Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset ovat vapaa ehtoisesti sinkkuja koska eivät tiedä mitä hyvä ja terve parisuhde on.

Vierailija
20.12.2020 |

Todella monet jotka ovat vapaaehtoisesti sinkkuja ovat olleet todella huonoissa suhteissa ja kärsineet siitä, sitten kun he ovat eronneet he ovat kokeneet olevansa vapaita ja todenneet että parisuhde ei ole heidän juttunsa...
Todella monet sanovat että eivät kaipaa ketään paapottavaa, eivät halua ketään joka rajoittaa heitä tai olla kellekään tilivelvollinen jne.
Oikeassa hyvässä ja terveessä parisuhteessa kumppani on se paras ystävä kenen kanssa jaetaan elämää, jaetaan yhteisiä kokemuksia, luodaan yhteisiä muistoja ja yhdessä kasvamista.
Parisuhde on rakastamista ja rakastetuksi tulemista, ei hallitsemistä, määräiräilemistä tai manipulointia.

Kukapa ei haluaisi parisuhdetta?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut lähipiirissäni yhtäkään kuvailemaasi parisuhdetta.

Vierailija
2/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut lähipiirissäni yhtäkään kuvailemaasi parisuhdetta.

Se ei tarkoita sitä etteikö sellaisia olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä en olekkaan parisuhteessa. Miksi olla suhteessa vain sen suhteen takia? Ei niitä hyviä suhteita ole joka nurkan takana. Olen pari kertaa ollut hyvässä suhteessa, mutta jossa en ole tuntenut mitään kumppania kohtaan. Ei sekään ole hyvä. En näe mitään järkeä olla suhteessa vain suhteen vuoksi jos ei ole tunteita toista kohtaan.

Vierailija
4/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hyvä parisuhde on eri asia kuin huono. Yksin on parempi kuin huonossa parisuhteessa. Kaikki eivät löydä hyvää parisuhdetta.

Vierailija
5/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu, ihana parisuhde on ihana asia, mutta en minä sinkkuna rupea sinkkuuteni vuoksi ahdistumaan.

Vierailija
6/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta syystä en olekkaan parisuhteessa. Miksi olla suhteessa vain sen suhteen takia? Ei niitä hyviä suhteita ole joka nurkan takana. Olen pari kertaa ollut hyvässä suhteessa, mutta jossa en ole tuntenut mitään kumppania kohtaan. Ei sekään ole hyvä. En näe mitään järkeä olla suhteessa vain suhteen vuoksi jos ei ole tunteita toista kohtaan.

Ei hyvässä suhteessa olla suhteessa vain suhteen vuoksija hyvässä suhteessa tuntee jotain toista kohtaa, häneen ihastuu ja rakastuu yhä uudelleen.

Vierailija
7/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, ihana parisuhde on ihana asia, mutta en minä sinkkuna rupea sinkkuuteni vuoksi ahdistumaan.

Kukaan ei ole kehoittanut ruveta ahdistumaan, eli ryhtymään huonoon suhteeseen. Ei ole mitään paineita ryhtyä suhteeseen.

Mua siis lähinnä harmittaa kun ihmiset puhuu parisuhteesta niin negatiiviseen sävyyn vaikka parisuhde on oikeasti hieno asia.

Vierailija
8/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kiintymyssuhdeteoria. Jos oman vanhemman kanssa ei ole ollut turvallinen kiintymystyyli, niin tyypillisesti omissa parisuhteissakaan ei ole. Rakastuu samanlaisii tai juuri päinvastaisiin urpoihin kuin oma vanhempi, eikä niihin turvallisesti kiintyneisiin. Ja on sitten tietysti itsekin smanlainen tai juuri päinvastainen urpo, kuin oma vanhempi, jos on sen kanssa kasvanut. Suomen yleisin kiintymystyyli on vättelevä. Ja muutenkaan kaikki ei halua samaa, jotkut tosiaan ei halua olla suhteessa koskaan, ja tosi moni ei halua olla suhteessa jossain elämävaiheessa.

Vierailija
9/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on parempi kuin huonossa suhteessa. Siksi minä olen sinkku. Ei niitä hyviä parisuhteita ihan tuosta vaan taijota. Varsinkaan, kun en jaksa käyttää kaikkea valveilla olo aikaani puolison etsimiseen.

Vierailija
10/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on itsestäänselvyys. Jos on kokemuksia vain huonoista parisuhteista, ei luonnollisesti enää halua parisuhdetta, koska on onnellisempi sinkkuna.

Vierailija
11/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole kehoittanut ruveta ahdistumaan, eli ryhtymään huonoon suhteeseen. Ei ole mitään paineita ryhtyä suhteeseen.

Mua siis lähinnä harmittaa kun ihmiset puhuu parisuhteesta niin negatiiviseen sävyyn vaikka parisuhde on oikeasti hieno asia.

Eikä siis mitään syytä ahdistua sinkkuudesta ja ruveta tavoittelemaan hyvää parisuhdetta.

Tää aloitus oli lähinnä niille sinkuille jotka pyrkivät vähättelemään parisuhteen merkitystä koska ovat itse olleet huonossa suhteessa.

