Kauheaa miten monella teistä on törkeä mies!
Näitä keskusteluja lukiessani, monessa aihealueessa tulee ilmi miten törkeitä, ajattelemattomia ja itsekeskeisiä kumppaneita teillä on.
Ettekö te ymmärrä, ettei parisuhteen kuulu olla sellaista? Te ansaitsette ja saatte parempaa kohtelua!
Minä koen että mieheni arvostaa minua, riidellään toki, mutta molemmat osaamme pyytää anteeksi. Mies osaa näyttää tunteensa, muistaa helliä (jopa liiaksikin), tykkää hemmotella minua ja muistaa jopa seksin aikana kuiskata korvaan (tunnut hyvältä, rakastan sinua)
Ei ole vaikuttanut asiaan ainakaan negatiivisesti lasten syntymät eivätkä kuivat kaudet.
Minä en voisi kuvitellakkaan eläväni ihmisen kanssa, joka ei arvosta minua, joka loukkaa sanoillaan ja arvostelee töykeästi. Ei se ole normaalia!
Kommentit (23)
aloittaja oispa mullakin vaan noin hyvin kaikki. ole kiitollinen! :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:10"]aloittaja oispa mullakin vaan noin hyvin kaikki. ole kiitollinen! :)
[/quote]
Olen kiitollinen, kiitos :)
Haluaisin vain herätellä teitäkin, jotta ymmärtäisitte oman arvonne. Älkää antako toisen kohdella teitä huonosti. Aina voitte laittaa huonon miehen menemään, tai edes ottaa vakava keskustelu ja tehdä selväksi että niin ei voi jatkua.
Raskastakaa itseänne sen verran, että suotte itsellenne hyvän kumppanin joka raskastaa sinua ehdoitta.
mulla on esimerkkinä yksi lapsuuden ystäväni, joka ihastui yläasteella koulun pahikseen.
Lopulta pääsi samoihin piireihin ja rupesivat seurustelemaan. Alusta saakka olen kauhistellut hänen kertomuksiaan, kuinka halpana ja itsestääselvyytenä tämä jätkä kaveriani piti. Pompotti miten vain.
He ovat yhdessä edelleen, heillä on kolme lasta ja voitte kuvitella että kuka heidän perheessä asioista päättää. Mies menee ja tekee mitä haluaa, kellään ei ole nokan koputtamista. Nainen saa hoitaa yksin lapset ja kodin.
Olen ajatellut, että yksinkertaisesti tällä naisella ei vain ole käsitystä muusta, ei paremmasta tietoakaan koska tämä on hänen ensi rakkautensa.
Ehkä hän kuvittelee kaiken olevan normaalia ja että kaikilla on samanlaista.
NO EI OLE! säälin häntä salaa. :(
Naisethan aina arvostavat miehiään sanoin ja teoin (käytännössä prinsessoille mikään ei riitä, miehen tehtävä on elättää perhe, tehdä kotityöt jne.)
Minulla on hyvä mies ja pitkä liitto. Jos nyt kuitenkin kertoisin tämän viimeisimmän äitienpäivän kulun, niin ankealtahan meidän parisuhde kuuloistaisi. Jos kertoisin, miten meillä yleensä on äitienpäivät vietetty, niin se kuuloistaisi ihan eri ihmisten parisuhteelta. En nyt yksittäisten viestien perusteella kenenkään parisuhdetta arvostelisi, varsinkin jos niissä kerrotaan yksittäisestä ajanjaksosta esim. viikon lomareissusta.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:41"]Naisethan aina arvostavat miehiään sanoin ja teoin (käytännössä prinsessoille mikään ei riitä, miehen tehtävä on elättää perhe, tehdä kotityöt jne.)
[/quote]
Vaikutinko minä sellaiselta prinsessalta?
Oletin nyt kuitenkin, että ne, jotka täällä avoimesti kertoo kuinka huonosti mies heitä kohtelee, niin ovat kuitenkin itse järjissään ja ymmärtää ettei tuo mainitsemasi ole todellisuutta.
