Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja teki sen TAAS!

Vierailija
15.05.2014 |

Halusin raitoja lisää, ja juurikasvun piiloon. Lähtökohta: tummat, pitkät hiukset jossa ennestään raitoja joiden sävytys lähtenyt pois. 

Tulos: kirjavat, moniväriset raidat, seassa tummaa. Juuret vaaleammat kuin latvat (tavallista, kyllä, mutta). Minä maksoin päälle satasen raidoista ja sävytyksestä, joka ei näy missään! Minulla on edelleen näkyvä juurikasvu päässä :X 

Sanoin asiasta, ja kampaaja yritti myydä minulle jotain sävyttää maskia. Että pitää sitten itse hoitaa toisen työ loppuun? Sinne meni se viimeinenkin luotto kampaajiin. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
2/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita. Älä mene enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aikaisemmin käynyt tällä kampaajalla?

Vierailija
4/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:45"]

Valita. Älä mene enää.

[/quote]

Näin tein, ja en mene enää. Ja aion jokaisessa kampaajia koskevassa keskustelussa (siis irl) mainita että tätä kampaamoa en suosittele. Ap. 

Vierailija
5/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS?!

Vierailija
6/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:53"]

TAAS?!

[/quote]Uhri palaa rikospaikalle kerta kerran jälkeen?

Vierailija
7/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullakin on mennyt ja siksi en ole puoleen vuoteen käynyt kampaajalla ollenkaan. :(

Vierailija
8/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä raidat + sävy sitä juurikasvua peitä. Siihen tarvitaan ihan kestoväri, ja sen päälle sitten raidat + sävy. Ilmeisesti et ottanut kuitenkaan muuta kuin ne raidat ja sävyn? 

Itselläni niin, että luonnollinen hiustenväri on maantienruskea, värjätty pohjaväri tummanruskea ja sitten on vaalennusraitoja jotka sävytetään kupariseksi. Joka kerta kampaaja laittaa siveltimellä sen tummanruskean kestovärin ensin tyvikasvualueelle, sitten laittaa niitä raitoja vaalennusaineella folion kanssa, ja sitten pesupaikalla laitetaan sävy joka sävyttää kusenkeltaiset vaalennusraidat kuparsinruskeiksi.

Vierailija
9/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei kerro onko käynyt samalla kampaajalla aikaisemmin. Jos on, kampaajan voi odottaa jo tuntevan hiuslaadun ja sen miten väri tarttuu siihen.

Jos kyseessä oli uusi kampaaja niin aika riski heti raitoja laitattaa. Kaikki kampaajat ei todellakaan hallitse väritöitä, voi olla kokemuksen puutetta tai muuten vaan sitä että se väripuoli ei ole ihan parasta aluetta.

Mulla on hankala hius, luonnonkihara yms ja aiemmin oli vaikeata löytää kampaajaa joka osaisi edes hyvin leikata luonnonkiharaa hyvin, monta sammakkoa tuli pussattua ennen kuin prinssi löytyi. Ja se söi naista, ymmärrän kiukkusi aloittaja.

Vierailija
10/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kampaajat ei hallitse väritöitä?!? Mistä halvatusta voi sitten tietää kuka hallitsee mitäkin? Suomen (onneton) kampaamokulttuuri perustuu just siihen että kaikki tekee kaikkea (huonosti) ja kaikilla on kaikkeen koulutus.

Vierailija
11/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 11:20"]

Ei pelkkä raidat + sävy sitä juurikasvua peitä. Siihen tarvitaan ihan kestoväri, ja sen päälle sitten raidat + sävy. Ilmeisesti et ottanut kuitenkaan muuta kuin ne raidat ja sävyn? 