Vierailija
12/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse loukkaantua omasta puolestasi: eivät parisuhdetta haluamattomat ihmiset viittaa puheissaan sinun parisuhteeseesi, vaan omiin kokemuksiinsa.

Ei kukaan tiedä, mitä sinun suhteessasi tapahtuu suljettujen ovien takana, ole rauhassa onnellinen jos olet. Ei kukaan kuitenkaan välttämättä halua samanlaista parisuhdetta kuin sinulla on, se sinun on hyväksyttävä.

Vierailija
13/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:ta häiritsee muiden sinkkuus? Hoida omaa suhdettasi vaan.

Vierailija
14/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut hyviä parisuhteita. Olen ollut rakastunut, saanut rakkautta, hyvää seksiä, kumppanuutta ja huolenpitoa. Kun viimeisin suhde loppui, huomasin vain että en enää kaipaa sitä. Ikää on tullut ja nyt haluan elää yksin. En tunne mitään tarvetta enää parisuhteeseen, enkä seksiin. Suhde vaatii kuitenkin aina paljon ja kompromisseja on tehtävä. Toista pitää huomioida ja hemmotella, ei suhde toimi ilman panostusta.

Vierailija
15/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse loukkaantua omasta puolestasi: eivät parisuhdetta haluamattomat ihmiset viittaa puheissaan sinun parisuhteeseesi, vaan omiin kokemuksiinsa.

Ei kukaan tiedä, mitä sinun suhteessasi tapahtuu suljettujen ovien takana, ole rauhassa onnellinen jos olet. Ei kukaan kuitenkaan välttämättä halua samanlaista parisuhdetta kuin sinulla on, se sinun on hyväksyttävä.

Mutta tuo ei ole aapeen pointti.

Olen kyllä aapeen kanssa samaa mieltä.

Moni antaa pelon ohjata ja luopuu unelmistaan suksi, että pelottaa.

Kannustaisin uteliaisuuteen.

Vierailija
16/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Vapaaehtoisesti sinkut ovat sinkkuja siksi että tietävät millainen on juuri heille paras mahdollinen parisuhde ja kun sellaista ei ole näköpiirissä, eivät tyydy yhtään sen vähempään.

Vierailija
17/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin ihan hyvästä parisuhteesta, kun tuli siihen tulokseen, että mieluummin olen yksin. Eksän puolesta olen onnellinen, että löysi vielä uuden hyvän suhteen. 

Minulle sopii ihan hyvin tapailusuhde, että asutaan omissa asunnoissa ja nähdään silloin tällöin, mutta ei oltaisi jatkuvasti yhdessä. 

Vierailija
18/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole aika itsestään selvää? Lisäksi kun itselläni on vielä huono malli lapsuudesta vanhempien onnettoman suhteen takia, on täysin luonnollista ettei minua kiinnosta parisuhde, eikä perheen perustaminen.

Minkäänlaista mallia en ole saanut lapsuudestani ja omat parisuhdekokemukseni on ollut sellaisia etten tunne mitään miestä kohtaan, edes alussa. Miksi olla parisuhteessa sitten?

En koe että minulla olisi mitään annettavaa. Voi olla että joskus ihme tapahtuu, kohtaan miehen joka saa kivisydämeni avautumaan ja meille tulee ihana vanhuusiän parisuhde, mutta ei mun kohdalla ainakaan etsimällä sopivaa miestä löydy, kun vika on ennemminkin minussa. Se jää kohtalon käsiin. Kyllä mä uskon, että kun löytyy se oikea niin parisuhde on laadukkaampaa elämää kuin tämä yksinolo.

Vierailija
19/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huonossa suhteessa ja haluaisin parisuhteen. Ongelmani on kuitenkin se, että en luota omaan tai toisten arviointikykyyn.

Suhteeseen ryhtyessäni luulin aidosti löytäneeni sen oikean. Kaikki läheiseni iloitsivat kuinka hyvän kumppanin olin löytänyt. Koin olevani onnellinen ja siunattu, olin löytänyt jotain ihanaa. Vointini huononi aika nopeasti ja koin puolisoni kohtelevan epäreilusti. Osasi puhua asiat niin että ylireagoi, kuvittelen ja olen vaativa ja hankala. Uskoin sen koska en nähnyt syytä miksi olisi halunnut tahallaan satuttaa ja loukata. Manipulointi oli voimakasta. Vasta ihan loppuvuosina alkoi käyttäytyä selkeästi huonosti ja väkivaltaisesti. Oli iso järkytys tajuta kuinka toinen oli vedättänyt kaikki vuodet, oma tyhmyys ja miten huonosti annoin kohdella itseäni. On vaikea luottaa enää kehenkään.

Vierailija
20/44 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvässä suhteessa olla suhteessa vain suhteen vuoksija hyvässä suhteessa tuntee jotain toista kohtaa, häneen ihastuu ja rakastuu yhä uudelleen.

Näinhän ne pitkään yhdessä olleet onnelliset parit väittää. Kyllä se varmaan niin sitten on. Mutta on myös olemassa ihmisiä, jotka eivät oikeasti edes sovi parisuhteeseen. Parempi kun ei sellaiset sitten tuppaudukaan niihin vaan liihotelkoot vapaana niin eivät satuta muita.