Sofia sai tietää 11 minuuttia ennen synnytystä olevansa raskaana.
Yllätysvauva!
31.7.2006 0:12
Selkäkipujen takia sairaalaan mennyt Sofia Westermark ei voinut uskoa korviaan lääkärin kertoessa synnytyksen alkaneen. (MIKA PUTRO)
- Menin sairaalaan selkäkipujen takia. Fysioterapeuttina työskentelevä sisareni oletti, että kyse on munuaisista, muistelee 22-vuotias ylimarkkulainen Sofia Westermark heinäkuun 11. aamuyön tapahtumia.
Sofian isä Håkan Westermark odotti vastaanotossa kuulumisia osastolle viedystä tyttärestään.
- Minulta otettiin veri- ja virtsanäytteitä, mutta niistä ei näkynyt mitään. Minut vietiin gynekologin tutkimuksiin ja pyydettiin käymään makuulle. En kuitenkaan kivuiltani pystynyt.
- He sanoivat, että synnytyksesi on alkanut. Minä olin, että mitäh!? Ei voi olla totta! Menin sokkiin, ja he vain rauhoittelivat.
Kello 4. 11, tasan 11 minuutin kuluttua, 3 315 grammaa painava, 50 senttiä pitkä, terve tyttövauva laskettiin äidin käsivarsille.
Ei merkkiäkään raskaudesta
Sofia ei ollut huomannut raskauttaan lainkaan koko yhdeksän kuukauden odotuksen aikana. Hän pelasi jääkiekkoa ja eli normaalisti. Kuukautiset tulivat säännöllisesti eikä lisäkilojakaan kertynyt kuin seitsemän.
- Minulla ei ollut suurta masua, vaan paino kertyi tasaisesti koko kroppaan. Ajattelin, että keväisin minulle aina tulee lisäkiloja.
Viimeisellä kuulla Sofia työskenteli ravintolassa Kristiinankaupungissa normaalisti. Synnytystiistaita edeltäneenä perjantaina hän painoi 22-tuntisen työpäivän ; päivän kesätöissä ja illan ylimääräishommassa Närpiön Tomaattikarnevaaleilla.
Myös tiistaiaamuna hänen oli tarkoitus mennä kahdeksaksi töihin.
- Lähtiessäni sairaalasta ilmoitin Sofian työnantajalle, ettei Sofia varmaankaan tule tänään, koska hänestä on tullut äiti, Håkan-isä nauraa.
Lisää aiheesta maanantain Iltalehdessä
Kommentit (111)
Sitä ei huomannu kukaan mitään, eikä itsekään siitä tienny. Hoikka tytteli, samanlainen tapaus kun tämäkin.
Sairaalan sosiaalityöntekijä hommasi äitiyspakkauksen sun muut tuet jälkikäteen. Yliopistollisessa sairaalassa oli kerrottu, että heillä on joka vuosi useita tällaisia tapauksia.
ja varmasti antaa lehtiinkin haastattelut, että olisi mahdollisimman uskottava.
Jokainen raskaus on erilainen, jokainen äiti on erilainen. Se, että jollakin liikkeet tuntuivat selvästi raskausaikana ei sulje pois sitä mahdollisuutta, että joku toinen ei tunne liikkeitä raskausaikana lainkaan.
Vain omiin kokemuksiin perustuvat tuomiot ovat aika heppoisella pohjalla, otoskoko jää aika pieneksi...
Näitä tapauksia on ihan oikeastikin, niin kuin kaikkea muutakin kummaa, mitä maailmassa tapahtuu.
Minulla kolme lasta ja vatsa on ollut loppuvaiheessa kookas ja on putkahtanut esiin vasta viidennellä kuulla näkyväksi muille.
tai muumimammoja odottaessaan lasta.
En ole tuntenut kertaakaan lapsen kääntymistä pää alaspäin.
Potkuja toki jo varhain ja kahdessa raskaudessa jopa niin että kyljet kipeänä ja luullut että tulee jalkapallojoukkueellinen kerralla.
Yksi raskaus jossa potkuja vähän ja loppuajasta luulin että lapsi ei ole edes hengissä kun liikkui tooooosi laiskasti. Hän on perheen rauhallisin tyyppi edelleen. Ei pidä melua itsestään ja koulussa myös huomaamaton toki hyvällä tavalla, ei melua ei rähinöi, menestyy hyvin on siis hiljainen puurtaja.
Jos se vauva siellä mahassa potkii ja myllertää niin luulee niiden olevan vain masuvaivoja (eikä masuvauva)?? Ja lienee myös harrastanut suojaamatonta seksiä, eikä tullut mieleen että siitä voi tulla raskaaksi..? Voi pyhä yksinkertaisuus!
Vierailija:
Ja lienee myös harrastanut suojaamatonta seksiä, eikä tullut mieleen että siitä voi tulla raskaaksi..? Voi pyhä yksinkertaisuus!
Laittakaas nyt joku linkki sinne iltalehden sivuille! Mä en löydä juttua sieltä vaik kuinka etsin!
Se Sofiahan on BLONDI!
Buahhahahhahhahaahahhahha =DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Itse olin rv34 ystävän häissä eikä kukaan huomannut että olen raskaana ennen kuin sanoin. Hyvin olisin voinut salata raskauden. Painoakaan ei tullut lisää kuin kilon verran kovan oksentelun takia.
Mutta potkut olivat kyllä sitä luokkaa ettei olisi voinut erehtyä. Välillä näkyi jalka kun oikein potki. Oli kyllä sellanen meno mahassa ettei kukaan voisi erehtyä.
Ja olisin kyllä jäänyt kiinni jo rv10 kun olin oksentelun takia tiputuksessa.
Niin ja jo 27v sitten joustettiin tuosta neuvolakäynnin rajasta.
Äitini sai äitiyspakkauksen vaikka meni " myöhässä neuvolaan" .
Tiesi kyllä että on raskaana mutta ei että kuinka pitkällä ja milloin neuvolaan olisi pitänyt mennä.
Yllätysvauva!
31.7.2006 0:12
Selkäkipujen takia sairaalaan mennyt Sofia Westermark ei voinut uskoa korviaan lääkärin kertoessa synnytyksen alkaneen. (MIKA PUTRO)- Menin sairaalaan selkäkipujen takia. Fysioterapeuttina työskentelevä sisareni oletti, että kyse on munuaisista, muistelee 22-vuotias ylimarkkulainen Sofia Westermark heinäkuun 11. aamuyön tapahtumia.
Sofian isä Håkan Westermark odotti vastaanotossa kuulumisia osastolle viedystä tyttärestään.
- Minulta otettiin veri- ja virtsanäytteitä, mutta niistä ei näkynyt mitään. Minut vietiin gynekologin tutkimuksiin ja pyydettiin käymään makuulle. En kuitenkaan kivuiltani pystynyt.
- He sanoivat, että synnytyksesi on alkanut. Minä olin, että mitäh!? Ei voi olla totta! Menin sokkiin, ja he vain rauhoittelivat.
Kello 4.11, tasan 11 minuutin kuluttua, 3 315 grammaa painava, 50 senttiä pitkä, terve tyttövauva laskettiin äidin käsivarsille.
Ei merkkiäkään raskaudesta
Sofia ei ollut huomannut raskauttaan lainkaan koko yhdeksän kuukauden odotuksen aikana. Hän pelasi jääkiekkoa ja eli normaalisti. Kuukautiset tulivat säännöllisesti eikä lisäkilojakaan kertynyt kuin seitsemän.
- Minulla ei ollut suurta masua, vaan paino kertyi tasaisesti koko kroppaan. Ajattelin, että keväisin minulle aina tulee lisäkiloja.
Viimeisellä kuulla Sofia työskenteli ravintolassa Kristiinankaupungissa normaalisti. Synnytystiistaita edeltäneenä perjantaina hän painoi 22-tuntisen työpäivän; päivän kesätöissä ja illan ylimääräishommassa Närpiön Tomaattikarnevaaleilla.
Myös tiistaiaamuna hänen oli tarkoitus mennä kahdeksaksi töihin.
- Lähtiessäni sairaalasta ilmoitin Sofian työnantajalle, ettei Sofia varmaankaan tule tänään, koska hänestä on tullut äiti, Håkan-isä nauraa.
eli tietääkö kuka se isä on? Mahtaa olle jannulle aika shokki :)
Seiska ja iltapäivälehdet kirjoittaa " yllätysvauvoista" melkein joka päivä. Nyt sellainen sattui " taviksellekin" , yleensä julkkikset saa yllätysvauvoja.
mutta kun itsellä ei lähipiirissä ole tällaista sattunut niin tuntuu aika hassulta ja käsittämättömältä!!!
että miten ei voi huomata... =)
Siis työkaverit ja poikaystävä? Ok, mullakin oli pieni maha ja ei sitä takin alta välttämättä huomannut, mutta silti...
jäin taas kerran ennakkoluulojeni vangiksi. Oletin ilman muuta että äityli on 120+ kiloinen ' muodokas' , jollaisten olen ennenkin nähnyt menestyksellä yllättäneen lähipiirinsä vauvelilla, mutta lehtikuva Sofiasta löi ällikällä.
Normaaleja kuukautisia en tajua..?
Laskettua aikaa jouduttiin rukkaamaan useaan otteeseen ja siltikin se meni päin honkia (poika syntyi yliaikaisena neljä päivää ennen laskettua aikaa).
Vuoto oli täysin normaalia, minulla se tosin tarkoittaa tavallisestikin vain paria päivää ja niukkaa vuotoa.
No onko täällä muka joku joka on ollut raskaana ja jonka
maha ei missään vaiheessa ollut kivikova supisteluista tai että ei ollut hankala nukkua tai että maha ei ollut missään vaiheessa tiellä tai ahdistava? Jos löytyy yksikin joka voi sanoa näihin kaikkiin kohtiin kyllä, niin sitten uskon tähän Sofian tarinaan!