Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MItä pinaattilettujen kanssa?

Vierailija
14.05.2014 |

Mitä tarjoatte pinaatilettujen kanssa? Kananmunakastike ei maistu.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusia tietysti! Pinaattiletut, muusi ja puolukkahillo kuuluvat yhteen kuten tomaattisose ja pasta.

Vierailija
42/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan punajuurisalaatti, tosi hyvää pinaattilettujen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenahilloa, aina. Ei mitään suolaista. Ja pinaattilätyt tehdään itse.

Vierailija
44/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin vasta parikymppisenä Seinäjoelta muutettuani, ettei muualla syödä jauhelihakastikkeen kanssa. Siitä tämän idean saaneesta keittäjästä oli lehtijuttuakin joskus Ilkassa tai Seinäjoen sanomissa. Duudsoneiden parkissa on muuten ruokalistalla tämä yhdistelmä.

Vierailija
45/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:04"]

Mansikkahilloa? Hyi helvetti! Sama kun tarjoilisi jauhelihakastiketta jäätelän kera.

[/quote]

Sama fiilis minulla niistä perunoista. Sama kuin tarjoaisi perunaa ja valkokastiketta jäätelön (tai lettujen) kera. Eihän lettujen kanssa muutenkaan syödä perunoita, miksi sitten pinaattilettujen? Mansikkahillo sen sijaan sopii hyvin.

t. 2

[/quote]

No ei tosiaan sovi mansikkahillo, sillä pinaattilätyt on suolainen ruoka, eikä mikään lätyt ja hillo jälkkäri!!!!

[/quote]

Jaa ei tosiaankaan sovi, onko tämä ihan absoluuttinen universaali totuus vai? :D

Ensinnäkin: pinaattiletuissa on aika paljon sokeria, eiväthän ne eroa tavallisista letuista kuin sen pinaatin osalta. Ymmärrän hyvin että sitä voi pitää makeana ruokana.

Toisekseen, suolaisen ja makean yhdistelmästähän moni tykkää

[/quote]
Miten niin sokeria? Ei mun pinaattilättyihin laiteta sokeria.

Vierailija
46/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:04"]

Mansikkahilloa? Hyi helvetti! Sama kun tarjoilisi jauhelihakastiketta jäätelän kera.

[/quote]

Sama fiilis minulla niistä perunoista. Sama kuin tarjoaisi perunaa ja valkokastiketta jäätelön (tai lettujen) kera. Eihän lettujen kanssa muutenkaan syödä perunoita, miksi sitten pinaattilettujen? Mansikkahillo sen sijaan sopii hyvin.

t. 2

[/quote]

No ei tosiaan sovi mansikkahillo, sillä pinaattilätyt on suolainen ruoka, eikä mikään lätyt ja hillo jälkkäri!!!!

[/quote]

Jaa ei tosiaankaan sovi, onko tämä ihan absoluuttinen universaali totuus vai? :D

Ensinnäkin: pinaattiletuissa on aika paljon sokeria, eiväthän ne eroa tavallisista letuista kuin sen pinaatin osalta. Ymmärrän hyvin että sitä voi pitää makeana ruokana.

[/quote] Juuri näin. Meillä tavallisiinkin lättyihin laitetaan aina suolaa. Ja sekä tavalliset että pinaattilätyt jonkun makean hillon kanssa. Kaikki muut täällä ehdotetut vaihtoehdot ällöttää ajatellakin :D

Vierailija
47/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää puolukkahilloa seuraksi. Joskus miesporukalla on kovempi nälkä, ja sitten keitetään siihen nakit kyytipojaksi.

Vierailija
48/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuet perunat, pinaattiletut ja voi-sipulikastike, nams ;)

Vierailija
49/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea näitä, itselle tuntuvat monet yhdistelmät tosi vierailta. Syön pinaattiletut puolukkahillolla, mutta aina tekisi mieli myös sitä Napolin salaattia mitä oli koulussa niiden kanssa. Se oli ihan paras kouluruoka.

Vierailija
50/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkohomejuustoa ja sokeroitua puolukkahilloa.

Vierailija
51/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkahilloa, salaattia, tonnikalaa, raejuustoa, kermaviilikastiketta. Näitä meillä on pinaattiletuista kanssa.

Vierailija
52/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusia ja punajuurisalaattia. Tai joskus töihin otan vaan perunasalaattia kaveriksi. Pitääkin ostaa taas pinaattilettuja, nam!

Vierailija
53/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:17"]

[/quote]

t. 2

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja ihan absoluuttinen universaali totuus sekin, että pinaattiletuissa on paljon sokeria??! Laita sokeria pinaattilättytaikinaan yhden teelusikallisen. Ei maistu lainkaan sokerilta, aan se on suolainen ruoka. Ainakin minun valmistamana. 

Vierailija
54/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset söi aina pienenä pinaattilettujen kanssa vattuhilloa ja kermavaahtoa (ei se pinaatti siinä paljon maistu.. ihan kuin tavallisia lettuja).

Vierailija
55/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli aikanaan pinaattilettujen kanssa meillä aina jotain kinkulla höystettyä pastasalaattia ja yhdistelmä oli lemppariruokiani joten samantyylisen lisukkeen olen itsekin kylkeen usein vääntänyt. Viimeksi kun tein pinaattilettuja oli jääkaapissa savusiian jämät, joten tein pastasalaatin sijaan savusiikatartaria ja oli oikein mainio yhdistelmä sekin. 

Puolukkahilloa taisi olla  koulussa aina tarjolla noiden kanssa myös, mutten itse sitä ikinä ottanut.

Vierailija
56/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin jos otan evääksi, niin raejuustoa. Koulussa aikoinaan tarjottiin puolukkasurvoksen kanssa, joskus survoksen seassa oli myös omenaa. Italian- ja perunasalaattia pitää kyl kokeilla, miksei noin ilmiselvä vaihtoehto oo aiemmin tullu mieleen

Vierailija
57/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaattia ja fetakuutioita mausteöljyssä.

Vierailija
58/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa mä laitoin aina puolukkahilloa, kotona tomusokeria tai syön sellaisenaan.

Vierailija
59/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiansalaattia

Vierailija
60/98 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukka ja raejuusto.