Itselläni niin, että luonnollinen hiustenväri on maantienruskea, värjätty pohjaväri tummanruskea ja sitten on vaalennusraitoja jotka sävytetään kupariseksi. Joka kerta kampaaja laittaa siveltimellä sen tummanruskean kestovärin ensin tyvikasvualueelle, sitten laittaa niitä raitoja vaalennusaineella folion kanssa, ja sitten pesupaikalla laitetaan sävy joka sävyttää kusenkeltaiset vaalennusraidat kuparsinruskeiksi.

[/quote]

Minä sanoin:

HA-LU-AN JUU-RI-KAS-VUN PII-LOON. 

Ap. 

Vierailija
12/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 11:20"]

[/quote]

Minä sanoin:

HA-LU-AN JUU-RI-KAS-VUN PII-LOON. 

Ap. 

[/quote]Aloitusviestissä kirjoitit että halusit "raitoja lisää, ja juurikasvun piiloon."

Hei, jos sua rassaa noin paljon, soita ja kerro vielä kerran että olet tyytymätön lopputulokseen. Yritä saada ongelma ratkaistua = sellaiset hiukset kuin tahdoitkin. Anna heille mahdollisuus korjata työnsä.

Ota kuva siitä millainen se tukka on nyt ja jos korjaus tehdään, ota siitäkin kuva.

Jos ette pääse yhteisymmärrykseen siitä, miten asia ratkaistaan tutustu Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonnan sivuihin. Siellä varmaan löytyy esimerkkitapauksia kampaamo-ongelmista.

Vierailija
13/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson aina millaiset ovat parturin omat hiukset. Jos hujan hajan, huono väri ja leikkaus, en hänen tuoliinsa istu. Kampaajan omat hiukset kun kertovat yleensä aika paljon kampaajan työn laadusta!

Vierailija
14/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:02"]Mä katson aina millaiset ovat parturin omat hiukset. Jos hujan hajan, huono väri ja leikkaus, en hänen tuoliinsa istu. Kampaajan omat hiukset kun kertovat yleensä aika paljon kampaajan työn laadusta!

[/quote]

Ei muuten kerro. Ei ne ite leikkaa hiuksiaan. Pikemmin kannattaa kysyä, kuka leikkas kampaajan hiukset ja mennä sille.

Vierailija
15/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole kunnollisia, koulutettuja COLORISTEJA, kuten esimerkiksi USA:ssa. Nämä ovat nimenomiin värjäyksiin erikoistuneita ammattilaisia. Sitten heillä on hiusmuotoilijat eli jotka leikkaavat, hiusjatke-spesialistit ja lisäksi eri kansallisuuksien hiuksiin erikoistuneita ammattilaisia joiden osaamiseen kuuluu esim. suoristuspermanentit jne. Tästä syystä jenkeillä ensinnäkin esim. lähes poikkeuksetta aina tosi siistit ja luonnollisen näköiset blondaukset ja raidoitukset omista pohjasävystä huolimatta, joissa ei mitään kellertäviä mattaisia epäsävyjä joita näkee usein esimerkiksi suomalaisilla bloggaajilla. Ohuthiuksisenkin hiukset osataan leikata ja föönata todella tuuhean näköisiksi, koska hiusten leikkaustekniikka osataan kerrostaa kynimättä! Suomalaiskampaajat ovat muuten oikein kynimisen mestareita!

Suomessa yksi ja sama kampaaja tekee kaikki leikkauksista permiksiin ja väreistä raitoihin, eli ei osata mitään perusteellisesti.

Vierailija
16/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nimenomaan kynitään hiukset. Mistä lie opittu?

Vierailija
17/17 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:02"]

Mä katson aina millaiset ovat parturin omat hiukset. Jos hujan hajan, huono väri ja leikkaus, en hänen tuoliinsa istu. Kampaajan omat hiukset kun kertovat yleensä aika paljon kampaajan työn laadusta!

[/quote]

Mun kampaaja on kalju.. mitähän siitä pitäisi sitten päätellä? Ja leikkaa + värjää aivan uskomattoman hyvin mun hiukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän