL:n liikenteen yötaksa on voimassa kello 02.00-04.30 jos nouset bussiin tuona aikana ja maksat matkasi arvolla oli kyseessä sitten Helsingin sisäinen tai seutulibbu veloittaa kone automaattisesti kortiltasi yhdellä painalluksella yölipun verran eli ei tarvitse painaa kahdesti.

Vierailija
2/4 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako se kahdelta. Mä leimaisin kerran. Kyllä siinä näytöllä vilahtaa pois mennyt summa ja kuskilta voi kysyä. Ei ne kait mun tietääkseni mykkiä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, laite ottaa yötaksan, yksi painallus riittää. Jos matkustat seudulla, niin painat seutu-nappia. Aikoja en muista, mutta olisiko 12-05.

Vierailija
4/4 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa laskuttaa suoraan eli painat vain kerran sitä nappia millä vyöhykkeellä haluat matkustaa. Yötaksa oli ainakin pari vuotta sitten klo 2 eteenpäin.