Menisitkö nyt kaverin puolesta ryysikseen ostamaan joululahjoja?
Kaveri soitti, saanut positiivisen koronatuloksen. Ei ole kuulemma mitään hankkinut lapsille jouluksi ja nyt pyysi, jos kävisin ostamassa hänen lasten joululahjat ja ruokakaupassa.
Itse ostin kaikki lahjat jo marraskuussa. Joulukuussa en ole käynyt kaupoissa, olen ostanut tuotakin verkon kautta. Jouluviikon ruokatoimitusajankin varasin jo hyvissä,ajoin.
Tuntuu tyhmältä, että itse ennakoin, ettei tarvitsisi jouluruuhkassa käydä kaupoissa. Ja nyt pitäisi mennä kuitenkin.
En luvannut mitään. Selitin kyllä tilanteen. Mutta säälittää kaverin lapset.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä pidä käydä töissä, kun juoksette yötä myöten ostamassa kavereiden lapsille lahjat?
Nykyään, kun lapsi ei enää harrasta, on tosi paljon vapaa-aikaa, kun kaikki työn ulkopuoleinen ei mene siihen harrastukseen.
Aina sanotaan, että suomalaiset ovat tosi huonoja pyytämään apua ( ja se on varmaan yksi syy miksi ovat väsyneimpien vanhempien joukossa). Kun tämänkin ketjun vastauksia lukee, niin eipä tarvitse miettiä miksi.
on avuntarpeitakin eri asteisia ja nyt ei ole normaalitilanne
tarpeelliset ruokaostokset tottakai, aina, ja eikä tarvitse maksaa takaisin koska vastavuoroisuus toimii ystävyyksissä
mutta pandemia-aikaan ja ei-tarpeellisia ostoksia viikko ennen joulua. nytkin tarpeelliset, tottakai, mutta turhat kiertelyt ja shoppailut ollaan pistetty nolliin
Netistä voi tilata lahjat, ja mielestäni lapsille voi hyvin opettaa sitä että kaikki ei mene aina kuin Stömsössä.
Äiti sairastui ja nyt jokainen saa yhden pienen symbolisen lahjan jouluna (jonka joku ystävällinen sielu on heille käynyt ostamassa) ja sitten kun äiti on parantunut ja kun tilatut paketit ovat saapuneet vietetään oma joulu.
Lapsille on hyvä opettaa sietokykyä elämän pieniä vastoinkäymisiä vastaan, opettaa heitä keksimään itse vaihtoehtoisia tapoja luovia hyvällä mielellä eteenpäin kun kaikki ei mene suunnitellusti
Sitä tukemaan ostaisin itse ystävän lapsille jotain askartelumateriaalia, palapelin ym luovuutta edistävää.
Itseasiassa ostaisin koko poppoolle yhteiseksi lahjaksi Ikkabog-kirjan, yhteisiin lukuhetkiin
En, enkä vaatisi tätä ystävältäni.
Jos tietäisin ystävän olevan sellainen, että hän tekisi saman minulle niin kyllä ostaisin hänen lapsilleen lahjat ja lisäisin heidän jouluruuat meidän ruokatilaukseen.