Enkö kyllä myöskään epäile, etteikö täällä ole myöskin juuri sellaisia naisia jotka eivät kunnioita kumppaniaan, mutta heillä ei silloin ole vara valittaa täällä miestensä käyttäytmisestä.
Sen kunnioituksen kuuluu olla molemminpuolista. Riittikö tarkennus nyt sinullekin, jos et kerta vielä tiennyt? :)
Ap
Mä luulen, että enemmistöllä on kuitenkin ihan kelpo kumppani. Heidän ei vain tarvitse avautua siitä anonyyminä netissä. Olisi palstakin mälsää luettavaa jos yhtä tökeröä miestä kohden olisi tarina 50 kiiltokuvaperheestä.
Ihan niinkuin iltapäivälehdetkin: hyvät uutiset eivät ole uutisia.
Mä olen samaa ihmetellyt. En tiedä kuinka moni oli provo, mutta äitienpäivän aikoihin oli niin karuja juttuja, että mietin olevani äärimmäisen onnekas.
Mun mies kunnioittaa, rakastaa, ottaa mut huomioon ja pitää tasavertaisena kumppanina. En ole mikään likasanko, kuten aivan liian monet naiset tuntuvat olevan.
Musta tuntuu etten edes ansaitse noin hyvää miestä mikä mulla on, koska mä en ole läheskään yhtä hyvä puoliso miehelleni.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:45"]
Minulla on hyvä mies ja pitkä liitto. Jos nyt kuitenkin kertoisin tämän viimeisimmän äitienpäivän kulun, niin ankealtahan meidän parisuhde kuuloistaisi. Jos kertoisin, miten meillä yleensä on äitienpäivät vietetty, niin se kuuloistaisi ihan eri ihmisten parisuhteelta. En nyt yksittäisten viestien perusteella kenenkään parisuhdetta arvostelisi, varsinkin jos niissä kerrotaan yksittäisestä ajanjaksosta esim. viikon lomareissusta.
[/quote]
Yksittäisistä tapauksista harvemmuin tehdään tänne avauksia. Enemmänhän tämä tuppaa menemään niin, että kun tietystä episodista kertonut ap alkaa avaamaan tapauksen taustoja, sieltä paljastuu vielä törkeämpää käytöstä. Tai sitten jo alkuperäisessä viestissä kerrotaan episodin olleen "viimeisen pisaran".
Ja kun siihen natrsistiseen käytökseen ja ilkeilyyn lisätään vielä kaikenlainen fyysinen saastaisuus, josta äskettäin oli taas kerran yksi ketju, niin siinäpä suomalaisen miehen luonnekuva!
Se minua vain ihmetyttää, mistä te ne törkymöykyt olettekin löytäneet. Olitteko seurustelun alussa niin naiveja ja sokeita, että huonotkin ominaisuudet vain viehättivät (kontrollointi, hei se ei ole rakkautta!). ettekö huomanneet sottaisuutta?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:53"]
Mä olen samaa ihmetellyt. En tiedä kuinka moni oli provo, mutta äitienpäivän aikoihin oli niin karuja juttuja, että mietin olevani äärimmäisen onnekas.
Mun mies kunnioittaa, rakastaa, ottaa mut huomioon ja pitää tasavertaisena kumppanina. En ole mikään likasanko, kuten aivan liian monet naiset tuntuvat olevan.
Musta tuntuu etten edes ansaitse noin hyvää miestä mikä mulla on, koska mä en ole läheskään yhtä hyvä puoliso miehelleni.
[/quote]
Minäkin olen ihmetellyt. Toivottavasti ne kunniattomat urpot ovat alle prosentin vähemmistö.
Vakka kantensa valitsee. Eivät nuo valittajat itsekään mitään ruusuja ole. Törkyäijässään ovat kohdanneet tavallaan itsensä: jämät joita kukaan fiksu, hyvin käyttäytyvä normaali ihminen ei kelpuuta.
Ap täällä.
Aloituksessakaan en mielestäni väittänyt, etteikö naisissakin voisi olla vikaa.
