Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö nyt kaverin puolesta ryysikseen ostamaan joululahjoja?

Vierailija
20.12.2020 |

Kaveri soitti, saanut positiivisen koronatuloksen. Ei ole kuulemma mitään hankkinut lapsille jouluksi ja nyt pyysi, jos kävisin ostamassa hänen lasten joululahjat ja ruokakaupassa.

Itse ostin kaikki lahjat jo marraskuussa. Joulukuussa en ole käynyt kaupoissa, olen ostanut tuotakin verkon kautta. Jouluviikon ruokatoimitusajankin varasin jo hyvissä,ajoin.

Tuntuu tyhmältä, että itse ennakoin, ettei tarvitsisi jouluruuhkassa käydä kaupoissa. Ja nyt pitäisi mennä kuitenkin.

En luvannut mitään. Selitin kyllä tilanteen. Mutta säälittää kaverin lapset.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin hiljaiseen aikaan.

Täällä on kaksi hypermarkettia auki läpi yön. Toisessa on yölläkin sakkia, toisessa hiljaisempaa. Jos menisin sitten aamuyöstä siihen hiljaisempaa katsomaan, mitä lahjoiksi sopivaa olisi. Saa sieltä nyt jonkun lelun ja kirjan lapsille.

Vierailija
22/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein juuri tänä viikonloppuna jouluostoksia. Maski päällä eikä ruuhkaakaan ollut niin paljon ettei olisi voinut pitää turvavälejä. Plus kun oli tiedossa mitä ostaa niin ostokset oli nopeasti tehty.

Itse kyllä kävisin tollasessa tilanteessa kaverin puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistattaisin kaverille paskat ja toivottaisin nopeaa kuolemaa.

Onko isokin kaveripiiri?

Vierailija
24/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että kaverisi siirtää sinulle rahat suoraan tilille ja antaa valmiin listan?

Voisin itse mennä hyvin läheisen ystävän puolesta mutta välttelisin ruuhka-aikoja eli menisin joko aikaisin aamulla tai myöhään illalla.

Vierailija
25/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis.

Joulu tulee joka vuosi, ja aina samaan aikaan, joten kenenkään ei pitäisi yllättyä.

Lahjahankintoja voi itse ennakoiden tehdä vaikka pitkin vuotta, tai viimeistään Marraskuun aikana, niin ei välttämättä tarvitsisi ängetä viime tingassa sinne pahimpaan ryysikseen, varsinkaan näinä aikoina.

Vierailija
26/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nyt on muutenkin poikkeusaika, lapsille voi ihan hyvin sanoa, että tänä jouluna ei lahjoja tai sitten ostetaan myöhemmin.

Vierailija
27/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin. Oon käynyt aamulla n. kuuden aikaan Prismassa, ja siellä on ollut n. 10 asiakasta. Viimeksi siis perjantaina, ei ollut mitään ryysistä.

Vierailija
28/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi kerätyt, maksetut ruoat voisin noutaa. En lähtisi rahalla ostaan enkä kiertää kauppoja. Ehkä, jos tilisiirron tekee niin voisin jonkinlaiset ruokaostokset tehdä. Mitään lahjoja en alkaisi metsästää.

Kaveri voi tilata lahjat netistä ja tulostaa lapsille niistä kuvat kirjekuoreen. Tulevat varmaan postista heti joulun jälkeen.

Vierailija
29/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein juuri tänä viikonloppuna jouluostoksia. Maski päällä eikä ruuhkaakaan ollut niin paljon ettei olisi voinut pitää turvavälejä. Plus kun oli tiedossa mitä ostaa niin ostokset oli nopeasti tehty.

Ehkä mä sitten käyn yöllä jossain ne lahjat katsomassa. Ruoat voin liittää omaan tilaukseen ja viedä laatikot ovelle. Mutta missään erikoiskaupoissa en ala juosta, mitä ei Prismasta tai Citymarketista löydy, sitä ei sitten saanut. Yritän ehdottaa hälle, että jostain nettikaupasta vielä tilaisi kotiinkuljetuksella.

Vierailija
30/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä pidä käydä töissä, kun juoksette yötä myöten ostamassa kavereiden lapsille lahjat?

Vierailija
31/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä pidä käydä töissä, kun juoksette yötä myöten ostamassa kavereiden lapsille lahjat?

Töitä on muinakin aikoina kuin 8-16. Itse teen 18-02 ja 06-14 vuoroja pääasiassa, kerkeää hyvin käydä ostoksilla ennen töitä tai jälkeen.

Vierailija
32/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paras ystäväni ei olisi ehtinyt esimerkiksi omien murheiden ja kiireiden takia ostamaan lahjoja ennen kuin on saanut positiivisen koronatestin niin olisin kyllä valmis uhraamaan yhden yön unistani hänen eteensä.

Vierailija
33/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään, kun lapsi ei enää harrasta, on tosi paljon vapaa-aikaa, kun kaikki työn ulkopuoleinen ei mene siihen harrastukseen. 

Aina sanotaan, että suomalaiset ovat tosi huonoja pyytämään apua ( ja se on varmaan yksi syy miksi ovat väsyneimpien vanhempien joukossa). Kun tämänkin ketjun vastauksia lukee, niin eipä tarvitse miettiä miksi.

Vierailija
34/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mä sitten käyn yöllä jossain ne lahjat katsomassa. Ruoat voin liittää omaan tilaukseen ja viedä laatikot ovelle. Mutta missään erikoiskaupoissa en ala juosta, mitä ei Prismasta tai Citymarketista löydy, sitä ei sitten saanut. Yritän ehdottaa hälle, että jostain nettikaupasta vielä tilaisi kotiinkuljetuksella.

Kiva kuulla :) Palasi taas vähän usko ihmisiin.

Vierailija
35/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi. Ainoa mihin suostuisin on valmiiksi maksettujen tavaroiden nouto yhden tai max kahden kaupan noutopisteestä. Itsekin olen hankkinut lahjat jo ajoissa suurimmaksi osaksi nettikaupoista juuri siksi, ettei enää joulun alla tarvitse ostaa kuin tuoreruuat.

Tekisin saman, ja vain lasten vuoksi.

Vierailija
36/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhain aamulla tai ilta myöhään on ehkä parhaimmat ajat koronaan nähden käydä ostoksilla, jos siis menet hänen puolestaan ostaa lahjat.

Vierailija
37/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo 0/5

Jep, ei kukaan jätä näin myöhäiseksi lasten lahjojen hankintaa.

Vierailija
38/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta ennemmin nipistän yöunista kuin menennkauopaan klo 18.

Vierailija
39/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proviantit tämä on. Muutenhan kaveri tekisi tilauksen isoon kauppaan, josta saa kaikki pelit hammas vehkeet.

Vierailija
40/43 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noutopisteestä hakisin valmiiksi valitut ja maksetut lahjat. Eikohän niitä vielä ehtii noutopisteisiin tilaamaan.

Ruokakauppaan en lähtisi toisten jouluruokia ostamaan. En mene itsekään ja omanikin tulevat tilauksena. Muistakoon tämän joulun erikoisena koronajouluna, jolloin syötiin woltin tuomaa mäkkäriruokaa. On jotain erikoista mitä myöhemmin muistella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme