Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein teillä käy yövieraita vuositasolla?

Vierailija
14.05.2014 |

Mies on toisesta kaupungista ja hänen mielestään kerran kuussa voi kaverit yöpyä viikonlopun tai viikon verran. Minulle tuollainen kyläilytahti on ihan liikaa.

Jaloissa pyörii myös 2- ja 5-vuotiaat.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku mutta ehkä joka toinen kuukausi joku yöpyy. Lasken tähän myös vanhempani sekä veljeni ja hänen tyttökaverin. Ystäviä majoitan lähinnä silloin jos he ovat vaikka lähdössä lomalle ja lentokentällä pitää olla ajoissa tmv.

Miehellesi sopivaa kyläilytahtia en jaksaisi. Minun vieraat viipyvät yleensä 1-2 yötä. Korkeintaan kolme. Parin yön jälkeen odotan jo itsekin että vieraat lähtevät.

Vierailija
2/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka viikonloppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan ole aikuisia yövieraita, 9 v tyttärellä yökylässä kaveri ehkä kerran viikossa tai kahdessa viikossa.

Vierailija
4/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 kuukautta varmaan, mutta monet ovat sukulaisia ja loput lasten kavereita. Sopii minulle kun en ole nipottaja enkä hyysääjä. Siitä koitan pitää huolen että kaikille on peti ja riittävästi ruokaa joko valmiina tai elintarvikkeina, joista voi valmistaa. 

Vierailija
5/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuimme aikanamme erään suositun laskettelukeskuksen lähellä ja talvikaudella saimme nauttia runsaasta määrästä ystäviä. Lapset olivat kouluikäisiä tosin jo tuolloin, ei kuten ap:lla, mutta vieraiden läsnäolo sai iästä huolimatta lapsiperheen rytmin sekaisin. Ihan jo siksi, että varusteita ja märkiä kamppeita oli eteiset ja saunat täynnä. Vieraat tietysti halusivat myös lämmittää saunan joka ilta ja sitten kampeet siirrettiin keittiöön. Kun laitettiin iltapalaa, niin kamppeet siirrettiin saunaan takaisin. :D

Parhaimmillaan meillä oltiin joka toinen viikko, ja vaati veronsa. Silloin siis jaksoin tuollaista kylätahtia, mutta en enää. Lapset ovat jo itsenäisiä ja olen tottunut omaan rauhaan.

Vierailija
6/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia majoitetaan 2-4 kertaa vuoden aikana. Ja me käydään vastavuoroisesti heillä.

Vierailija
7/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:15"]

4-5 kuukautta varmaan, mutta monet ovat sukulaisia ja loput lasten kavereita. Sopii minulle kun en ole nipottaja enkä hyysääjä. Siitä koitan pitää huolen että kaikille on peti ja riittävästi ruokaa joko valmiina tai elintarvikkeina, joista voi valmistaa. 

[/quote]

Siis tarkoitat vierailijujen keston olevan 4 kk vai 4 kk välein? Minusta tuo on hyysäämistä, jos ruuatkin valmistat. Yksi päivä vielä menee, mutta viikonkin ruuat kun valmistat isolle porukalle niin on se iso homma normaalien arkiaskareiden lisäksi.

Vierailija
8/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vuoden aikana viisi–kuusi kertaa on yövieraita, ovat tuttavapariskuntia, joilla lapset mukana ja ovat viikonlopun käymässä eli yksi tai kaksi yötä. On mukavaa, mutta ei pidempään kerrallaan jaksaisikaan, kun meillä on niin pienet tilat.

Sen lisäksi anoppi on ehkä nelisen kertaa vuodessa yötä, kun on auttamassa lasten  hoidossa (mies työreissuilla ja itselläkin joskus pakollisia iltamenoja tms.).

Vierailija
9/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakinaisessa kodissa kaupungissa ei ole tilaa pitää yövieraita. Lapsilla satunnaisesti muutaman kerran vuodessa kaveri yökylässä. Maalla on erillinen huoneisto vieraille ja sielä loma- ja viikonloppu aikoina sukulaisia ja ystäviä kylässä muutaman kerran vuodessa ja vuosilomalla sisarení voi olla pidempäänkin. Mutta kaupunkiin, ei kiitos. Sisko korkeintaan jos kysyisi. Kutsuta ei ketään. 90m² 4h+k ukko, akka ja kaksi teiniä, 4 kissaa ja 3 pientä koiraa. Ei onneksi moni tulisikaan meidän zoolandiaan;)!

