Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roaccutan kokemuksia

Vierailija
14.05.2014 |

Minkälaisia kokemuksia Roaccutan lääkkeestä tai vastaavasta? Kuinka paha iho-ongelma? Auttoiko lääke? Sivuvaikutuksia? Kuinka kauan käytit lääkettä? Kiitos vastauksista!

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii olla ihotautilääkäri ja itseänikin kiinnostaa kokemukset sillä on lievä akne mutta haluan siitä täysin eroon. Murr. Huono iho on perseestä.

Vierailija
22/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on keskivaikea/vaikea aikuisiän akne mutta en ole uskaltanut itse roaccutania alkaa käyttämään. Ihotautilääkäri sitä tarjonnut ja reseptinkin kirjoitti, mutta en ikinä hakenut lääkkeitä. Kyseinen lääkäri ei puhunut mitään maksakokeista yms., joten siksi se jäi hakematta. Tetrasykliiniä syönyt nyt vuosikaudet satunnaisesti, jokohan sitä pian uskaltaisi itsekin aloittaa roaccutan-kuurin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin kuurin näin kolmekymppisenä aikuisiän hormonaaliseen akneen. Sivuoireet näitä samoja kuin muillakin eli ihon ja silmien kuivumista, hiusten rasvoittumattomuutta. Ärsyttäviä, muttei mitenkään sietämättömiä oireita. Maksakokeissa mun ei tarvinnut käydä ollenkaan. Akne ei parantunut täysin, sitä tuli kuurin aikanakin jonkun verran ja kuurin loputtua vielä enemmän. Toistaiseksi tilanne on vielä vähän parempi kuin ennen kuuria, mutta saa nähdä miten jatkossa.

Vierailija
24/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paha akne tarvitsee olla jotta saa roa kuurin?

Vierailija
25/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemuksia. Tosin sivuoireina varpaan välit riekaleina ja nivelkipuja.

Vierailija
26/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista! Hyvä kun joku kyseli, että pitääkö mennä ihotautilääkärille vai riittäkö peruslääkäri, koska sitä mietin itsekin. Itselläni iho on mennyt huonoksi pillereiden lopettamisen jälkeen ja haluan ihon taas kuntoon. Kertokaa lisää kokemuksia!

AP

Vierailija
27/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävälläni oli ihan hirveä akne, pääosin selässä. Ei siis voinut käyttää vaaleita paitoja, kun veriläikät näkyi, kun finnit räjähteli, ei voinut käydä hierojalla ja aamuisin sängyssä oli lakanoilla verta ja muuta mössöä sen selän finneistä. Lääkärinkin mukaan oli pahin akne mitä on ikinä nähnyt.

Antibiooteilla finnit vähän rauhoittuivat, mutta palasivat heti kuurin jälkeen. Roaccuttanilla lähtivät kokonaan. Kallis kuuri, mutta ehdottomasti hintansa arvoinen jos on tosi paha akne. Huulet näytti kuurilla kuivuvan ja maksa-arvoja piti seurata kuurin ajan, koska aine on aika kova myrkky.

Nyt aknesta on jäljellä enää isot arvet ja nekin näyttää muuttuvan vuosien kuluessa vähemmän punaisiksi ja silottuvan ainakin hiukan.

Vierailija
28/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut paljon sellaista, että roakuurin syöneillä iho ohentunut paljon ja rypistynyt todella nopeasti, todella nuorena kuulemma vielä.... Joten en ehkä itse uskaltaisi kokeilla, koska rypyt jää mutta akne voi palata takaisin!

Vierailija
29/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri voi kirjoittaa reseptin tuohon lääkkeeseen ja on olemassa myös joku toinen vastaava valmistemerkki joka edullisempi. Lääkettä on olemassa kahta eri tehoa, 10mg tai 20mg. Jos haluaa että kuuri todella tehoaa, se pitää syödä loppuun asti eikä jättää kesken. Yleensä tämä lääkevalmiste on se viimeinen vaihtoehto, jos mikään muu ei tehoa akneen. Kokenut ihotautilääkäri osaa arvioida tilanteen.

Vierailija
30/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roacutan kuuri aiheutti minulle kamalaa hiustenlähtöä !.

Vierailija
31/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen toisen vastaavan edullisemman lääkkeen nimi on ?.Haluaisin googlettaa sen ja lukea sivu vaikutukset.

Vierailija
32/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannatti käyttää. Ensin 6 kk kuuri ja muutaman vuoden kuluttua 4 kk. Näiden jälkeen satunnaista näppyä. En huomannut pahoja sivuvaikutuksia, pientä huulien kuivumista jne. Taisin käydä maksakokeissakin, ei ollut mitään häikkää.

Vierailija
33/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 20:08"] (Minulla ei tuolloin ollut seksielämää, mutta silti piti raskaustesteissä käydä...olisihan Jeesuksen toinen tuleminen vammautuneena ikävää!)

[/quote]

Repesin! :D

Vierailija
34/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan Isotretinoin Actavis tämä halvempi mistä täällä puhutaan. Siihen minä sain reseptin mutta en ikinä hakenut kyseistä kuuria.

Netistä luin ko. lääkkeen (lue: myrkyn) sivuvaikutuksista ja päätin että kärsin mielummin aknesta.

Vierailija
35/84 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetrasyklinit ei muuten myöskään ole ihan hedelmäkarkkeja. Niilläkin on maksaan ja munuaisiin vaikutuksia.

Vierailija
36/84 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin Isotretinoin Actavis kuurin tässä viime vuonna, ja minun ihotautilääkärini määräsi kuurin suhteellisen pienellä annostuksella (Vuoropäivin 1 & 2 pilleriä ja ne taisi olla 20mg, eli joka toinen päivä söin 20mg ja joka toinen päivä 40mg) ja kuuri kestikin sellaisen melkein 11 kk mikä on pisin mitä olen kenelläkään kuullut olevan. Sivuvaikutuksia oli nämä perus naama ja huulet superkuivat, hiuksia ei tarvinnut pestä yms. Minulla herkistyi myös naama auringolle erityisen helposti, ja kesällä riitti pari minuuttia auringossa oloa kun naama jo muuttui tulipunaiseksi ja kuumaksi. Veriarvot minulla itseasiassa melkein kaikki parani kuurin aikana (:D outoa, kyllä), maksa-arvot huononivat hieman (mutta ei lähellekkään huolestuttavaa rajaa). Itselläni meni melkeen 8kk siihen että täysin huomattava ero oli tapahtunut, aloitin kuurin siis tammikuun 2014 lopussa, ja joskus kesän lopussa oli vasta naama sellainen ettei enää finnejä putkahdellut. Olisin siis mielestäni voinut lopettaa kuurin n. 9kk kohdalla, mutta lääkäri oli laskenut kokonaisannokseni täyttyvän jos syön vielä yhden paketin, niin päätin sitten vielä sen viimesen laatikollisen syödä että oli varmasti akne nitistetty.

Nyt olen ollut jo kaksi kuukautta ilman lääkettä, ja sain differin reseptivoiteen jälkihoitoon jos finnejä vielä tulee, mutta eipä ole tarvinnut käyttää kertaakaan! Eli siis oikeastaan yhtäkään näppylää ei ole kuurin loputtua tullut, vaikka muutamat kuukautisetkin on jo kerennyt tulla (Ennen finnit ilmestyivät ja lisääntyivät erityisen rajusti juuri kuukautisten aikaan) En aluksi maininnut mutta olen siis 16-vuotias tyttö joten myös e-pillerit ja raskaustestit piti käydä läpi.

Jos jollakin on aiheesta kysyttävää, liittyen vaikka sivuvaikutuksiin tai muihin kokemuksiin niin seurailen tätä ketjua ja vastaan mielellään kysymyksiin, sillä muistan itsekin miten vuosi sitten epätoivoisesti etsin netistä vertaistukea ja kokemuskertomuksia :)

Vierailija
37/84 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuuria takana keskivaikeaan akneen, joista toinen 8kk. Iho, päänahka ja limakalvot kuivuivat todella paljon ja alaselkää särki ja hiuksia lähti myös paljon. Kerran lähti nenästä iho kokonaan, kun paitaa pujottaessa pääaukosta sen reuna hipaisi nenänvarttani! Viimeisimmän kuurin jälkeen iho oli 1kk hyvä ja sitten palasi kahta kauheampana takaisin. Never again, ei siis auttanut! Nyt oon gluteenittomalla saanut paljon parempia tuloksia, kuin millään voiteella, antibiootilla tai roaccutanilla yhteensä.

Vierailija
38/84 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli roa-kuuri 10 vuotta sitten. Iho huononi hirveästi kuurin aloittamsen jälkeen, mutta kun annosta nostettiin ja söin koko pitkän kuurin loppuun, sekä vielä pienen lisäjakson, niin iho puhdistui täysin. Iho pysyi hyvänä pari vuotta ja sitten akne alkoi hiljalleen palaamaan. Nykyään käytän ihotautilääkärin määräämää voidetta, jota ilman iho menee hirveään kuntoon. Posket tulevat täyteen sellaista märkänäppyä, jopa pahemmassa määrin kuin ennen tuota roa-kuuria. Toisaalta iho ei ole koskaan enää ollut niin tukossa kuin silloin ennen tuota kuuria, eli osasta kasvoja talirauhaset rauhoittuivat lopullisesti. Muutamia aika pahoja arpia jäi. 

Vierailija
39/84 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla akne ei ole parantunut kuurin loputtua, kuinka suuri oli kokonaisannoksenne? Minulle määräsi ensimmäinen ihotautilääkäri liian pienen annoksen ja toinen ihotautilääkäri tätä kummasteli määrätessään toista kuuria. Kaipa siitäkin on sitten erilaista tutkimustietoa ja erilaisia ohjeistuksia ja käytäntöjä lääkäreillä.

Vierailija
40/84 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae heti se Roa kuuri!

Minulla erittäin positiivisia kokemuksia roaccutanista. Olisi pitänyt osata vaatia sitä vaan aikaisemmin jäi pahat arvet naamaan. Lääkärit tunkivat niitä antibiootteja kun ei kuulema akne ollut tarpeeksi paha. Piti vaatimalla vaatia roaccutania ja se auttoi!

Älä ota antibiootteja vastaan ihan turhia vaadi roaccutania vaikka akne ei olisi "paha".. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme