Roaccutan kokemuksia
Minkälaisia kokemuksia Roaccutan lääkkeestä tai vastaavasta? Kuinka paha iho-ongelma? Auttoiko lääke? Sivuvaikutuksia? Kuinka kauan käytit lääkettä? Kiitos vastauksista!
Kommentit (84)
Suosittelen. Mulle tuli ensin finnit otsaan 8-vuotiaana. Paheni akneksi. Naama ja selkä finnien peitossa. Hävetti mennä uimaan kesäisin ja koulussa pojat karttoi kun ruttoa. Vuonna 1997 lopetin karkkien, suklaan, maidon ja vehnän syömisen. Olin 5kk ilman eikä siltikään mikään auttanut parantaa ihoa. Join myös vettä2l päivässä. 1997 kesällä vihdoin kun olin 15vuotias sain äitini suostuteltua viemään mut ihotautilääkärille. Ei suositellut vasten kesää syömään kuuria koska auringossa ei silloin saisi olla. Aloitin kuurin toukokuussa ja lopetin elokuussa (4kk). Huulet ovat vaatineet tämän jälkeen aina huulirasvaa. Tämä kuuri auttoi ja voi sitä riemua kun selkäni oli finnitön. Pystyi nojaa koulun kovilla penkeillä. Ja uimaan kehtasi mennä rannalle.
En koskaan puristelut finnejä ja tyynyliinan vaihdoin 4päivän välein. 1998-2014 söin diane nova ehkäisypillereitä jotka edesauttoivat pitää ihon kunnossa. Nyt 34-vuotiaana saan näpyn pari kuukautisten aikaan. Suosittelen lämpimästi. Ihoni ei ole täydellinen mutta en ole koskaan peittänyt sitä meikkivoiteilla vaan antanut hengittää.
Suosittelen ehdottomasti. Minulle iski akne 23-vuotiaana aivan yllättäen. Sain yksityiseltä ihotautilääkäriltä Roaccutan-kuurin viideksi kuukaudeksi. Kaksi pilleriä päivässä.
Aluksi iho punoitti ja finnejä tuli lisää, ja minun oli hankala löytää aurinkovoide+meikkivoide-yhdistelmä, joka tekisi naamastani edes jokseenkin siedettävän näköisen. Pahenemisvaihe kesti muutaman viikon, mutta ei sekään ollut niin paha kuin netissä usein kirjoitellaan.
Kuurin ensimmäisen kahden kuukauden aikana minulla alkoi nenä vuotaa verta muutaman kerran ja joskus tunsin alapääni kuivaksi. Verenvuotoa ei ollut paljon ja alapään kuivuuteen auttoi jojobaöljy.
Noin kolme-neljä kuukautta kuurin aloittamisesta finnit olivat täysin kadonneet. Huulet olivat koko kuurin ajan kuivat, mutta niihinkin auttoi oikeanlainen rasva.
Kun lopetin kuurin, kasvoni näyttivät parin viikon verran siltä, että akne iskisi takaisin, mutta ei sitä sitten koskaan enää tullutkaan. Todella hyvä kuuri, ei kannata uskoa pelottelijoita. Roaccutan-kuurin jälkeen kasvoihini ei ole ilmestynyt enää yhden yhtä finniä.
Ainiin, eivätkä maksa-arvoni nuosseet kuurin aikana, vaikka otinkin olutta ja viiniä silloin tällöin.
Mulla alkoi n. 12 vuotiaana paha akne, 3 vuotta kestin sitä kunnes alkoi vaikuttaa itsetuntoon aikalailla ja olinkin kuullut kuinka e pillerit auttavat akneen. Marssin nopeasti terveydenhoitajalle joka määräsi mulle vreya pillerit, mitään tietoa siitä kuinka Akne ihan varmasti palaa pillereiden lopettamisen jälkeen..
Noin pari vuotta taisin pillereitä käyttää kunnes korkean verenpaineen takia lääkäri käski lopettaa pillerit. Minipillereitä olisin saanut käyttää, mutta päätin lopettaa pillerit kokonaan, koska onhan ne sellaista myrkkyä kropalle..