Vierailija
10/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appivanhemmat käyvät kerran vuoteen noin kahden viikon reissulla, yleensä kahdessa osassa tosin. Olen usein ollut ahdistunut vierailusta kun he ovat aika vaativia vieraita eikä mikä tahansa kelpaa. Koen että tämä on liikaa meidän muutenkin hektisessä elämäntilanteessa. Mielipiteitä?

Vielä sekin ahdistaa, että emme ole koskaan saaneet yökyläilyutsua vastavuoroisesti heille. Olemme aina eräiden ystävien luona yötä käydessämme heillä. Kummallinen järjestely eikö?

Vierailija
11/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:33"]

Meillä appivanhemmat käyvät kerran vuoteen noin kahden viikon reissulla, yleensä kahdessa osassa tosin. Olen usein ollut ahdistunut vierailusta kun he ovat aika vaativia vieraita eikä mikä tahansa kelpaa. Koen että tämä on liikaa meidän muutenkin hektisessä elämäntilanteessa. Mielipiteitä?

Vielä sekin ahdistaa, että emme ole koskaan saaneet yökyläilyutsua vastavuoroisesti heille. Olemme aina eräiden ystävien luona yötä käydessämme heillä. Kummallinen järjestely eikö?

[/quote]

Eipä kyllä löytyisi meiltä enää majapaikkaa tuollaisille ihmisille. Onhan se ihan hyvää käytöstä sanoa, että olette vastavuoroisesti tervetulleita meille koska tahansa.

Vierailija
12/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen kuukausi on joku vierailija vierashuoneessa eikä se ole ongelma.

Vierailija
13/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:15"]

[/quote]

Siis tarkoitat vierailijujen keston olevan 4 kk vai 4 kk välein? Minusta tuo on hyysäämistä, jos ruuatkin valmistat. Yksi päivä vielä menee, mutta viikonkin ruuat kun valmistat isolle porukalle niin on se iso homma normaalien arkiaskareiden lisäksi.

[/quote]

Tarkoitin että 4-5 kk ajan on yövieraita. Ja sikäli ei ole hyysäämistä että vieraat saavat valmistaa itse ruokansa jos itse en ennätä, jaksa tai viitsi. Ja osaan etsiä kotoani myös jonkin sopen jonne piiloutua vaikka päiväunille jos siltä tuntuu. Meillä ei ole pieniä lapsia.

Vierailija
14/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että joillain on 4kk ajan vieraita. Sehän on jo kommuuniasumista ja niiden ihmisten kanssa asuu.

Vierailija
15/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin, ehkä 4xvuodessa mutta yksi ulkomailla asuva läheinen saattaa olla viikon kerrallaan.

Vierailija
16/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi on hoidossa "naapurissa" ja isompi tarhassa ja minä sekä mies töissä. Viikonloppuna itse haluaisin vain olla perheen kanssa yhdessä ja käydä vaikka Suokissa kävelemässä, mutta miehestä on mukavampi seurustella tuttujen kanssa.

Onneksi itse asun lähellä omaa kotipaikkaa, niin meillä käy vain toisen sukua ja tuttuja kaukaa, ei molempien.

ap

Vierailija
17/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:47"]

Vaikea uskoa, että joillain on 4kk ajan vieraita. Sehän on jo kommuuniasumista ja niiden ihmisten kanssa asuu.

[/quote]

No siltähän tämä aina välillä on tuntunut, mutta suurin osa vierailuista on kesällä ja kuten sanoin niin suurin osa sukulaisia tai muuten läheisiä.

Vierailija
18/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:49"]

Aika harvoin, ehkä 4xvuodessa mutta yksi ulkomailla asuva läheinen saattaa olla viikon kerrallaan.

[/quote]

Kuinka paljon ulkomailla asuvalla ihmisellä käy vieraita?

Vierailija
19/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 jatkaa: käytännössä meillä on kesäajan melkein koko ajan vieraita ja muulloin satunnaisemmin.

Vierailija
20/25 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:47"]

[/quote]

No siltähän tämä aina välillä on tuntunut, mutta suurin osa vierailuista on kesällä ja kuten sanoin niin suurin osa sukulaisia tai muuten läheisiä.

[/quote]

Selvä. On hienoa jos sinua ei haittaa! Itseäni alkaisi siinä 3 päivän jälkeen haitata ja sitten kaipaisinkin jo sellaista 2 kk lomaa. Sen jälkeen ehkä jaksaisin taas 3 päivää katsella vierasta.

Jotenkin haiskahtaisi sille, että sinulla on upea kartano tai sitten asut kiinnostavassa paikassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi