Onko syyskuussa syntyvä loppuvuoden reppana lapsi?
Toivon niin paljon että tästä kierrosta tärppää ja saisimme vauvan. Lapsi syntyisi syyskuussa. Luin ketjua lasketunajan suunnittelusta ja tähtäämisestä tiettyyn ajankohtaan.
Onko syyskuu nyt sitten sellainen loppuvuoden säälittävä huonosti kaikessa pärjäävä....?
Kommentit (42)
Hmm...no onhan se loppuvuotta mutta sanoisin että marras-joulukuu on loppuvuoden syntymäkuukaudet.
Loppuvuodesta syntyvät lapset aloittavat koulun nuorempina ja vähemmän kypsyneinä kuin alkuvuodesta syntyneet.
Mua hieman suutututtaa tuollainen ajattelu. Ei se lapsi mikään itsestäänselvyys ole. Ehkä te ette saa ollenkaan lasta?
Poikani on syntynyt syyskuussa ja on pärjännyt elämässä erittäin hyvin. Omituisia kysymyksiä Sinulla.
Tämä aloitus taisi joutua nyt väärälle alueelle, kun tuli aihe vapaalle?
Minulla neljä aikuista lasta.
Vanhin syntyi elokuussa. Oli aika huithapeli koulussa, ja nyt työskentelee sairaanhoitajana.
Seuraava syntyi maaliskuussa. Hän on todella urheilullinen ja työskentelee tämän parissa.
Seuraava syntyi syyskuussa. Hän on insinööri.
Ja nuorin syntyi lokakuussa. Hän on hammaslääkäri.
Syyskuu on ihanaa aikaa saada vauva. Vielä melko lämmintä ja illat ihanan tunnelmallisia. Nauti. Lapsi pärjää ihan varmasti. Saa paljon d-vitamiinia kesällä ja se kuulemma tekee fiksuja lapsia.
Minun esikoiseni syntyi syyskuussa. Aloitti juuri nyt syksyllä lääkiksen. Pääsi ensimmäisellä hakukerralla! Että hyvin näyttää pärjäävän syyskuussa syntynytkin!
Lokakuussa syntynyt tyttö meillä. Ei ole ollut reppana vaan oikein reipas ja iloinen lapsi ja koululainen. Täytti juuri 18 ja kirjoittaa ensi keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Minun esikoiseni syntyi syyskuussa. Aloitti juuri nyt syksyllä lääkiksen. Pääsi ensimmäisellä hakukerralla! Että hyvin näyttää pärjäävän syyskuussa syntynytkin!
Onnittelut! Ensi yrittämisellä lääkikseen on mahtava juttu! :)
Riippuu lapsesta. Kysymyshän ei ole vain syntymäajasta, vaan myös henkilökohtaisesta kehityksen nopeudesta. Mieheni on syyskuussa syntynyt, ja hitaaseen kasvuvauhtiin yhdistettynä se merkitsi sitä, että tavoitteelliseen joukkueurheiluun hän oli liian pieni.
Toki syyskuussakin syntynyt on neljännesvuoden vanhempi kuin joulun lapsi.
Jos syyskuun lopussa syntyy niin saat taiteellisen vaakalapsen.
Milloin itse olet syntynyt? Et taida olla ihan penaalin terävin kynä? Pikaisesti laskin omasta lähipiiristä syys-joulukuussa syntyneet ihmiset eikä kukaan heistä ole millään lailla reppana, ei lapsena eikä aikuisena. Itse olen syntynyt marraskuussa ja menestyin koulussa aina vähintään keskitasoisesti tai sen yli. Olen myös taiteellisesti luova. Lisäksi olin luokkani pisin tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Milloin itse olet syntynyt? Et taida olla ihan penaalin terävin kynä? Pikaisesti laskin omasta lähipiiristä syys-joulukuussa syntyneet ihmiset eikä kukaan heistä ole millään lailla reppana, ei lapsena eikä aikuisena. Itse olen syntynyt marraskuussa ja menestyin koulussa aina vähintään keskitasoisesti tai sen yli. Olen myös taiteellisesti luova. Lisäksi olin luokkani pisin tyttö.
Jos aletaan tekemään yleistyksiä yhden hengen aineistolla, niin voitaisiin sanoa etteivät loppuvuonna syntyneet ymmärrä tilastoaineistoja.
Reppanoista en minäkään puhuisi, mutta kyllä tilastollinen yhteys löytyy syntymäkuukauden ja esimerkiksi koulumenestyksen tai masennusdiagnoosin välillä.
Miksi olisi? Tytär on syntynyt syyskuun lopulla. Hienosti pärjää monella osa-alueella.
Pääministeri on syntynyt marraskuussa ja ihan hyvin näyttää pärjäävän.
Jos tuollaisia pähkäilet, toivon että et saa sitä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaisia pähkäilet, toivon että et saa sitä lasta.
Sinulla lienee onneton elämä. Toivotko lapsettomuutta myös niille, jotka toivovat lapselleen jompaakumpaa sukupuolta, kiharaa tukkaa tai terveitä geenejä?
Oma esikoinen on joulukuun lopulla syntynyt. En ajatellut että heti tärppäisi kun jätettiin ehkäisy. No mutta ihan hyvin tuo on pärjännyt siitä huolimatta.
Riippuu niin tyypistä joka syntyy
Syyskuu <3