Meni pari kk pillereiden lopettamisen jälkeen kun finnejä alkoi taas tulemaan kipeinä patteina. Finnejä tuli vain toinen toisensa jälkeen, vaikka kokeilin jättää kaikki maitotuotteen, vehnät ja sokerit pois niin ei mikään auttanut.. (Paitsi paino tippui heheh). Olin jo ehtinyt unohtaa kuinka hirveetä akne oikeesti on ja olin aika toivoton joten menin ihotautilääkärille ja sain itse päättää aloitanko joitain antibiootteja (en muista nimiä) vai roaccutanin, ja valitsin roaccutanin koska, olin kuullut kuinka monesti antibiootit eivät tehoa ja ajattelin vähän mennä sillä tyylillä että kaikki tai ei mitään :D olin lukenut paljon kokemuksia roaccutanista ja vähän kyllä pelotti kaikki sivuvaikutukset, mutta päätin silti aloittaa kuurin.
Ainoita sivuvaikutuksia oli perus huulten ja kasvojen kuivuminen, mutta muuten kaikki meni tosi hyvin. Pahenemis vaihe mulla tuli n 2-3 viikon kohdalla jos oikein muistan, ja se kesti pari viikkoa kunnes naama alko paranemaan. Pahenemisvaihe oli henkisesti raskas, mutta siitäkin selvittiin. N. 3kk kohdalla finnejä ei ollut enää melkein ollenkaan eikä niitä tullut loppu kuurin aikana enää ollenkaan. Lopussa sainkin pienentää annostusta, ja kuivuminenkin väheni. Maksa arvot mitattiin itsellä vaan kerran kuurin aikana ja olivat normaalit vaikka käytin pari kertaa alkoholia kuurin aikana.
nyt kuurin päättymisestä on 1,5 vuotta ja akne on kokonaan poissa!:) ei ole edes mitään muitakaan ongelmia esim ihoni ei ole mitenkään rasvainen tai kuiva vaan ihan normaali. Välillä tulee pieniä finnejä (yleensä ennen kuukautisten alkua), mutta ne ei yhtään haittaa koska kestävät ihan pari päivää ja lähtevät sitten pois.
Suosittelen siis kokeilemaan kuuria vaikka ihmisten kommentit sivuvaikutuksista voi pelottaa. Kannattaa muistaa, Etttä kaikki ovat erilaisia ja ehkä juuri sinulle ei tulekaan mitään pahoja oireita kuurista. Sellainen vinkki vielä ihon kuivumiseen, että suosittelen perus apteekin rasvojen sijasta käyttämään kookosöljyä! Paljon parempi vaihtoehto. Ihotautilääkäri suositteli apteekista saatavaa rasvaa, mutta sitä käyttäessä iho kuivui silti , mutta kookosöljyä käyttäessä ei todellakaan niin pahasti. Laitoin öisin meikin pesun jälkeen kookosöljyä kaikkialle kasvoille (aika runsaasti) niin se sai imeytyä kunnolla yön aikana ja aamulla iho ei edes ollut niinkään kuiva. Sitten aamulla pesin kasvot ja taas kookosöljyä naamaan normaalisti meikin alle niin ei naama edes päivän aikana hirveästi kuivunut. Huulet ehkä enemmän mutta vaseliinia vaan säännöllisesti huuliin niin ei mitään ongelmaa. Suihkun jälkeen käytin ihan perus nivean kosteusvoidetta vartalolle mitä muutenkin normaalistikin käytän, rasvaan ihon märkänä ja annan sitten kuivua itsestään.
Suosittelen kokeilemaan kuuria!
Itselläni on ollut aknea murrosiän alusta asti, ja vihdoin kävin 19-vuotiaana yksityisellä Terveystalolla ihotautilääkärillä. Minulle määrättiin Isotretinoin Orionia, ja sivuvaikutuksia ei alussa ollut paljoa. Huulet ja iho kuivui, mutta ei niin pahasti, mitä olen usealla ihmisellä nähnyt kuivuvan. Nenästä vuoti verta useampaan kertaan, mutta vuodot tyrehtyivät yleensä nopeasti. Kuuria on nyt takana 4kk ja vielä 1kk edessä. Finnejä ei ole tullut nyt pariin viikkoon ollenkaan, ja oikein isoja paukamia ei ole näkynyt muutamaan kuukauteen. Kolesteroliarvot olivat korkeat, maksa-arvot ok, joten rasvoja pitää vältellä. Plussaa on hiusten ja naaman rasvottumisen väheneminen, tukkaa saa pestä ehkä kerran viikossa. Ainut miinus kuurissa on täydellinen masennuksen puhkeaminen. Mikään ei tunnu miltään enkä löydä iloa elämästä. Odotan jo kuurin loppua, jolloin tämä olo helpottuu. En uskonut tämän tapahtuvan minulle, sillä olen erittäin kovan auktoriteetin ja elämänhalun omaava luonne, mutta tässä ollaan. Uudestaan en söisi kuuria, mikäli tämä 5kk ei tepsi.
Kannattaisko vaikka ekaks kokeilla viljaton/gluteeniton, maidoton, sokeriton ja mahd. puhdas ja luomu ruokavalio ennen kuin kokeilee kaikenmaailman antibioottikuurit ja roamyrkyt, joita tarvitaan pahimmillaan monta kuuria putkeen! Suoliston mikrobiston saa ainakin noilla myrkyillä sekasin ja kaupan päälle pari mukavaa autoimmuunisairautta!!
Huh huh ajattele!!! kirjoitti:
Kannattaisko vaikka ekaks kokeilla viljaton/gluteeniton, maidoton, sokeriton ja mahd. puhdas ja luomu ruokavalio ennen kuin kokeilee kaikenmaailman antibioottikuurit ja roamyrkyt, joita tarvitaan pahimmillaan monta kuuria putkeen! Suoliston mikrobiston saa ainakin noilla myrkyillä sekasin ja kaupan päälle pari mukavaa autoimmuunisairautta!!
Luuletko, ettei suurin osa aknen kanssa kamppailevista ole jo kokeillut kaikkia ehdottamiasi keinoja? Sen lisäksi suurin osa on vielä kokeillut lukuisia muita mahdollisia vaihtoehtoja. Monen kohdalla niistä vain ei ole mitään merkittävää apua. Ikävä kyllä.
Roalla on sivuvaikutuksensa, niin kuin lääkkeillä tapaa olla. Onneksi ne usein ovat väliaikaisia, siedettävissä ja hyvä lopputulos huomioiden ne kannattaakin yrittää sietää ja jaksaa. Ihan pieni juttu ei ole sekään, miten paljon akne rajoittaa ihmisten elämää. Nyt ei puhuta muutamasta satunnaisesta näpystä silloin tällöin. Kaiken pelottelun jälkeen uskalsin itse syödä Roan vasta 40-vuotiaana. Onneksi uskalsin, sillä se oli ensimmäinen keino ja lääke aknea vastaan, joka oikeasti auttoi. Suosittelen.
Itsellä roa kuuri menossa ja iho alkannut jo parissa viikossa selvästi parantumaan. Mitään pahenemis vaihetta ei ole tullut ja tuskin tuleekaan. Lääkärin mukaan pahenemisvaihe tulee lähinnä vain murrosikäisille ja tosi pahan aknen omaaville aikuisille, itsellä "keskiverto" akne. Ainoastaan huulirasvalle tullut käyttöä.
Suosittelen kaikkia aknesta kärsiviä menemään suoraan ihotautilääkärille. Itse kokeillut vuosien saatossa ties minkälaisia itsehoitoja, ilman minkäänlaisia tuloksia!
Roa kirjoitti:
Itsellä roa kuuri menossa ja iho alkannut jo parissa viikossa selvästi parantumaan. Mitään pahenemis vaihetta ei ole tullut ja tuskin tuleekaan.
Saattaa hyvin olla vielä edessä. Itsellä se alkoi 2-3 viikon jälkeen kuin salama kirkkaalta taivaalta ja kesti n. 2kk ja oli aikamoinen näky ;(
Sitten yht'äkkiä alkoi vaan lievittää ja näpyt hävitä vauhdikkaasti.Toinen 3kk kuuri vielä siihen jatkoksi ja TADAA!!! Kaikki poissa, eikä ole sen jälkeen näkynyt. Ikää oli 30v.
Roaccutan auttoi minullakin hyvin! Hieman huulet kuivui. Ei muita ongelmia. Enää myöskään hiuksia ei tarvinnut pestä joka päivä.
Söin kuurin melko lievään akneen. Ihotautilääkäri suositteli.
Join pari kertaa kuussa runsaammin alkoholia, kuitenkin maksa-arvot aina ok.
Syönnyt pari kertaa kuurin ja on toiminut. Akne on parantunut. Mutta aina se kuitenkin palaa. Jos on taipumus akneihoon, niin se ei parane todennäköisesti ikinä.
Minulla nyt roa kuuri menossa. Kosmeteologi neuvonut käyttämään Humektan rasvaa kosteutukseen ennen roa kuurin alkua, mutta humektanin teho ei enää riitä, kasvoja kiristää koko ajan. Olen nyt käyttänyt kookosöljyä joka antaa täydellisen kosteutuksen. Onko kenelläkään kokemusta kookosöljyn käytöstä, tukkiiko ihon?
