Minkä ikäiselle voi lukea harry pottereita?
Tai minkä ikäisille olette lukeneet? Onko 6v liian pieni niitä kuuntelemaan? (ja 5v siinä sivussa...)
Kommentit (34)
Seuraavana ajatuksena siirtyä pottereihin lukemaan. Nyt luetaan hobitti sinne ja takaisin niin että minä yleensä luen ja mies sekä 7v ja 5v (nuorempaa tosin ei kiinnosta) kuuntelee. 7v tyttö on tykännyt kovasti :)
Meillä 7v eskarilainen lukee itse iltaisin. On todella innoissaan kirjasta.
5-vuotiaan kanssa ollaan leffat katsottu (todellinen kauhuhullu, ei tunnu pelkäävän kauhuelokuviakaan, siis niitä ei niin hurjia), mutta kirjoihin ei ole jaksanut keskittyä. Mä veikkaan että kiinnostuu mahdollisesti sitten itse lukemaan kunhan oppii, muutenkin kotona todella huono kuuntelemaan satuja.
Meillä luetaan iltasaduksi. Seuraavana pojalla on toivelistalla Hobitti.
3
Ekaluokkalainen tyttö luki itse kaksi ekaa osaa ja muut sitten seuraavana vuonna. Elokuvat on kaikki katsottu myös jo , tytöllä ikää 12 vuotta. Viimeisen (viimeiset) katsottiin ensin miehen kanssa ja sitten koko perheen voimin:)
Varmaan yleensä voi lukea 6-vuotiaalle, mutta vähän lapsen mukaan. Minä olin herkkä muksu, 11 kun ensimmäinen Potter ilmestyi suomeksi, ja se vessassa riehunut peikko oli kyllä pelottava.
Meillä luetaan iltasaduksi, lapset 9 ja 6. Kuuntelevat innoissaan, vaikka onhan siinä urakkaa. Ollaan kolmonen saatu kohta loppuun.
Eskarissa varmaan oli kun luin Viisasten kiven iltasatuna, siitä eteenpäin taiskin sitten lukee itse iltasaduksi niitä.
Niissä myöhemmissä kirjoissa kyllä käsitellään synkempiäkin aiheita, kuten kuolemaa, murhaamista, kiduttamista ym. En osaa ikää sanoa kelle sopii, kun ei itsellä lapsia ole, mutta kyllä ne 4-7-kirjat voi olla jo pelottavia ainakin alle kouluikäisille.
Eipähän tarvii tapella siitä mikä kirja tänään luetaan kun tietää mitä luetaan jokunen ilta. :D
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:52"]
5-vuotiaan kanssa ollaan leffat katsottu (todellinen kauhuhullu, ei tunnu pelkäävän kauhuelokuviakaan, siis niitä ei niin hurjia), mutta kirjoihin ei ole jaksanut keskittyä. Mä veikkaan että kiinnostuu mahdollisesti sitten itse lukemaan kunhan oppii, muutenkin kotona todella huono kuuntelemaan satuja.
[/quote]5-vuotias! Huhhuh... Ja millaisia muita elokuvia sinä hänelle näytät?!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:16"]
[/quote]
Samaa mietin minäkin... Kuulostaa aika hurjalle.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:16"]
[/quote]
Samaa mietin minäkin... Kuulostaa aika hurjalle.
Oletteko lukeneet iltasatuna vai muuten?