Piereskelettekö puolison läsnäollessa/kuullessa?
Kommentit (58)
Me tultiin aika erilaisista pierukulttuureista. Mies piereskeli avoimesti ja piti muuta teeskentelynä, mulle taas on sellaista luontevaa peruskohteliaisuutta, että toisen lähellä ei haista vaikka oltaisiin läheisiäkin. Ollaan oltu vuosi yhdessä ja vähän lähennytty tässä suhteessa. Välillä pieraisen esim. ulkoillessa, jos todella siltä tuntuu, vaikka edelleen mulle on automaatio suorittaa nuo asiat enimmäkseen vessassa. Toisaalta mieskin tuntuu vähentäneen piereskelyä mun välittömässä läheisyydessä, ellei tuuletus ole kunnossa. :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 08:43"]
Pieruhuumorista tykkäävät ovat täysiä idiootteja. Toisten seurassa piereskelevät kuuluvat myös täystaukkeihin, idiootteihin. Ei vaan kuulu millään muotoa hyviin tapohin, tai normaaliin käytökseen, haista paskalle toisten ihmisten läsnäollessa.
Ja me ollaan oltu yhdessä kohta 15 vuotta, en mieheni seurassa piereskele. Niin kuin en myöskään esim. työpaikalla, tai muuallakaan, missä muita ihmisiä. Sivistyneet ja fiksut ihmiset osaavat pidätellä.
[/quote]
Mä olenkin aina ihmetellyt mistä se sivistyneiden ja fiksujen ihmisten tuskaisa ilme ja ainainen kiire "jonnekin" on peräisin. Kiitos että sivistit meitä. Pidättelevät siis pieruaan ja kiire on jonnekin missä sen voi sivistyneesti päästää ulos.
[/quote]
Ja sinäkö se vaan rupsauttelet menemään? Työpaikalla, kaupassa, kirjastossa...
Mielelläni en. Minusta se vaan ei ole kohteliasta. Pyrin siis pieremään itsekseni. Ruokavaliomuutoksilla olen saanut minimoitua tarpeen :-D
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 23:14"]
Eikös sellainen sanontakin ole että 'ken pierua pidättää, on hällä muutakin salattavaa' tms. Eli kyllä piereskelen.
[/quote]
Kyllä vaan, kaikkien suomalaisten sanontojen mukaanhan sitä on ihmisen elettävä. Juuri eilen tuikkasin anoppia silmään, kun hän muisteli menneitä aikoja. Tuli aika paljon verta, mutta eipäs mitään. Kun se vanha sanontakin tämän TIETÄÄ.
Pidättämään en toki suosittele, mutta aivan avoimesti toisen vieressä pierujaan päästelevä vaan on moukkamainen minusta. Onhan meillä töissäkin näitä palaveripäästelijöitä, joiden vieressä kukaan ei halua enää istua. Mutta onhan se kiva, että voidaan elää vapautuneesti ja avoimesti, koska jos pidättelee hetkenkin palaverissa, niin kiero ja epärehellinen on!
4 vuotta yhdessä ja mies pieree ja päästelee kaikki mahdolliset äänet mitä ihmiskeho voi tuottaa..ja minun vieressäni. Hieman ällöttää mutta tietenkin sitä saa olla vapaa omassa kodissaan.
Minusta on kuitenkin kohteliasta ja kunnioittavaa ettei päästele kaikkia ääniä toisen vieressä. Mutta ei se nyt maailmaa kaada,ja koitan olla ragoimatta kyseisiin asioihin.
Hassua on että pierujen jälkeen mies toljottaa minua kuin koira, että huomasitko mitä tapahtui!! Multa tuli paukku! Yleensä nauran tai sanon jotain äitimäistä.
Nykyisin saatan paukutella mutta en yleensä miehen vieressä, ainoastaan vahingossa ja viimeisessä hädässä.
Itse olen hieman ujompi, eikä tämä ujous johdu tahdosta vaan tulee luonostaan.
Esim. Alkuaikoina en pystynyt menemään kakkimaan jos mies oli kotona. Siis vaikka kuinka yritin naama punaisena puskea 2päivän tuotosta se ei tullut. Näin on aina ollut jos olen stressaantunut tai vieraassa paikassa en pysty menemään vessaan.
Voi kun minullakin vai toimisi vatsa paikasta,-ajasta ja ihmistä riippumatta.
Todellakin piereskellään toistemme kuullen. Joskus jopa ruokapöydässä :o Meillä on vähän oma outo huumori piereskelyn ja paskomisen suhteen.
Hienot naiset eivät pidä saastojaan sisällä :-D
En piereske puolison kuullen, ei kuulu hyviin tapoihin. Ettehän te yleensä piereskele vieraankaan ihmisen kuullen.
Jos kuitenkin pieru joskus tulee, ei siitä tehdä numeroa.
Pienen ja usein väännän tahallani pierua.
Minua lyötiin lapsena teräslevyllä suulle jos pieraisin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 14:03"]
En piereske puolison kuullen, ei kuulu hyviin tapoihin. Ettehän te yleensä piereskele vieraankaan ihmisen kuullen.
Jos kuitenkin pieru joskus tulee, ei siitä tehdä numeroa.
[/quote] Olemme olleet mieheni kanssa pian 20 vuotta, emme ole siis enää
vieraita toisillemme. Mua ei pieretä usein, mutta mieheni suolistosairautensa kanssa piereskelee paljon ja saa piereskelläkin. Röyhtäilyä kovalla äänellä meillä ei juuri harrasteta.
Kehtaisin varmasti ja raskausaikana vahingossa toisinaan pierasinkin. Mä en kuitenkaan halua piereskellä mieheni kuullen, koska Se ei mielestäni kuulu hyviin käytöstapoihin.
Piereskelen ihan kaikkialla: kassajonossa, hississä, työpaikalla ruokajonossa jne. Minusta piereskely on normaalia, sitä tekee kaikki, miksi muka salailla asiaa, joka on luonnollinen. Samalla tavalla pystyn keskustelemaan luontevasti eritteistäni tai siitä, millaisen vauhtiraidan löysin kalsareistani.
On luontevaa puhua ruumiintoiminnoista! Vai hienoperseet ei tajua, että on noloa pidättää pierua.
Meidän tytön poikaystävä oli sellainen, että saattoi tulla käymään, istui olohuoneen sohvalle ja alkoi piereskellä. Lopulta toin hänell potan ja sanoin, että jos ei osaa vessaan mennä, voi tehdä tarpeensä pottaan ettei tule housuihin.
Minä piereskelen jopa päivällisvieraiden läsnä ollessa.
AHH! Kun pöytään on päästy ja alkupalat isketty aterioijien eteen, ensimmäinen pieru kurkkii jo... Mitä sitä pidättämään.
Tarkkailen piereskellessäni vieraiden ilmeitä.
Usein myös nauraa hohotan ääneen jos pieruni on erityisen kumea tai pitkä tai muuten poikkeuksellisen upea sammakko.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 08:43"]
Pieruhuumorista tykkäävät ovat täysiä idiootteja. Toisten seurassa piereskelevät kuuluvat myös täystaukkeihin, idiootteihin. Ei vaan kuulu millään muotoa hyviin tapohin, tai normaaliin käytökseen, haista paskalle toisten ihmisten läsnäollessa.
Ja me ollaan oltu yhdessä kohta 15 vuotta, en mieheni seurassa piereskele. Niin kuin en myöskään esim. työpaikalla, tai muuallakaan, missä muita ihmisiä. Sivistyneet ja fiksut ihmiset osaavat pidätellä.
[/quote]
Mä olenkin aina ihmetellyt mistä se sivistyneiden ja fiksujen ihmisten tuskaisa ilme ja ainainen kiire "jonnekin" on peräisin. Kiitos että sivistit meitä. Pidättelevät siis pieruaan ja kiire on jonnekin missä sen voi sivistyneesti päästää ulos.
[/quote]
Ja sinäkö se vaan rupsauttelet menemään? Työpaikalla, kaupassa, kirjastossa...
[/quote]
En tietenkään. Erityisesti sivistyneen kirjoittajan pitäisi ymmärtää se, että varsin usein vaihtoehtoja on enemmän kuin kaksi ääripäätä. Väärä dikotomia luo kuvan epäsivistyneestä, jolloin joudumme aukomaan palstan ikkunoita hälventääksemme tänne äkkiä tulvahtaneen pierunhalun.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 08:43"]
[/quote]
[/quote]
Repesin niin, että tuli pieni lirahdus ja vauva alkoi heittämään volttia mahassa! Tää pitää muistaaxD