Itsekin suosittelen jos akne oikeasti vaikuttaa itsetuntoon ja elämään. Mulle alko tulemaan sellaisia ihonalasia paiseita ympäri kasvoja ton kuurin jälkeen ei ole tullut enää yhtäkään! Muutmia finnejä välillä mutta lähtevät yleensä parissa päivässä. Sivuoireista joita mulle jäi oli kuivat silmät ja nenä, mutta en todellakaan kadu
Mun kokemuksen mukaan antibiootit ei auta akneen kovin merkittävästi. Mutta suosittelen kokeilemaan vahvaa A-vitamiini voidetta ( tretinoin). Lääkärin pitää kirjoittaa resepti siihen. Sillä lähtee finnit ja rypyt. quote=Vierailija]Kuinka helposti lääkäri määrää Roaccutania? Voiko terveyskeskuksen lääkäri tehdä sitä, pitääkö olla ihotautilääkäri? Minä olen syönyt Oricyclin-antibioottia akneen jo kymmenisen vuotta, ainut apu jonka olen löytänyt mutta tosiaan Roaccutania en ole koskaan kysellyt, silti naama näyttää hirveältä, mutta ilman antibioottia näyttäisi vieläkin hirveämmältä.[/quote]
OLen syönnyt 2 kertaa. Molemmilla kerroilla vei aknen pois 100%:sti! Myös nenässäni olevat norsun kokoiset ihohuokoset pienentyivät. Toimii!
Sitten huonot uutiset. Akne palaa muutaman kuukauden/muutaman vuoden jälkeen. Ainakin minulla. Kolmatta kertaa en tuota myrkkyä kyllä syö. Sivuvaikutukset olivat liian rajuja.
Joku nostanut vanhaa ketjua, vastaan nyt kumminkin jos joku kokee tästä ketjusta apua.
Olin 22-vuotias, kun aloitin tuon kuurin. Aknesta aloin kärsiä pahasti kun 18 ikävuotta löi mittariin. Kokeilin ihan kaikkea ennen kuin marsin ihotautilääkärille, joka sitten kirjoitti reseptin. Mulla oli siis naaman lisäksi niska pahana finneistä ja näppyjä tuli myös rintakehään.
Sivuoireet oli kauheita. Mulla kuivui nenän limakalvot ja ne menikin rikki, samoiten huulet kuivuivat älyttömästi ja kämmenselät oli kuin krokotiilin nahkaa. Apteekista kumminkin löysin farmaseutin kanssa sopivan käsirasvan ja A-vitamiinia sisältää nenäsuihketta ja huulirasvaa, nuo siis auttoivat. Sivuoireena myös finnejä putkahteli kuin sieniä sateella noin parin viikon ajan.
Kun olin syönyt kuuria kuukauden ajan, niin niska parantui ensimmäisenä. Finnit katosivat kuin tuhka tuulen. Sitten vasta naama lähti parantumaan päin.
Söin kuuria pelkästään puoli vuotta, vaikka reseptiä oli kirjoitettu vuoden ajaksi (sain siis kuukauden välein hakea vain tietyn verran lääkettä), sillä olin opiskelija ja juuri sillä hetkellä ei ollut rahaa, kun tabletit loppuivat. Enkä hakenut myöhemmin, kun huomasin ettei finnejä enää tullut.
Nyt näin neljä vuotta myöhemmin yksittäisiä, pieniä finnejä ilmestyy silloin tällöin, mutta ne katoavat parin päivän aikana eivätkä jätä samanlaisia hirveitä arpia naamaan kuten aikanaan jäi. Olen kyllä lukenut, että jotkut syövät toisen kuurin siksi, että se häivyttäisi akne arpia. Mutta itse en niistä välitä, ja ovat ne tässä vuosien aikana itsestään alkanut hävitä.
Nykyään lähinnä stressistä ja kuukautiskierron tiettynä aikana finnejä ilmestyy. Mutta voin siis suositella tuota lääkekuuria, jos kärsii pahasti aknesta!
Ennen kuuri syömistä kannattaa ainakin lukea pari viimeisimmistä tieteellisistä tutkimuksista aineen ympärillä.
Muuttaa pysyvästi ainakin testosteroni, prolaktiini ja dht hormonitasoja. Mikä selittääkin sen miksi toimii niin hyvin finneihin. Negatiivisena puolena sitten se, että nuo hormonit vaikuttavat moneen muuhunkin kehon toimintoon positiivisesti.
Voit ostaa ilman ennalta reseptiä et heidän online-kuuleminen tämä apteekki on lisensoitu Britannian hallitus http://www.goodrxtabs.com
Aivan hirveää myrkkyä elimistölle/sisäelimille.