>>>PIRKANMAALAISET<<<
Hei kaikki Tampereen lähiseudulla asuvat! Ajattelin kokeilla että olisiko tällaiselle pinolle kirjoittajia? Minusta olisi hauska kuulla teidän kokemuksia eri neuvoloista, TAYS:ista, Pirkanmaan lapsipalveluista/-tukiaisista, mammajumpista, tapahtumista yms. ja ihan mistä vain jaksatte kirjoitella!!!
Itsestäni kerron lyhyesti sen verran, että ensimmäistäni odottelen viikoilla 26+4. Asun Tampereella mieheni, kahden koiran ja kissan kanssa. Kangasalla meillä on tontti ja omakotitalon rakennusprojekti. Neuvolassa käyn Muotialassa (CityMarketin lähellä) ja tähän mennessä olen ollut tyytyväinen sen palveluihin. 4D ultrassa kävimme Helsingissä ja sen vuoksi tiedän odottavani tyttöä, laskettu aika on 2.11. Satamakadulla olen käynyt myös ultrassa viikoilla 13 ja 20, seuraava käynti olisi vielä vk30.
the-masu ja pikkuakka 26+4
Kommentit (12)
paikka on tampereen gynekologi- ja urologikeskus kuulemma. eli pirkanmaalta ei tarvitse enää pk-seudulle pyyhältää tuohon erikoisuuteen.
minä varmaan harvemmin tässä pinossa pinoilen, mutta pirkanmaalta minäkin ja taysissa käyn viikon välein. the-masun kanssa marraskuisia molemmat ollaan ja kolmas lapsi tulossa.
mom rv25+3
Olen Tampereelta myös, ja kiinnostunut kuulemaan kokemuksia Taysista ja neuvoloista Tampereella. Toista odotan, rv 28.
Heissan,
Olenkin jo ollut huolissani, että mistä löytää vertaistukea ja seuraa äitiysloman ajaksi Tampereella kun ei ketään tuttujakaan satu olemaan vastaavassa elämäntilanteessa.
Itse olen 31v, entuudestaan tytär 3,5 v ja toista odotellaan viikoilla 24+6 (ihan piti kalenterista tarkistaa, koska kesälomalla olen unohtanut kaiken). Laskettu aika on 14.11. Muitakin marraskuisia näytti jo olevan Tampereen suunnalta. Keskustan tuntumassa asustellaan, joten kulkuyhteydet joka suuntaan ovat hyvät.
Neuvolassa olen käynyt Hämeenkadulla ja rehellisesti täytyy sanoa, että neuvolan tädin ja minun kemiat eivät oikein käy yksiin. Jotenkin persoonatonta puuhaa ja melko oppikirjamaista. Mutta mitäpä siitä, onneksi siellä neuvolassa ei tarvitse asua.
Viljonkka74
Olitteko te jo lapselliset synnyttäneet TAYSissa? Minkälaisia kokemuksia??
hoito hyvää ja ovat koittaneet ottaa toiveeni huomioon. osastolla on sitten saanut kysellä perään ja neuvoja ekan kanssa- tosin ruuhka-aikana olen ollut aina synnyttämässä.
hyvillä mielin menen tämän kolmosen sinne synnyttämään.
Tietääkö kukaan paljonko Kangasalla maksetaan sitä lisää päivärahaan? Olen siis kuullut että siellä on tällainen olemassa...
..ja siitä menee tietysti ne pirulliset verot.. ;) Äitiyspäivärahan kanssa ei saa mitään lisiä ja tuo kotihoidontuenkin lisä edellyttää tiettyjä vaatimuksia mm. työssäolon suhteen ennen äitiysrahakaudelle jäämistä.
Täällä yksi Pirkanmaalainen odottaja Kangasalta. Odotan toista, LA on 13.2. Taysiin mennään synnyttämään tällä kertaa lyhyemmän matkan ja Kangasalla nykyään voimassa olevien säästösyiden takia. Viimeksi oltiin synnyttämässä Vammalassa (ihana paikka!!!).
laitoinkin joku aika sitten kyselyä, jos joku on jo käynyt, mutta vastauksia ei tullut. Meinasin huomenna soittaa ja kysellä mitä lysti maksaa ja miten aikoja on saatavilla. Kiinnostaisi kovasti mennä, mutta jos se kustantaa yli 150 e, niin täytyy vielä harkita. Olisihan se varmasti yksi elämän hienoimmista kokemuksista.
Pinja80: kyselit tuon ultran hintoja. itse olen keskiviikkona menossa tuonne uro- ja gyne-keskukseen kyseiseen ultraan. (tänään varasin ajan, ja näin pian sain) jos haluat ultran " tuotokset" paperikuvina, omavastuu on noin 203 euroa ja sit taas jos haluu dvd:llä niin hinta on noin 250 euroo.
joo, onhan toi hinnakasta, mutta... täytyy sit koitaa kituuttaa jostain muusta.
voin tietty jotain muutakin itestäni kertoo. eli nokialla asustetaan ja ekaa pikkusta odotetaan. la 29.12 ja näillä näkymin tayssissa synnytetään.
pinoilusta. kirjottelen tuolla tammenterhoissa ja muutamaa muutakin pinoa seurailen taustalta, kuten varmaan tätäkin.
tikru ja simppis 18+3
Itse kävin Helsingissä 4D ultrassa ja voin kyllä suositella että jos Tampereellakin pääsee käymään niin kannattaa mennä. Helsingissä se maksoi Kelakorvauksien jälkeen noin 140 euroa, ei luulisi että täällä kauheasti sen kalliimpaa...
the-masu ja Pinja, mistäpäin Kangasalaa olette tai rakennusprojekti on?
Mäkin olen Kangasalta, mutta autolla kyllä liikutaan usein Tampereellakin. Toista odotan, eskoinen (poika) nyt 1v 10 kk ja masuvauvan l-a on 12.12.06.
Taysista hyviä kokemuksia, mulla viime synnytyksessä tuli pieniä ongelmia ja vastasyntyneiden teho-osastoa tarvittiin! Ilman TAYSin ripeää toimintaa en tiedä miten pikkuisellemme olisi käynyt... Olin itse osastolla 11 pv ja pelkästään hyvää kerrottavaa tuosta ajasta! Kiire siellä kyllä hoitajilla on.
äitikuu rv 21
on kiinnostusta tällaiselle pinolle :)
Olen kyllä liittyny erinäisiin Trelaisten keskusteluryhmiin,mutta jostain syystä ne vaan ei ota tulta alleen????
No täällä ootellaan kuutosta...juu-u...oon 33v ja la 12.9.Me asutaan Treen Itäpuolel,mutta sujuvasti autoillaan ympäti Tretta.Käyn tayssis polilla 2vk välein,mulla on raskausdiabetes(jo toista kertaa)
Toivottavasti saadaan aktiivinen pino tänne :)
femmis 33+6 ja Pimuli