Kuvittelen kuitenkin, että se kohderyhmä, kenelle tekstin tarkoitin, sen myös omakseen tunsi.
Eilen vaan lueskelin jotain ketjua, jossa monenkin eri ihmisen kirjoituksesta tuli ilmi, kuinka ajattelemattomasti ja ilkeästi monen mies puolisolleen puhuu.
Tarkoitukseni oli saada ihmiset tuntemaan oman arvonsa, rohkaistumaan ja vaatimaan kunnioitusta ja aitoa rakkautta!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:03"]
Ja kaikki naiset ovat viattomia, hyviä ihmisiä? Oletko, aloittaja, oikeasti aivan totaalinen idiootti vai esitätkö vain?
[/quote]
Olisitko kuitenkin ehkä itse idiootti, jos pitää tallaisia johtopäätöksiä vetää viattomasta aloituksesta? :)
Me emme todellakaan ole vapaaehtoisesti valinneet puolisoksi tuollaista törkimystä, emme ainakaan kaikki. Tai ainakin olemme uskoneet, että kyllä se mies muuttuu sitten kun ...
Useimmille tilanne tainnut tulla enemmän tai vähemmän yllätyksenä sitten, kun on asuttu riittävän pitkään yhdessä, menty naimisiin, tehty lapsia ja otettu yhteistä velkaa.
Mikä siinä onkin, että mies on pahempi kuin kivikauden ukko, eli haluaa vaan alistaa ja vielä moittii sitä parasta (ja monelle ainoaa) naista, jonka ovat onnistuneet saamaan.
Kuinka moni nainen sitten pelkää yksinäisyyttä niin paljon, että ei uskalla vaatia mieheltä kunnoittavampaa käytöstä kun pelkää sen jättävän? Siinä mielessä minäkin olen muutaman muun kanssa samaa mieltä, että ehdottomasti parempi olla yksin kuin huonon puolison kanssa, olipa se puoliso mitä sukupuolta tahansa.
Ap on juuri sellainen omahyväinen pikkuprinsessa, joka kuvittelee, että oman miehen ihanuus tai kusipäisyys on naisesta kiinni. Jokainen vastaa kuule ihan itse omasta käytöksestään. Luuletko ap todella, että jokainen nainen voi valita jostain jonosta sen mukavimman miehen tai että sillä on mitään tekemistä naisen itsearvostuksen kanssa? Hienoa jos olet onnellinen. Älä ole kuitenkaan niin tyhmä, että luulet miehesi olevan mukava sinun vuoksesi. Se nyt vaan sattuu olemaan sellainen ja sinulla oli tuuri, että se on kelpuuttanut sinut eukokseen. Yleensä ne kusipäätkin skarppaavat suhteen alussa ja näyttävät parhaat puolensa kunnes suhde on varma. Valitettavasti omaankin tuttavapiiriini kuuluu tuollaisia ap:n kaltaisia kuvottavia itsensä ja onnensa kehujia, jotka toivovat kaikille kärsiville luusereille "samaa hyvää kuin ovat itse saaneet kokea". Toivottavasti joku toinenkin lumppu kuin sinä näkee miehesi ihanuuden. Jos sinut ja joku toinen nainen laitettaisiin rinta rinnan miehesi valittavaksi oletko varma, että mies valitsisi sinut? Ihan varmasti maailmassa on naisia, jotka voisivat olla sinuakin parempia. Mutta nauti sinä aikasi. Kyllä se sinunkin vittusi kuivuu ja miehen muna lerpahtaa ennemmin tai myöhemmin. Siinähän kinastelette sitten tekin sivistyneesti ja toisianne rakastavasti, kun olette niin itseänne arvostavia. Hyi hitto! Toivottavasti joku tulee ja kohtelee sinua vielä kaltoin, jotta sinäkin opit, ettei se ole aina omasta fiksuudesta ja itsearvostuksesta kiinni, mitä paskaa saa niskaansa. Sitten sinäkin voit nyyhkiä "mitä pahaa olen tehnyt ansaitakseni tämän" ja voit tehdä niitä itseäsi arvostavia päätöksiä.
Mä oon kanssa todella törkeä mies, aina työntämässä mulkkua vaimon pilluun.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:38"]Ap on juuri sellainen omahyväinen pikkuprinsessa, joka kuvittelee, että oman miehen ihanuus tai kusipäisyys on naisesta kiinni. Jokainen vastaa kuule ihan itse omasta käytöksestään. Luuletko ap todella, että jokainen nainen voi valita jostain jonosta sen mukavimman miehen tai että sillä on mitään tekemistä naisen itsearvostuksen kanssa? Hienoa jos olet onnellinen. Älä ole kuitenkaan niin tyhmä, että luulet miehesi olevan mukava sinun vuoksesi. Se nyt vaan sattuu olemaan sellainen ja sinulla oli tuuri, että se on kelpuuttanut sinut eukokseen. Yleensä ne kusipäätkin skarppaavat suhteen alussa ja näyttävät parhaat puolensa kunnes suhde on varma. Valitettavasti omaankin tuttavapiiriini kuuluu tuollaisia ap:n kaltaisia kuvottavia itsensä ja onnensa kehujia, jotka toivovat kaikille kärsiville luusereille "samaa hyvää kuin ovat itse saaneet kokea". Toivottavasti joku toinenkin lumppu kuin sinä näkee miehesi ihanuuden. Jos sinut ja joku toinen nainen laitettaisiin rinta rinnan miehesi valittavaksi oletko varma, että mies valitsisi sinut? Ihan varmasti maailmassa on naisia, jotka voisivat olla sinuakin parempia. Mutta nauti sinä aikasi. Kyllä se sinunkin vittusi kuivuu ja miehen muna lerpahtaa ennemmin tai myöhemmin. Siinähän kinastelette sitten tekin sivistyneesti ja toisianne rakastavasti, kun olette niin itseänne arvostavia. Hyi hitto! Toivottavasti joku tulee ja kohtelee sinua vielä kaltoin, jotta sinäkin opit, ettei se ole aina omasta fiksuudesta ja itsearvostuksesta kiinni, mitä paskaa saa niskaansa. Sitten sinäkin voit nyyhkiä "mitä pahaa olen tehnyt ansaitakseni tämän" ja voit tehdä niitä itseäsi arvostavia päätöksiä.
[/quote]
No oho, nyt on jollain katkeraa tilitystä. :D
Millainen ihminen puhuu/kirjoittaa toiselle noin? Kertoo paljon sinusta :D Ei käy sinun lähimmäisiäsi kateeksi, kun sinun kanssasi joutuu elämään.. :(
Olisiko aloitus ollut parempi, jos en olisi kertonut omasta kokemuksestani, vaan olisin vaan tullut "haukkumaan" miten huonoja kumppaneita jotkut jaksaa katsella? Jos tuo oman kokemukseni jakaminen tänne, oli jonkun herkälle luonteelle liikaa, niin pahoittelen syvästi. Toivon että haet apua ongelmaasi, jos et osaa olla onnellinen toisen puolesta.
Kyllä minäkin olen ehtinyt elää suhteessa, jossa kunnioitusta ei ollut, olen syyttänyt itseäni ja kokenut huonommuutta.
Pitääkö tässä nyt vielä rautalangasta vääntää, että tottakai suhteessa on kaksi osapuolta! ja ymmärrän kyllä miten vika voi olla kummassa tahansa.
Toistan itseäni ja sanon vielä kerran, että pointtini oli se, että ne jotka tunnistavat itsensä minun aloituksesta, toivottavasti heräävät ja rohkaistuvat vaatimaan itselleen parempaa kohtelua.
Ai kauheaa kun täällä on herkkänahkaista sakkia, pitäisköhän teidän siirtyä jonnekkin muualle määkimään.
Kyllähän noista keskustelujen ostikoista voi jo jotain päätellä.
Kateelliset eivät kestä todellisuutta.
Se vaan on fakta, ei sellainen parisuhde ole terve!